Bardzo fajne auto za śmieszną kasę. W tych pieniądzach jest to w zasadzie jedna z najlepszych opcji - ładne, wygodne auto z fajnym silnikiem, ekonomiczne. Co więcej. Następnym autem będzie 159 ;)
Wrażenia
5,0
Silnik
Fiatowski JTD to jedna z lepszych konstrukcji tamtych lat. Wysoka kultura pracy i niezawodność to główne atuty. Żałuje, że nie wybrałem silnika 2.4 JTD ze słuszniejszą liczbą kucy pod maską - tutaj czasem brakuje mocy.
3,0
Skrzynia biegów
Tutaj nieco przeciętnie. Skrzynia nie jest zła, niemniej przełożenia są nieco za długie, no i zdarzają się problemy z wbiciem jedynki, niemniej są to sporadyczne problemy.
5,0
Układ jezdny
Coś za co można pokochać ten samochód - fantastyczny układ jezdny, który sprawia, że kierowca doskonale panuje nad autem, a nie na odwrót. Świetna w zakrętach, klei niesamowicie ;).
Komfort
4,0
Widoczność
Może być. Nie ma cudów, bo z tyłu widać nie wiele, a brak czujników nie ułatwia sprawy, zwłaszcza w mieście. Da się przyzwyczaić i nauczyć. Z przodu i po bokach wszystko w porządku.
4,0
Ergonomia
Przy moim wzroście (175 cm) podróżuje się bardzo przyjemnie, nie brakuje miejsca. Pasażerowie z tyłu mogą nieco narzekać na brak miejsca na nogi. Decha rozplanowana bardzo fajnie, wszystkie wskaźniki w dobrym miejscu. Kpiną jest bagażnik, który nie dość, że przez wysoki próg załadunku jest zupełnie niepraktyczny, to na dodatek jest bardzo mały.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Po prostu w porządku. Samochód mógłby się nagrzewać nieco szybciej w zimę, przydałby się grzane fotele, bo w przy skórze w zimę można przymarznąć. Niemniej jest okey.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Tak jak wyżej - kierowca i pasażer z przodu mają wystarczająco miejsca, niemniej podróż w cztery dorosłe osoby to katorga dla pasażerów z tyłu, zwłaszcza tych wyższych.
3,0
Wyciszenie
Przeciętnie. Do 100 km/h jest dosyć cicho, można spokojnie rozmawiać. Powyżej 120 km/h juz tak wesoło nie jest, a przy prędkościach autostradowych jest wręcz bardzo głośno.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Autko ekonomiczne, z bezawaryjnym silnikiem. Jedynie zawieszenie słabiutkie, które wymaga doinwestowania od czasu do czasu, a oryginalne TRW są dosyć drogie.
5,0
Stosunek jakość/cena
Tak jak pisałem. Za kilka tysięcy złotych otrzymujemy sportowe auto, które nawet dzisiaj wzbudza zainteresowania na ulicy, do tego jest bezawaryjne i tanie w utrzymaniu.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Lubią się w Alfie czasem drobne rzeczy napatoczyć. Wymieniłem czujnik położenia wału, bo się przegrzewał i auto potrafiło gasnąć po kilku minutach i odpalać dopiero po schłodzeniu. Koszt to 200 zł z robocizną za oryginalny czujnik BOSCHa.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Przez półtora roku z poważnych usterek to wymiana sprzęgła, ale to jest również część eksploatacyjna, a że się kończyło to należało wymienić. Koszt 900 zł (Valeo) z robocizną. Nie najgorzej jak na prawie 35 000 km.
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.9 JTD 105KM 77kW
[l/100km]