Zawieszenie
: To jak się prowadzi to marzenie- domena wszystkich alf. Do tego nietuzinkowy wygląd.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Zawieszenie
: Sypie się po kolei wszystko
Silnik
: Rura od IC do silnika MASAKRA, temat walkowany na forum.
Układ elektryczny
: Bardzo uciazliwa wymiana zarowek z przodu.
4,0
Całokształt
Samochod fajny i nietypowy. Nie polecam jednak diesla o mocy 105 koni, nie da sie z niego prawie nic wiecej wyciagnac ( turbina bez zmiennych geometri ) prowadzi się jak marzenie pod warunkiem sprawnego zawieszenia, ktoremu to zawsze cos dolega. Samochod posiada kilka denerwujacych rozwiązan jak np sposob montazu zarowek mijania ( masakra ) czy postojowych, ktore uwielbiaja sie przepalac. Auto wygodne zarowno w miescie jak i w trasie. Warto pojawic się na forum w celu sprytnej eliminacji usterek. Koszta utrzymania przecietne chociaz jak na diesla pali duzo ( moze kwestia jakiejs nieszczelnosci mojego egzemplarza.
Wrażenia
4,0
Silnik
Dałbym 3+ dosyć głośna praca, do miasta troche słabe osiągi, ciągnie tylko przez chwile, gdy zalaczy sie turbina. Na trasie elastyczny wystarczy wcisnac pedał w podłoge no ale rakieta to to nie jest, zreszta to tylko 105 koni. Maximum na paliwie nitro shell ~190 km/h.
3,0
Skrzynia biegów
Biegi wchodzą dosyć cieżko ale to moze kwestia egzemplarza - jednakże te modele borykają się z problemem linek skrzyni, wysprzęglika itd.
4,0
Układ jezdny
Prowadzenie super, w zakretach trzyma jak przyklejone, nie płuży przodem, nie bez powodów w standardzie wyprofilowane siedzenia - naprawde można polatać w zakretach, problem oczywiscie z trwałością ale to kwestia naszych dróg.
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczność ze środka naprawde dobra, z tyłu nie ma tragedii mozna spokojnie parkować tyłem chociaż przydałyby się czujniki cofania ( wystajacy kufer ).
5,0
Ergonomia
Wszystko pod ręką, wygodne, dobrze wyprofilowane siedzenia, deska rozdzielcza skierowana na kierowcę, fajne podswietlenie ( z mozliwoscia ustawienia natezenia światła ), czytelne i łatwe w obludze guziki, duze pokrętła.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Jak to diesel nagrzewa się baardzo długo...było by \'źle\' ale plus za nawiewy dla pasażerów na tylnej kanapie. Nieźle z pomoca klimy odparowuje przednia szyba, podgrzewane lusterka - tez robią robotę.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu wystarczająco duzo miejsca zarowno jako pasazer jak i kierowca. Z tyłu nie jezdzę ale siedziałem i jest dosyc przytulnie, raczej wygodny dla 4 osob.
3,0
Wyciszenie
Ze względu na to , ze diesel - przecietne, po wyzej predkosci 120 robi sie dosyc głośno, tragedii nie ma.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Zużycie paliwa jak na diesla dla mnie kosmiczne, nie chce mi sie wierzyc ze komus pali w miescie ponizej 7 litrow. Przy \'normalnej\' jeździe w mieście pali ok 8 litrow, (100 km za 50 zł). Na trasie robię ok 420km za 150 zł. Ceny części nie są szczególnie drogie oczywiscie jesli mowimy o zamiennikach.
5,0
Stosunek jakość/cena
Za kwotę 6-7 tysiecy uzywany egzemplarz z 2000 roku, z niezlym wyposazeniem i niewielkim przebiegiem. Nalezy jednak unikac modeli krajowych - rdzewieją i mozna smigac jak flinstonowie z dziura w podlodze. Zdecydowanie polecałbym silnik 2.5 v6 ktory to uchodzi za nieawaryjny , jedyny \'minus\' to spalanie ale cos za cos.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jest całkeim nieźle, elektronika działa dobrze. Padł rozrusznik, wymiana klocków ale to eksploatacja. Zawieszenie leci na łeb na szyje, cały czas cos, jak nie wahacz to amortyzator. Peka rura od turbiny do silnika , nowa kosztuje 200 zł a wymieniac trzeba co pol roku;/
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Raczej nie unieruchamia, raz tylko stanal rozrusznik ale dawal o sobie znac juz wczesniej.
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.9 JTD 105KM 77kW
[l/100km]