Silnik
: Szkoda, ze przestali go produkować, to był jeden z najlepszych produktów Fiata.
5,0
Całokształt
Jestem bardzo zadowolony z tego auta. Niewiele jest aut dających tyle przyjemności z jazdy. Zmieniłem ją na młodszą i piękniejszą ... Alfę 159.
Wrażenia
5,0
Silnik
Świetny motor. Bardzo elastyczny i wytrzymały. Mój egzemplarz po 270tys mial w serii 150KM, po naprawdę lekkiej modyfikacji wyszło 190KM. Tęsknie za jego klangiem.
4,0
Skrzynia biegów
Precyzyjna, biegi wchodzą lekko i pewnie.
5,0
Układ jezdny
Bardzo dobrze trzyma się drogi i wchodzi w zakręty. W wersji 2.4JTD dość twarde i niskie.
Komfort
4,0
Widoczność
Z tyłu ograniczona przez wysoki kuperek. Z przodu ok.
5,0
Ergonomia
Wszystko na miejscu. Konsola środkowa odwrócona w stronę kierowcy. Czego więcej trzeba?
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Jak to diesel, trochę wolno się nagrzewa. Poza tym wszystko gra.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu OK. Z tyłu też nie ma tragedii.
4,0
Wyciszenie
Dość dobre, choć Lancia Lybra ma lepsze.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jak na tak duży motor, to całkiem nieźle. Najmniej 5,5l/100km w zimie przy delikatnej jeździe. Najwięcej 8l/100km przy baaardzo ostrej jeździe. Po czipie spalanie wzrosło o 1l/100km.
5,0
Stosunek jakość/cena
Uważam, że za te pieniądze nie kupiłbym nic co dorównywałoby jakością, oraz przyjemnością z jazdy jaka daje Alfa 156.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nie psuje się bardziej niż VW czy inne \"wzory niezadowności\".
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nigdy mnie nie zawiodła. Zawieszenie jest trochę słabe, ale poliuretan rozwiązuje problem. Oryginalna górne wahacze wytrzymywaly 25tys km. Zakupiłem wahacze FAST i włożyłem w nie tuleje poliuretanowe. Dodatkowo przesmarowałem sworznie smarem molibdenowym. Efekt - przejechałem 50tyś km a wahacz jak nowy...
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.4 JTD 140KM 103kW
[l/100km]