Szukaj

Ocena kierowcy - Alfa Romeo 156 I Sedan

majster, 13 lat temu
Silnik 1.9 JTD 105KM 77kW
Rok produkcji 2000
Przebieg: 254 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Alfa Romeo 156 I Sedan 1.9 JTD 105KM 77kW 1997-2000 - Oceń swoje auto
4,15
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie : Trzymanie w zakrętach to istna RE-WE-LAC-JA, mimo przedniego napędu robi robotę.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Zawieszenie : Przednie górne wachacze, gumy na stabilizatorze, do tego łączniki tegoż i tak w koło Macieju
Układ elektryczny : Żarówki przednich pozycji przepalają się non-stop - warto podmienić na zwykłe o takich samych parametrach
4,0
Całokształt
Świetny samochód ale nie dla każdego, tylko dla pasjonata, który doceni jego walory, dla którego samochód to coś więcej - całą resztę zapraszamy do Poloneza ;) - w wersji współczesnej Passata.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik to jeden z dwóch najstarszych Common Raili w koncernie Fiata i ogólnie wśród diesli z tym zasilaniem. Jak jest zimny to brzmi jak ciepłe TDI na pompowtryskach, gdy się rozgrzeje to w trakcie przyspieszania przy odpowiednim stopniu niedosłuchu można by go pomylić z boxerem lub benzynową rzędową czwórką z rozluźnionym wydechem ;) 105ka jest troszkę za słaba do tego nadwozia (jeździłem 2.4 JTD 136KM i ten z kolei uważam za idealnie dopasowany), żeby poruszać się dynamicznie (co jest możliwe z tym silnikiem) trzeba dusić w podłogę - jak dusimy to spalamy - prosta arytmetyka. Ogólnie - jesteś spokojny bierz 105kę, jesteś narwany bierz 136kę i mocniejsze.
4,0
Skrzynia biegów
Jak to w JTD - precyzyjna, nie haczy i fajnie zapina biegi z takim kliknięciem (ciekawie umieszczona - pod skosem jak w Polonezie albo w Fiacie 132). Niektórzy mówią, że lewarek za długi, ale trzeba znać historię AR i Fiata, żeby docenić ten smaczek Co do przełożeń to pierwsze dwa służą odpowiednio do ruszenia i turlania się powolutku - potem jest prawie tysiąc obrotów przepaści, po której są bardzo blisko zestopniowane 3, 4 i 5 bieg. Jak dla mnie za duża przerwa między 2ką a 3ką - nie lepiej zbić koło siebie od 1ki do 4ki a 5kę dać jako typowy nadbieg? Cóż, co kto lubi...
5,0
Układ jezdny
I to jest to, co tygryski lubią najbardziej w autkach z herbem Viscontich. Wielu uzna to za bluźnierstwo - co mam w głębokiej dupie - ale seryjne zawieszenie jeśli idzie o fruwanie po zakrętach równać się może TYLKO z BMW! Audi A4 B5 czy zbliżony Passat, Mondeo Mk3 i inne z klasy średniej zostają w tyle. Beemce ustępuje tylko przednim napędem, natomiast natychmiast odzyskuje punkty przez duuuuużo lepszy od BMW (zarówno E36 jak i E46) układ kierowniczy. Szczerze, to nie miałem okazji jeździć autem z tak bezpośrednim układem kierowniczym a trochę już tych szmeli w życiu przewaliłem. Ostatnim razem czułem się podobnie w... Audi 80 B3 bez wspomagania ;) - podobny opór przy kręceniu kierownicą, to samo doskonałe czucie jezdni. Oczywiście mówię o ostrzejszej jeździe a nie wiezieniu dupska na pocztę po odbiór emerytury. To fajnie czucie ma swoją cenę - Alfa 156 potrzebuje ogroooomnej przestrzeni żeby zawrócić - tam gdzie Passat czy Vectra na 3 razy tam Alfa na 5 albo i więcej.
Komfort
3,0
Widoczność
Całkiem dobra, chociaż z zewnątrz przez wysoko poprowadzoną linię okien wydaje się, że słaba. Ładne i... BEZNADZIEJNE lusterka zewnętrzne - jak pierwszy raz jechałem 156ką to miałem wrażenie, że ktoś mi lusterka pourywał - takie maciupeńkie, że każda inna osobówka sprawia wrażenie posiadania luster od Scanii ;)jednak można się przyzwyczaić - ja już tego nie zauważam.
4,0
Ergonomia
Włoskie auta projektowane są tak, że najpierw ma być ładnie, olśniewająco - a potem dopiero (jeśli się uda) ergonomicznie i użytecznie. Zero uchwytów na napoje - Coca Cole trzymam między nogami, z kawą nie polecam ;), pokrętło od wysokości świateł zawsze zasłonięte dźwignią od kierunków, podłokietnik jest tak niewygodny, że nikt go chyba nie używa, bardzo mały schowek przed pasażerem - tyle minusów. Wnętrze jest bardzo minimalistyczne, stylizowane na lata 60te, nie ma tu iDrivów z BMW czy naukowego kalkulatora na konsolecie rodem z Saaba. Nawet prosty komputer pokładowy pojawił się dopiero po liftingu wnętrza, bodajże w 2002 roku.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ogrzewanie działa, w lecie lepiej a w zimie trochę gorzej ;) W benzynowych jest lepiej, w dieslu trzeba się przyzwyczaić do długiego i średnio efektywnego nagrzewania albo płacić za Webasto czy Eberspachera. Co do wentylacji to jest klima automatyczna, która też działa, a jak! ;) Ja klimy nie lubię, wolałbym szyberdach. Poza tym średnio jadąca 105ka po włączeniu klimy robi się w ogóle nie jadącą 105ką.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Kierowca i pasażer są obudowani dookoła plastikami - sprawia to wrażenie małej ilości miejsca, co jest nieprawdą - z przodu jest jak wszędzie a z tyłu miejsca jest więcej niż w BMW E36 i Audi A4 B5. Minus za nieskładającą się kanapę (choć to norma w sedanach) i nie za duży bagażnik z bardzo małym i wysoko zamieszczonym otworem załadunkowym - po raz kolejny daje znać filozofia projektowania tj. funkcjonalność podporządkowana formie.
5,0
Wyciszenie
Do 120 km/h cisza. Powyżej lub podczas ostrego przyspieszania warkotliwie ale dźwięk do zniesienia, mi się wydaje nawet przyjemny
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
4 cylindrowy turbodiesel o pojemności do 2 litrów - co tu gadać? Taniej to już tylko z miesięcznym w MPK
5,0
Stosunek jakość/cena
Taniocha, przez z palca wyssane opinie ceny lecą na łeb. Kawał fajnie wyposażonego, robiącego wrażenie auta za - w zasadzie - bezcen!
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Tylna klamka wyłamana przez mojego durnego kolegę mocno szarpiącego za nią na mrozie, notorycznie przepalające się żarówki pozycyjne z przodu, przednie klamki potrafią się w środku zabrudzić, przez co przycisk możne utknąć - wsadzić kluczyk, przekręcić w lewo i odskoczy, zawieszenie choć sprawne często skrzypi - O takie o pierdoły
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
W zawieszeniu cały czas coś postukuje bądź skrzypi - trzeba kupić komplet TRW na przód za 1000zł i wtedy na jakiś czas jest spokój, z racji przegiegu zaczyna mi się odzywać koło dwumasowe ale po wymianie znowu będzie ze 200 tysięcy km spokoju. Aha no i klime musze nabić bo coś słabizna ostatnio - I TO JEST TA SŁYNNA AWARYJNOŚĆ ALFY ROMEO NIE POZWALAJĄCA SPAĆ W NOCY ;) Ludzie!!! Nie słuchajcie polskich mechaników ani handlarzy - większość z nich utknęła mentalnie w latach 80tych na etapie FSO 1500

On - zużycie paliwa dla silnika 1.9 JTD 105KM 77kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...

Usterki Alfa Romeo 156 I

Liczba wpisów: 63

Alfa Romeo 156 I – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

Alfa Romeo 156 I Sedan