Szukaj

Ocena kierowcy - Alfa Romeo 156 II Crosswagon Q4

Olo, 8 lat temu
Silnik 1.9 16V JTD M-Jet 150KM 110kW
Rok produkcji 2005
Przebieg: 265 tys. km
Okres użytkowania: 3 lata
Alfa Romeo 156 II Crosswagon Q4 1.9 16V JTD M-Jet 150KM 110kW 2004-2006 - Oceń swoje auto
4,15
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
4,0
Całokształt
Świetny samochód dający kierowcy dużo przyjemności z jazdy. Poza tym, chyba trudno o ładniejsze kombi - w wersji crosswagon jeszcze bardziej przyciąga wzrok niż standardowa 156 zwłaszcza, że na bardzo rzadko można go spotkać na drodze. Ergonomia stoi na w miarę wysokim poziomie, samochód jest dobrze wyposażony i komfortowy (należy zaznaczyć, poziom komfortu jazdy w dużej mierze zależy od jakości nawierzchni, po której się poruszamy, ze względu na twarde zawieszenie). Wbrew stereotypom nie doświadczyłem jakichś poważnych awarii - co prawda bez paru napraw się nie obyło, ale przy tym przebiegu pewne rzeczy po prostu się zużywają. Mogę jedynie zgodzić się, że zawieszenie faktycznie zużywa się w przyśpieszonym tempie.
Wrażenia
5,0
Silnik
Powszechnie znana i lubiana konstrukcja - duży moment od 2 tys. obrotów daje niezłą elastyczność i pozwala na sprawne wyprzedzanie nawet przy dużych prędkościach, pomimo stosunkowo dużej masy samochodu. Spalanie również jest bardzo przyzwoite - o ile w mieście należy liczyć się z wartością rzędu 10l/100km, o tyle w trasie przy rozsądnej jeździe realne jest 6l.
5,0
Skrzynia biegów
Trudno mieć zastrzeżenia - jest wygodna i precyzyjna, a szósty bieg przydaje się na trasie.
5,0
Układ jezdny
Prawdziwy majstersztyk - dzięki napędowi na 4 koła samochód w zakrętach zachowuje się jak przyklejony do asfaltu. Zawieszenie ma charakter o wiele bardziej sportowy aniżeli komfortowy, dlatego docenimy bardzo jakość drogi, po której jedziemy. Dobre właściwości jezdne są zasługą wielowahaczowego zawieszenia, które niestety jest drogie w serwisowaniu. Napęd 4x4 świetnie spisuje się w zimie, dając pewność prowadzenia.
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczność do przodu jest bardzo dobra, nieco gorzej jeśli chodzi o tył - rekompensują to czujniki cofania.
4,0
Ergonomia
Właściwie trudno się do czegoś przyczepić - wszystko jest pod ręką, tam gdzie chcielibyśmy to znaleźć. Może schowki w drzwiach mogłyby być większe. Brakuje także uchwytów na napoje. Plastiki nie są zbyt dobrej jakości, ale wnętrze i tak jest miłe dla oka.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Tutaj mały minus - w zimie potrzeba dużo czasu na rozgrzanie kabiny. Przynajmniej nie ma problemu z odparowaniem szyby. Klimatyzacja również działa sprawnie (automatyczna, dwustrefowa). Nieraz zdarza się, że komputer przełącza rodzaj nawiewu bez uzasadnienia, ale nie jest to jakiś duży problem.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przestrzeni dla kierowcy nie brakuje, fotel możemy regulować w pionie i poziomie. Kierownica również regulowana jest w dwóch płaszczyznach. Pozycja za kierownicą jest jak najbardziej wzorowa. Gorzej z miejscem z tyłu - przy bardziej odsuniętym fotelu przednim z tyłu zaczyna brakować miejsca. Dłuższa podróż dla 4 wysokich osób może być niekomfortowa. Również bagażnik nie zachwyca. Przy dość dużych gabarytach auta mógłby on być nieco większy.
3,0
Wyciszenie
Wyciszenie nie zachwyca. Przy większych prędkościach w kabinie robi się głośno. Praca silnika również jest słyszalna.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Silnik jest oszczędny, więc na paliwo nie wydamy dużo. Jeśli dużo jeździmy po kiepskich drogach możemy do kosztów eksploatacji doliczyć naprawy zawieszenia.
5,0
Stosunek jakość/cena
Chyba trudno w obecnych cenach rynkowych znaleźć równie ładny, świetny w prowadzeniu i dobrze wyposażony samochód.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Standardowe zużywanie się pewnych elementów - przewody klimatyzacji, naprawy zawieszenia, wymiana klocków hamulcowych itp. Poza tym uszkodzony pilot od centralnego zamka, zacięcie tylnej wycieraczki, spalone żarówki podświetlające zegary.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Może do samej usterki nie doszło, ale objawy wskazywały, że może się wkrótce pojawić, mianowicie wykonana została regeneracja turbosprężarki. Wymieniłem też pęknięte przewody dolotu.

On - zużycie paliwa dla silnika 1.9 16V JTD M-Jet 150KM 110kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Alfa Romeo 156 II Crosswagon Q4