Silnik
: REWELACYJNE PRZYSPIESZENIE I NISKIE SPALANIE
4,0
Całokształt
Witam wszystkich posiadaczy alfy 156. Na dzien dobry chciałem powiedzieć ze poprzednim samochodem była laguna II z 2004 roku auto skasowałem więc postanowiłem kupić alfe 156 lift. Za okazyjną cene 10000 zł zakupiłem auto z uszkodzoną turbiną, koszt regeneracji 1100 zł, po 2 miesiącach ponowna wymiana turbiny ( polecam sprawdzić ciśnienie oleju po wymianie turbo lub przypomnieć mechnikowi) słabe cisnienie. Następną zabawa była z zawieszeniem wahacze przednie dolne 980 zł trw polecam, wahacze przednie górne 420 zł, tylne poprzeczne 220 zł ( max gear) które były do wymiany po miesiącu nie polecam auto lata po drodze jak by miało wypaść z drogi , wahacze wzdłużne 450 zł z tulejkami, poprzeczne wahacze wymieniłem na vema( 340zł) i jest gitara. Po wymianie wszystkich wahaczy oraz łączników + drążki i końcówki auto naprawde jeździ super, przyszedł czas na chłodne dni i zaczeły sie problemy z ogrzewaniem ( wymiana termostatu 210 zł) . Jeżeli kupujesz takie auto sprawdź je dobrze i nie kupuj zamienników bo to sie nie opłaca. Jezeli LAGUNA ma opinie królowej lawet to czym jest alfa na polskich drogach , jeśli miałby wybór kupiłbym lagunę . Jeśli chodzi o spalanie w alfie to rewelacja
Wrażenia
5,0
Silnik
SILNIK REWELACYJNY , AUTO PRZYSPIESZA SUPER JAK NA 115 KM, TYLKO SMAROWANIE MA KIEPSKIE 2 RAZY WYMIANA TURBINY W 2 MIESIĄCE . CZĘŚCI PRZYSTEPNE , ZERO WYCIEKÓW
4,0
Skrzynia biegów
SKRZYNIA OK , JEŚLI CHODZI O ZMIANE BIEGÓW JEST OM ALE 1 I 2 SĄ BARDZO KRÓTKIE ( CHYBA ZE MNIE SIE TAK TYLKO WYDAJE ) TROCHE GŁOŚNO PRACUJE ALE MA JUŻ SWÓJ PRZEBIEG 196000
4,0
Układ jezdny
UKŁAD JEZDNY OK , POD WARUNKIEM ZE NIE ZAKUPIŁEŚ ZAWIESZENIA FIRMY MAX G... LUB PSEUDO WŁOSKIEGO FAS.... TYLKO ORGINALNE ZAWIESZENIE DAJE SATYSFAKCJĘ Z JAZDY , AUTO NAPRAWDE ZWROTNE ( NIE TRZEBA SIE DUŻO NAKRĘCIĆ KIEROWNICĄ) PROMIEN SKRĘTU SŁABY , PROBLEM PRZY PARKOWANIU
Komfort
3,0
Widoczność
WIDOCZNOŚĆ PRZECIĘTNA , LUSTERKA ZEWNĘTRZNE NIE ZAPEWNIAJĄ DOBREJ WIDOCZNOŚCI A W KLAPIE TYLNEJ SZYBA NIE JEST ZBYT DUŻA WIEC WIDOCZNOŚĆ TEŻ KIEPSKA PRZY COFANIU
3,0
Ergonomia
CZĘSCI ZAMIENNE NIE SĄ DROGIE ALE NIESTETY KIEPSKIEJ JAKOŚCI TYLKO ORGINALNE ZAPEWNIAJA TŁUGOTRWAŁE UŻYTKOWANIE SAMOCHODU
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
WENTYLACJA OK POD WARUNKIEM ŻE MASZ SPRAWNY TERMOSTA I WYMIENIONY FILTR KABINOWY, KLIMA OK. CHŁODZENIE PASAŻERÓW Z TYŁY RÓWNIE DOBRE,
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
W PORÓWNANIU DO MOJEJ POPRZEDNIEJ LAGUNY ALFA JEST NAPRAWDE MAŁA , JEŚLI MASZ POWYŻEJ 185 CM WZROSTU TO BĘDZIE CIASNO , Z TYŁU PASAZER W MIARE OK AL REWELKI NIE MA .
3,0
Wyciszenie
PRZY WYŻSZYCH OBROTACH LUB PRZYSPIESZANIU JEST TROCHE GŁOŚNY ALE NA TRASIE JEST OK . WARKOT SPORTOWY SILNIKA TROCHE GŁOŚNY ALE TO JEST SPORTWAGON WIĘC CZEGO SIE MOŻNA SPODZIEWAĆ
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
CENY PRZEGLĄDÓW MASAKRA JA ZREZYGNOWAŁEM Z SERWISÓW ALE NIE Z ICH CZĘŚCI I JEST OK. ZUŻYCIE PALIWA NAPRAWDE SUPER , MIASTO 7 TRASA 4.8 , ŚREDNIE Z KOMPUTERA 5,9. POLECAM TEN SILNIK
5,0
Stosunek jakość/cena
BEZ KOMENTARZA
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
JEŻELI CHODZI O KOMPUTER KTÓRY POKAZUJE SPALANIE TO DRAMAT . SPALANIE WYŚWIETLA SIE NIEPŁYNNIE CZAS OCZEKIWANIA JEST NAPRAWDE DŁUGI , PLASTIKI I WYKOŃCZENIE OK,
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
NO I TU OCZYWIŚCIE TRZEBA NAPISAĆ O ZAWIESZENIU , NA NASZE POLSKIE DROGI NIE JEST DOBRE GDYŻ SZYBKO SIE ZUŻYWA , TRZEBA KUPIĆ ORGINALNE CZĘŚCI ZEBY TROCHE POJEŹDZIĆ . NIC POWAŻNEGO NIE PRZYTRAFIŁO MI SIE OPRUCZ ZAWIESZENIA.
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.9 JTD 115KM 85kW
[l/100km]