Szukaj

Ocena kierowcy - Alfa Romeo 156 I Sedan

Tobiasz, 8 lat temu
Silnik 1.9 JTD 105KM 77kW
Rok produkcji 1999
Przebieg: 254 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Alfa Romeo 156 I Sedan 1.9 JTD 105KM 77kW 1997-2000 - Oceń swoje auto
4,08
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Zawieszenie : Nie na nasze drogi niestety.
4,0
Całokształt
Bardzo fajne auto za śmieszną kasę. W tych pieniądzach jest to w zasadzie jedna z najlepszych opcji - ładne, wygodne auto z fajnym silnikiem, ekonomiczne. Co więcej. Następnym autem będzie 159 ;)
Wrażenia
5,0
Silnik
Fiatowski JTD to jedna z lepszych konstrukcji tamtych lat. Wysoka kultura pracy i niezawodność to główne atuty. Żałuje, że nie wybrałem silnika 2.4 JTD ze słuszniejszą liczbą kucy pod maską - tutaj czasem brakuje mocy.
3,0
Skrzynia biegów
Tutaj nieco przeciętnie. Skrzynia nie jest zła, niemniej przełożenia są nieco za długie, no i zdarzają się problemy z wbiciem jedynki, niemniej są to sporadyczne problemy.
5,0
Układ jezdny
Coś za co można pokochać ten samochód - fantastyczny układ jezdny, który sprawia, że kierowca doskonale panuje nad autem, a nie na odwrót. Świetna w zakrętach, klei niesamowicie ;).
Komfort
4,0
Widoczność
Może być. Nie ma cudów, bo z tyłu widać nie wiele, a brak czujników nie ułatwia sprawy, zwłaszcza w mieście. Da się przyzwyczaić i nauczyć. Z przodu i po bokach wszystko w porządku.
4,0
Ergonomia
Przy moim wzroście (175 cm) podróżuje się bardzo przyjemnie, nie brakuje miejsca. Pasażerowie z tyłu mogą nieco narzekać na brak miejsca na nogi. Decha rozplanowana bardzo fajnie, wszystkie wskaźniki w dobrym miejscu. Kpiną jest bagażnik, który nie dość, że przez wysoki próg załadunku jest zupełnie niepraktyczny, to na dodatek jest bardzo mały.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Po prostu w porządku. Samochód mógłby się nagrzewać nieco szybciej w zimę, przydałby się grzane fotele, bo w przy skórze w zimę można przymarznąć. Niemniej jest okey.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Tak jak wyżej - kierowca i pasażer z przodu mają wystarczająco miejsca, niemniej podróż w cztery dorosłe osoby to katorga dla pasażerów z tyłu, zwłaszcza tych wyższych.
3,0
Wyciszenie
Przeciętnie. Do 100 km/h jest dosyć cicho, można spokojnie rozmawiać. Powyżej 120 km/h juz tak wesoło nie jest, a przy prędkościach autostradowych jest wręcz bardzo głośno.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Autko ekonomiczne, z bezawaryjnym silnikiem. Jedynie zawieszenie słabiutkie, które wymaga doinwestowania od czasu do czasu, a oryginalne TRW są dosyć drogie.
5,0
Stosunek jakość/cena
Tak jak pisałem. Za kilka tysięcy złotych otrzymujemy sportowe auto, które nawet dzisiaj wzbudza zainteresowania na ulicy, do tego jest bezawaryjne i tanie w utrzymaniu.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Lubią się w Alfie czasem drobne rzeczy napatoczyć. Wymieniłem czujnik położenia wału, bo się przegrzewał i auto potrafiło gasnąć po kilku minutach i odpalać dopiero po schłodzeniu. Koszt to 200 zł z robocizną za oryginalny czujnik BOSCHa.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Przez półtora roku z poważnych usterek to wymiana sprzęgła, ale to jest również część eksploatacyjna, a że się kończyło to należało wymienić. Koszt 900 zł (Valeo) z robocizną. Nie najgorzej jak na prawie 35 000 km.

On - zużycie paliwa dla silnika 1.9 JTD 105KM 77kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,6
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
6,8
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Alfa Romeo 156 I Sedan