Silnik
: Silnik dynamiczny i spalanie jak na 2.4 w normie a nawet powiem że dosyć małe też zależy jak kto jeżdzi, zaiesznie ładnie wytłumia drgania szkoda tylko że szybko siada ... :(
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Zawieszenie
: Polskie drogi + alfa romeo = wymiana zawieszenie co 2 lata przy niskiej jeździe co 3może 4
Układ elektryczny
: bład vdc, czuniki poduszki powietrzne (głównie przez kostki złączeniowe)
Karoseria
: Rdza na masce tuż przy końcu, na błotnikach z tyłu oraz przy szyberdachu a raczej łączeniu szyby przendiej z dachem
4,0
Całokształt
Ogólnie dobra ocenka tylko dlatego że zawieszenie i usterki elektryczne no są to kosztowne dosyć usterki w zależności co się dstało już nie wspomne o częstych usterkach air bag ...
Wrażenia
4,0
Silnik
Nie wiem w sumie jak moge ocenić prace silnika w sumie jest wszystko ok alfa spisuje się doskonale elastycznośc jest jak najbardziej jej atutem jednak na 5 biegu przy prędkości 70 km/h jest to ok 1350 obr trudno się rozkręca kręci się super od 1700 obr zaczyna już wchodzić na obroty od 2000 obr już keci się ostro. Pierwszy disiel więc nie moge powiedzieć ale na długich trasach jadąc ponad 80-90 km/h wyprzedzania i przyśpieszenie nieporównywalnie lepsze od mojego poprzedniego samochodu z tym że honda miała 1.4 90 km a tutaj 2.4 150 koni w moim modelu 165 km i 335 Nm wymiana turbo i wtrysków.
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia jak skrzynia przykre jest że na drugim biegu można wyciągnąć tylko 80 km/h w hondzie civic 1.4 /90km na dwujce szła 98 km/h no ale benzyna a tutaj disiel no ale dobre i to pozatym można wcześniej zmieniać biegi bo turinka ładnie się kręci od niskich obrotów więc np 1-30km/h 2 50 3 70 4 90 ale to bardzo agresywna jazda :)
2,0
Układ jezdny
Oj musze przyznać że zawieszenie jest wadliwe zbyt duża waga silnika i wahacze i zawieszenie przednie bardzo cierpi przez co szybko się zużywa może by tak nie było no ale na polskich drogach to masakra
Komfort
3,0
Widoczność
4,0
Ergonomia
widocznośc do tyłu znacznie ogrnaiczona jednak do przodu lepiej niż w hondzie oczywiście wszystko zlaeży od ustawienia fotela kierowcy co zawsze robimy sami ale jesto o nie jest najgorze
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Oj akurat siadła i sprężarka od klimy koszt regeneracji ok 600-1000 zł zależy czy da się zregenerować więc to nie mały wydatek ale kiepskie dojście to sprężarki i trzeba wszystko odkręcać żeby się do nie dostać. Klimy jeszcz enie wypróbowałem ale chyba ok samochód rozgrzewa się dopiero po 5-10 km zależy od warunków atmosferycznych czy jest 10 stopni czy jest -20.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
W hondzie jakbym miał więcej miejsca więcej schowków a raczej może większe można było znacznie więcej schować niż w alfie ale to ma to do siebie jeśli chodzi o afy romeo że klasa jest pierwszorzedna ładny wystruj bommba normalnie piękne wnętrze stylizcja i wogóle pierwsza klasa
4,0
Wyciszenie
wyciszenie bardzo dobre jednak jak załancza się turbinka przy agresywnej jeździ to słychać dosyć wyraźnie ją z pod maski. A tak pozatym dobre wytłumienie a system bose naprawde może umilić jazde tym samochodem oczywiście na orginalnym radiu jest to trudne ale na radiu lepszej markowej firmy jest znacznie lepiej. (mosfet)
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
nie wiem jak tutaj napisać śrdenio przy dojazdach do pracy spalanie mnie zaskoczyło pozytywnie w porównaniu do hondy civie 1.4/90km w niej nawet w zime przy spokojnej jeździe do pracy ok 8 km potrafiła w mrozach spalić 10 do 12 l przy agresywnej jeździ. A tutaj zaskoczenie 6.5-7.5 l przy spokojnej jeździe ok 70-80 km/h no jest to owiele wiele niej niż w poprzednie samochodzie
4,0
Stosunek jakość/cena
Można mieć naprawde fajny samochodzik za niwielkie pieniądze jednak koszty jego utrzymania są naprawde nie małe więc jeśli ktoś nie ma minimum z 1500 netto więc raczej chyba na częciach wymianach i usterkach nie wyrobi ale jak się zrobi wszystko do porządku to jest wtedy ok i tylko szeroka droga bez dziur i można śmiało gnać alfikiem polecam naprawde serdecznie tylko jeszcze jedna uwaga nie kupywać kota w worku ja szukając mojego alfika odwiedziłem 16 alf romeo 147 oraz 156 i wreszcie trafiłem na swoją z tym że 4 z nich były nie na moją kieszeń więc 12 samochodów zjeździłem pół śląka ale teraz moge śmiało powiedzieć że jeste dumnym posaidaczem alfy romeo 156 2.4 JTD
POLECAM ta alfa to naprawde żadkość z tym silnikiem nie ma ich dużo bo są najmniej awaryjne :)
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
wszystko w miare możliwoście projektanci zrobili dobrze :)
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
elektryka jednak nie dokuczająca zawsze np system vdc żeby tylko się nie włączył bo usterka i trzeba silnik wyłanczać by błąd usunąć a przy błędzie można mieć wypadek system abs zadziała przy usterce w nieoczekiwanym momencie i jest po ptaszkach następnie to szyba lewa tył się nie otwiera kolejne alternator urwane koło masowe pasek do wymiany i koło koszty 600 zł za samochód który ma już 10 lat massssakra w hondzie o wiele taniej ale tutaj przy jakiekolwiek usterce jest rozręcanie połowy samochodu żeby wyjąć alternator to kumpel musiał wyjmować mi całą półoś... lub demontować wszystko od góry dużo roboty
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.4 JTD 150KM 110kW
[l/100km]