Szukaj

Ocena kierowcy - Alfa Romeo 156 I Sedan

zakochany, 17 lat temu
Silnik 2.4 JTD 136KM 100kW
Rok produkcji 1999
Przebieg: 157 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Alfa Romeo 156 I Sedan 2.4 JTD 136KM 100kW 1997-2000 - Oceń swoje auto
4,23
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
5,0
Całokształt
gdyby była 6 to bym dał tym samochodem chce sie jeździć........to czysta przyjemność.....to trzeba poczuć..opisywaniem niech się zajmą pisarze
Wrażenia
4,0
Silnik
silnik pracuje super..136 km z 5 cylindrów. O tym ze to jest disel wiemy tylko na postoju jak stoimy obok,przyspieszenie 9,5 do setki....nie daje tylko 5 gwiazdek bo w nowszych rocznikach podkęcano silniki np zmieniając turbinke.....i w efekcie ostatni model z tej samej pojemności ma już 175 koni....a tyle to ja osiągne może po chipie:)
2,0
Skrzynia biegów
jak dla mnie wielki minus,oczywiscie w porównaniu do ogólnej koncepcji autka jako pseudo sportowego......przełożenie zbyt długie,skrzynia przy mrozie bardzoooo ciężko chodzi..troche niedokładna
5,0
Układ jezdny
daję piątkę za właściwości a nie za jajkosć,złego słowa użyłem...bo na polskie drogi nie ma bata i zawieszenie obrywa. Na niemieckich forach nikt sie nie skarży na częściej wymiane zawieszenia bo i drogi inne.Je jeśli chodzi o eksploatacje to jest to przypadłosć alfy ale tylko n asłabych drogach,trzeb asię liczyć z wymianą zawieszenia co 50 tyś....koszt 1 tyś w pasacie 4,,,pada po 150,200 czyli wychodzi na to samo...mowa o wielowachaczowym
Komfort
4,0
Widoczność
przód super...boczne lusterka małe....do tyłu przeszkadza lekko podniesiony bagażnik...........no ale prównywać sobie można ..jak jezdziłęś małym fiatem to i w polonezie będzie ci ciężko.........ja cofam przy duzych prędkościach w wąskich uliczkach i widocznosc mi wystarcza
5,0
Ergonomia
malutką tych przycisków ...hehe to nie saab(przyciskomania)....tu jest spartansko najwazniejsze wyświetlacze...trzy główne pokretłą..wszystko jasne wszystko na miejscu tylko przyjemnosc z jazdy
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
mam auto z 99....ogrzewanie w zimie po 1,5 kilometra...klima od razu......zaziębić się mozna..więcej pisac nie trzeba....chociaz rozmieszczenie otworów wylotowych i sama ich regulacja mogła był "płynniejsz" "łatwiejsza" czasami mam wrażenie że mozna by lepiej zprojektować ich umiejscowienie
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
miejscje kierowcy...trzeba samemu sprawdzić...wszystko na miescu zegary patrzą na ciebie ..prędkosciomierz widzisz powyżej 120 tylko ty,kto nie jezdził alfą dłuzej niż tylko sie przejechać nigdy tego nie zrozumie!.....a tył no jak tam tył dobrze że jest..ogólnie to słyszałem ze bardzo wygodnie,podpórka jakaś tam w srodku jest i jakieś tam no nie wiem zapytam się ..hehe
4,0
Wyciszenie
do 2,5 nie słychać ..póżniej ryk ale w tym pozytywnym znaczeniu...to w sumie disel ale 5 cylindrów i 2,4 litra i coraz częsciej się mówi że te disle już inaczej jezdzą i innaczej je słychać ...oczywiście jak nie stoją........bo wtedy to go nazywam turbo- traktor:)
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
osiągi 9,5 do setki..206 km max....ostatnia 175 konna wersja w tym samym silniku 8,4 ....i jakies 220/230...a to już kosmos:)oczywiście jak na limuzyne udającą coupe(bo te drzwi robia takie wrażenie)..a nie powiedzmy 200sx bo i tym jeżdziłem...spalanie po miescie..hm max 9 ale to baaaaardzooo musisz tego chcieć..a tak to 7/8,,,bardziej 7 na trasie przy 90 to pewnie z 5,5 ale nigdy nie sprawdziłęm przy 160 jakieś 7...jakieś bo leje i naprawde nigdy tego nie sprawdziłem.....jeżdzę szybko,ale jakoś nie bije to po kieszeniach
5,0
Stosunek jakość/cena
za 20 tyś masz samochód z 2000 r w duzy dislu o sportowym charakterze.......audi A4, vW passat,saab 9,3, vectra, avensis..oj sorry to już jakieś 60 tyś heh.....a bmw z tego rocznik ato jakieś 35 ,40 tyś złoty no to sorry
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
wsród manakamentów typowych...wymiana zawieszenia,żarówki,przepływomierz....i9 jeszcze moze ze 2 rzeczy o których wiem że kiedyś mogą mi paść...bo to są elementy które się psują w tych autach.......hehe w większości produkcji boscha jak przepływomierz hehe..ach ta niemeicka technologia szajs hehe nie wiem jak jest G...po niemeicku hehe ale prawda że przepływomierz jest produkcji niemeickiej a w tym autach szczególnie włąsnie to pada...........mi jak na razie pękła tylko linka podnosnika tyniej szyby,,,i to jedyny drobiazg i nic pozatym...
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
olej leję,filty zmieniłem...felgi sobie kupiłęm..........jak to powiedział Stuhr w jednym ze swoich kabaretów...siedzimyyyy sooobie nic sięe nie dziiejjeee:)

On - zużycie paliwa dla silnika 2.4 JTD 136KM 100kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,8
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...

Usterki Alfa Romeo 156 I

Liczba wpisów: 63

Alfa Romeo 156 I – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

Alfa Romeo 156 I Sedan