Szukaj

Ocena kierowcy - Alfa Romeo 156 I Sedan

gozdziej@gmail.com, 15 lat temu
Silnik 2.4 JTD 136KM 100kW
Rok produkcji 1999
Przebieg: 180 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Alfa Romeo 156 I Sedan 2.4 JTD 136KM 100kW 1997-2000 - Oceń swoje auto
4,38
4% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Super elastyczny, wspaniały dźwięk,nie ma problemu z wyprzedzaniem w trasie i przebijaniem się przez miasto.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Zawieszenie : .
Karoseria : .
Silnik : Czóły silnik wszystko nalezy wymieniać na czas, nie czekać z wymianą oleju itd.
5,0
Całokształt
Dla mnie samochód marzeń, nigdy nie przesiądę się do innej marki ponieważ ten pojazd prowadzi się idealnie, jest wygodny ergonomiczny, i wbrew stereotypom wcale się tak nie psuje jak normalne samochody, czyli jak zadbasz tak długo pojeździsz.
Wrażenia
5,0
Silnik
Super moment obr, silnik elastyczny, podobno trzeba dbać i pilnować czasu wszelkich wymianą płynów i elementów które się częściej zużywają, jestem niesamowicie zadowolony z pracy silnika jego mocy i osiągnięć, całkoiscie wystarczy do normalnej i dynamicznej jazdy.
4,0
Skrzynia biegów
Wydaje mi się że jedynka trochę za krótka ale poza tym nie narzekam.
4,0
Układ jezdny
Doskonały, wspaniale się trzyma drogi, tam gdzie moim poprzednim samochodem w zakręty wchodziłem z prędkością 100km/h i musiałem zwalniać przed nim, Alfą jeszcze zdarzy mi się nawet przyśpieszyć, ocena dobra dlatego ze mimo idealnych właściwości jezdnych i przyczepności, to zawieszenie jest bardzo delikatne i często trzeba w nim coś wymieniać.
Komfort
4,0
Widoczność
Na przód i na boki nie ma problemu wszystko widać bardzo dobrze z cofaniem jest gorzej, przez tylne lusterko podczas jazdy nie ma problemu widać wszystko doskonale nie ma żadnego problemu ze zmianą pasa, lusterka boczne zewnętrzne są nieduże ale widać wszystko bardzo dobrze.
5,0
Ergonomia
Wszystko pod ręką i bez problemu można wszędzie sięgnąć. przyciski od klimy są proste w obsłudze. Jeżeli chodzi o przełączniki wielofunkcyjne przy kierownicy też nie ma problemu z odnalezieniem czegokolwiek, fajna opcja że światła razem z silnikiem się wyłączają. Jedynie w dziwnym miejscu przełączniki ustawiania lusterek oraz świateł przeciw mgielnych.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
To diesel więc długo się nagrzewa, podczas czekania zanim się silnik nagrzeje i ogrzewanie zacznie działać normalnie, można się rozgrzać usuwając śnieg z karoserii:) Chłodzenie latem działa super, raz padł mi przekaźnik wymiana trwała 10min i kosztowała 15 zł
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu genialnie, nie ma problemu z ustawieniem fotela, podłokietnik doskonale spełnia swoją funkcję, fotele są bardzo wygodne ( welury ). Tył, dla dwóch osób super dużo miejsca nie ma problemu w cztery osoby wyjechać w dłuższą podróż z bagażami, podłokietnik również jak z przodu świetnie się sprawuje. Jeżeli chcemy przewieźć z tyłu 3 osoby to proponuję krótszy dystans.
4,0
Wyciszenie
Mimo ze jest to diesel to jest wyciszony świetnie, podczas jazdy powyżej 100km/h już zaczyna być mocniej słyszalny, podczas postoju lekko samochód drży ale mi nie sprawia to żadnych problemów, gdy otworzę szyby podczas jazdy to wtedy dopiero widać różnice, naprawdę świetnie wyciszony, chociaż gorzej od 166 ale to jest limuzyna, a 156 to styl sportowy.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jak na diesla to chyba pali trochę sporo, ale może jest coś nie w porządku u mnie w mieście średnio pali 9-10l na trasie około 7-8l Mimo wszystko że pali trochę dużo, to przyjemność z jazdy tym samochodem elastyczność silnika i moc jaką posiada naprawdę rekompensuje straty finansowe które towarzyszą każdemu pojazdowi silnikowemu.
5,0
Stosunek jakość/cena
Jakość pojazdu wręcz mnie zaskoczyła, wykończenia są super no są małe niedociągnięcia ale w Alfie liczy się wygląd zewnętrzny oraz silnik i jego osiągnięcia, mimo to środek stylizowany na sportowo zegary w rurach nie widoczne dla pasażera.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jedyne usterki to przepalające się żarówki i znikające paliwo w baku, gdy kupiłem samochód w Gniźnieńskim komisie to była ułamana klamka z tyłu ale samemu udało mi się ją naprawić, pozatym swieci się lampka poduszek powietrznych, poduszki nie były wystrzelone więc jest to błąd komputera który można wykasować w ASO podłączając oprogramowanie. Ponad to jak w każdej alfie 156 są rdzawe ślady w miejscach gdzie chlapią koła oraz uderzają kamienie (progi)naprawiłem to sam niedawno i wszystko wygląda świetnie oraz jest zabezpieczone.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nic nie zepsuło mi się niespodziewanie, po kupnie samochodu wymieniłem profilaktycznie wszystkie płyny i filtry około 600zł, rozrząd (około 600zł), kilka elementów zawieszenie górne wahacze chyba po (120zł/szt), osłony przegubów po 40zł, gumy drążków stabilizatorów nie pamiętam sumy ale jakieś grosze, po miesiącu z własnej woli wymieniłem pasek klinowy rolkę oraz koło pasowe około 500zł nie da się samemu zrobić ponieważ żeby dostać się do paska należy opuścić silnik, w każdym razie nie spotkała mnie żadna przykra niespodzianka na trasie, samochodem przejechałem około 8 000 km.

On - zużycie paliwa dla silnika 2.4 JTD 136KM 100kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,2
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,2
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Alfa Romeo 156 I Sedan 2.4 JTD 136KM 100kW
Średni koszt przejechania 100 km
34,00 zł
6,3
l/100km
Zobacz dzienniki
Alfa Romeo 156 I Sedan