Auto jak na swój wiek ładne wizualnie, dobrze się prowadzi - pewnie i komfortowo. Silnik - rewelacja, dynamiczny i ekonomiczny. Lekko ponad 1200KM na zbiorniku robi wrażenie - tym bardziej, że wskazówka sięgała 160.
Wrażenia
3,0
Silnik
Dynamika i ekonomia to podstawowe atuty tej jednostki, aczkolwiek koszty części i napraw psują efekt końcowy. Przy większych przebiegach częste usterki osprzętu - głównie elektryka.
5,0
Skrzynia biegów
Począwszy od gałki zmiany biegów, poprzez głębokość wbijania, miękkość, reakcję silnika aż po długość biegów i dynamikę - jak dla mnie fantastyczna i dobrze dopasowana do jednostki napędowej.
2,0
Układ jezdny
Zawieszenie kompletnie nie nadaje się na polskie drogi - wielowahacze z przodu można wymieniać kilka razy w roku. Oszczędzając na częściach tylko pogarsza się sprawę. Tanie zamienniki potrafią stukać już po miesiącu jazdy...
Komfort
3,0
Widoczność
Przez masywną deskę rozdzielczą i dość unikalne zegary, co mniejsze osoby mogą mieć trudności z dobraniem odpowiedniej pozycji. Regulacja foteli, zależnie od wersji, nie powala na kolana.
4,0
Ergonomia
Widoczność wskaźników, ułożenie przełączników i regulacji jest dość intuicyjne i podręczne - nic nie wymaga zbytniej gimnastyki od kierującego. Do radia można dosięgnąć palcem trzymając ręke na gałce biegów.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Nigdy nie uświadczyłem działającej klimatyzacji ze względu na usterki układu - nieszczelność przewodów, potem chłodnicy. Auto nagrzewa się bardzo wolno.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Auto jak na swoje gabaryty nie powala przestrzenią - siedząc w środku ma się wrażenie limuzyny, ale gdy przyjdzie ładować bagażnik i zabrać teściową na zakupy to niestety nie jest już tak wesoło.
4,0
Wyciszenie
Przy sprawnym zawieszeniu jeździ się bardzo komfortowo - nawet przy dużych prędkościach nie słychać zbytnio szumu a wyboje są doskonale stłumione i ma się wrażenie kompletnej izolacji.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Spalanie - rewelacja, koszty części, napraw i serwisów przygniata do ziemi. Auto z dużym przebiegiem potrafi zrujnować budżet bardzo efektywnie w bardzo krótkim czasie.
4,0
Stosunek jakość/cena
Ceny aut używanych są bajecznie niskie. Auto w stanie przeciętnym można kupić już za pieniądze porównywalne do ceny VW Golfa 3. A jeśli chodzi o jakość wykończenia to Alfa wydaje się być dwie półki wyżej. Co innego jeśli chodzi o bezawaryjność.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jeśli chodzi o wyposażenie wnętrza, dodatkowe komponenty takie jak elektryka - szyby, lusterka, zamki, podgrzewania i oświetlenie to nie ma tragedii. Przeciętnie to dobre określenie.
2,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jeśli chodzi o kosztowne naprawy to jest o czym pisać. Zawieszenie można robić bez końca, a jak już po raz trzeci wymieniamy przednie górne wahacze to wtedy właśnie psuje się dwumasowe koło zamachowe, po wymianie okazuje się że nie działa też rozrusznik a kolejno alternator i chyba dolne wahacze zaczynają stukać. Efekt - zęby w tynk przez dwa miesiące.
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.9 JTD 105KM 77kW
[l/100km]