Auto inne niż wszystkie w tej klasie. Daje ogromną frajdę z jazdy i wciąż cieszy oko, choć to rocznik 2000.
Mocne i oszczędne. Common Rail w wydaniu 2.4 JTD naprawdę pasuje do 156.
W wersjach po liftingu oraz w 159 jest jeszcze lepiej.
Wrażenia
5,0
Silnik
Max moment obrotowy 305Nm !! To więcej niż 2.5V6 benz!
5 cylindrów brzmi rewelacyjnie w czasie jazdy, super przyspieszenie i jazda w zakresie 2-3,5tys obrotów.
4,0
Skrzynia biegów
OK, trochę długie skoki, ale pracuje sprawnie i bezproblemowo
5,0
Układ jezdny
Pewne prowadzenie, wielowahaczowe zawieszenie, w tej wersji fabrycznie lekko twardsze, ale dzieki temu przy 5 osobach z bagazami (!) auto prowadzi sie bardzo pewnie - nie kołysze się i nie świeci w niebo.
Felgi fabryczne 205/55/16.
Komfort
4,0
Widoczność
Wystarczająco. Lusterka może i małe, ale jakos tak skośnie wyprofilowane, ze zapewniaja wystarczajacą widocznosc
3,0
Ergonomia
Z jednej strony fajnie, że wszystko jest skierowane na kierowcę, ale..
środkowy nawiew jest przez to za mały i w bezsensownym miejscu, włączniki halogenów i sterowanie lusterkami przy ręcznym.
Poza tym wszystko pod ręką, wygodne fotele (lekko kubełkowe), skórzana trójramienna kierownica, troszkę chromu itp.
Plastiki przeciętne, spasowanie też, ale to drobiazg.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Sprawnie i tyle.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak już pisałem, auto nastawione na kierowcę. Jest super.
Pasażerowie z tyłu mają raczej przeciętną w tej klasie ilość miejsca na nogi.
W sedanie nie składa sie tylna kanapa, jest otwór na narty za podłokietnikiem.
Bagażnik duży i foremny.
5,0
Wyciszenie
Na postoju troszkę klekocze, ale w czasie jazdy super, przy 130-140 można niemal szeptem rozmawiać, bardziej słychać szum opon/powietrza. Podczas przyspieszania słychać cichy basowy pomruk silnika.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
REWELACJA! Przy takiej pojemności autentyczne wielokrotnie sprawdzone spalanie ok. 5,7l / 100km przy normalnej jezdzie w trasie do 120km/h.
W mieście wiadomo więcej, ale i tak ok 7-9 na krótkich odcinkach, zimny itd.
Ceny części i zamienników przeciętne średnie-europejskie.
4,0
Stosunek jakość/cena
Alfy mają bardzo atrakcyjne ceny na rynku wtórnym, dzięki temu można mieć stosunkowo młode i bardzo zadbane auto za przyzwoite pieniądze. Auta VW/Audi TDi w tych cenach są co najmniej 3 lata starsze i z duzo wiekszymi przebiegami.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Napełnienie klimatyzacji, a przy 160t km wymieniłem jeden łącznik stabilizatora (ok 40zł) i amortyzatory przednie (500zł/kpl)
Koszty wahaczy itp duuuzo tansze niz do VW!
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Na razie bez większych usterek, normalne okresowe przeglądy.
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.4 JTD 136KM 100kW
[l/100km]