Przeniesienie napędu
: Trzyma się jak przyklejona ;)
4,0
Całokształt
Tak jak pisałem wcześniej dzielę się spostrzeżeniami autka po roku użytkowania..
Cross z racji swojej rzadkości zwraca uwagę innych użytkowników ruchu jak i mechaników ;)
Jest to samochód, który mogę polecić tylko i wyłącznie osobą zdającym sobie sprawę zarówno z zalet jak i wad tego modelu.
Jeśli miałbym ocenić po roku używania i przejechania ponad 15 tys km crossa dałbym mu mocną 4.
Nie jest to auto dla każdego. I niech Was nie skusi atrakcyjna cena!
Cross jest stosunkowo wymagający i delikatny..jeśli zdajemy sobie z tego wszystkiego sprawę to jest to auto dla nas;)
Wrażenia
5,0
Silnik
No cóż maiłem tego farta, że mam ostatni wypust bez DPF-a i klap wirowych. Moc podniesiona przez poprzedniego użytkownika do 180 KM. Zbiera się pięknie, nie miałem z nim żadnych poważnych problemów.. Jedyny wymóg to nie katowanie i wymiana wszystkiego na czas..
4,0
Skrzynia biegów
Pomimo wymiany oleju na taki jak w instrukcji czasami gorzej wchodzi wsteczny i słychać delikatnie skrzynię na trójce. Stosunkowo długie przełożenia mogą być uciążliwe w mieście, ale za to poza nim jest ok.
6 biegów przydaje się w dłuższej trasie
5,0
Układ jezdny
Mało jest nawet współczesnych aut, które trakcją mogą dorównać crosswagonowi. Zakręty mogę brać z prędkością abstrakcyjną dla niemal wszystkich przednionapędówek i większości 4x4 opartych na dołańczanym napędzie.. By to zrozumieć trzeba się przejechać. Torsen "c" i odpowiednie wyważenie robią dobrą robotę. Do tego trzeba pamiętać że ta alfa jest wyposażona w asr( VDC)' który można całkowicie wyłączyć ;)
Komfort
5,0
Widoczność
Dla mnie idealnie. Prześwit 20-21 cm i wysoka pozycja za kierownicą robią swoje. Nieco gorzej sprawa ma się z widocznością do tyłu, ale tutaj sytuacje skutecznie ratują standardowe w q4 czujniki parkowania.
3,0
Ergonomia
Słabo zagospodarowana przestrzeń wewnątrz kabiny. brak miejsca na kubki, małe schowki w drzwiach i mały bagażnik w stosunku do konkurencji. W sumie kwestia przyzwyczajenia- po roku stwierdzam, że tragedii nie ma i w sumie jest akceptowalnie.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Chłodzi całkiem skutecznie, grzeje też przyzwoicie- nie mam jakichkolwiek zastrzeżeń. Nie mam problemu tzw. zaparowanych szyb.
Wszystko działa tak jak ma
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu doskonale, z tyłu tylko b.dobrze/akceptowalnie. Wszystko zależy z kim jedziemy. Jeśli mają być to 2 metrowe dryblasy X 5 to na dystansie do 100 km. może być jedynie akceptowalnie. Jeśli jadę ja z rodziną to jest doskonale dla 4 osób ;)
5,0
Wyciszenie
Jak na diesla to jest świetnie w stosunku do jakiegokolwiek TDI-ka.
Gorzej zaczyna być powyżej 1409-150 km, ale wciąż akceptowalnie.
Jak na moje subiektywne potrzeby to jestem całkowicie zadowolony.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jak już wspominałem Crosswagon nie jest dla osób, które chcą jak najniższym kosztem użytkować auto poruszając się z punktu a do punktu b. Zawieszenie może zaskoczyć trudnością w zakupie części jak i ceną niektórych elementów, które nie pasują od zwykłej 156.
Są to np.sprężyny, czy amortyzatory. Układ przeniesienia napędu,itp.
Ja na przestrzeni roku nie miałem akurat żadnych problemów z omawianymi powyżej kwestiami, ale nie oszukujmy się.. Użytkuję tą Alfę niemal codziennie na dojazdy do pracy i mam świadomość, że przyjdzie taki czas, że i mnie spotka problem z zawieszeniem wału, amorkami, itd...Jednak na wszystko są sposoby omówione na odpowiednich forach;)
5,0
Stosunek jakość/cena
Tak jak rok temu uważam, że tak wyposażone auto w takim roczniku będzie ciężko znaleźć.. A koszty utrzymania w stosunku np. do audi i to biorąc pod uwagę kwestię dostępności części mogą zaskoczyć i tak na + dla alfy
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Co zrobiłem przez rok pomijając to co już pisałem wcześniej: moduł kierunkowskazów padł- koszt oryginał 40 zł +żarówki kierunkowskazów.. to wszystko.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.9 16V JTD M-Jet 150KM 110kW
[l/100km]