Inne
: sterowność tego auta jest genialna, trzyma się drogi jak głupi, nawet na standardowym zawieszeniu niektóre zakręty można brać z prędkością 100/120 km/h. Przetestowane. :D
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Zawieszenie
: Wahacze przednie górne
4,0
Całokształt
świetnie się prowadzi, mało pali, nie jest zbyt awaryjne, za to zawieszenie i wykończenie wnętrza mogłoby być trochę lepszej jakości, trochę rudy podgryza tu i tam ale bez większych ognisk (największy problem przy klamkach przednich i przy przedniej szybie na dachu)
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik świetny, oprócz wymiany podstawowych elementów tzn oleje, filtry bez większych problemów, co prawda auto jest leciwe i niektóre części po prostu się skończyły, , kręcę czasami nawet do odcięcia, nie miałem jeszcze przypadku żeby mi odmówił posłuszeństwa na trasie, odpala nawet przy -20.
5,0
Skrzynia biegów
Padło sprzęgło i dwumasa do wymiany. Jakby nie patrzeć to auto ma już 15 lat i trzeba było w końcu to zrobić. Dodam jeszcze że były plomby na skrzyni podczas wymiany tarczy sprzęgła (data wymiany to jesień 2014)
3,0
Układ jezdny
przednie zawieszenie jest tak kiepsko skonstruowane że 2 dni po wymianie znów słyszę dudnienie gdy wjadę na nierówność, skrzypi niemiłosiernie (górne wahacze). amortyzatory i sprężyny pierwsza klasa, nie były wymieniane od nowości, dopiero niedawno pokusiłem się o wymianę przednich amortyzatorów i dowiedziałem się że sprężyny popękały z racji wieku. Tylne zawieszenie jest pancerne, aczkolwiek nie niezniszczalne, urwał się jeden z wahaczy, co spowodowało cofnięcie się kolumny koła i uszkodzenie łoża sprężyny (wymiana wahaczy i amortyzatorów). układ kierowniczy bez zarzutu.
Komfort
4,0
Widoczność
Jest kilka martwych punktów ale nie wpływają zbytnio na jazdę, gorzej jak chcemy zaparkować bądź wycofać.
5,0
Ergonomia
części są względnie tanie, i nie ma większych problemów z silnikiem.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
co prawda diesel ale nagrzewa się szybko, po przejechaniu 3km zaczyna dmuchać ciepłe powietrze, klimatyzacja chłodzi jak należy.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
o ile z przodu nie ma problemu z miejscem czy to dla kierowcy czy dla pasażera za to z tyłu jest masakra, osoba o wzroście 180+ może mieć problemy z wygodnym usadowieniem się na tylnej kanapie, ciężko się z niego wysiada.
5,0
Wyciszenie
w aucie jest cicho, a nawet bardzo cicho, przy spokojnej jeździe czasami nie słychać silnika, nawet przy większych prędkościach, nie trzeba do siebie krzyczeć jak ma to miejsce np. w bmw gdzie przy 120km/h nie słychać nic oprócz wydechu.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
miesięcznie zamykam się w kwocie 500/600 zł (o ile są jakieś usterki,) oczywiście wszystko jest zależne od ewentualnej naprawy co nie zdarza się zbyt często
5,0
Stosunek jakość/cena
Dla osób, które szukają woła roboczego jest to idealne rozwiązanie. Jest pakowny, tani w utrzymaniu, niezawodny i wygodny.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
głównie przednie górne wahacze które strasznie szybko się wybijają, poza tym nic więcej.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
najdroższą naprawą która mnie czeka to wymiana dwumasy. Reszta bez zarzutu.
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.9 JTD 105KM 77kW
[l/100km]