Szukaj

Ocena kierowcy - Alfa Romeo 156 I Sedan

Wujek_Hasan, 10 lat temu
Silnik 2.5 i V6 24V 192KM 141kW
Rok produkcji 2001
Przebieg: 170 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Alfa Romeo 156 I Sedan 2.5 i V6 24V 192KM 141kW 2001-2003 - Oceń swoje auto
4,15
Podobnie do średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Karoseria : Wszyscy zaznaczają silnik - mnie też silnik pozytywnie zaskoczył, ale zaznaczę blachę. Zarysowałem dosyć mocno drzwi o ścianę w garażu. Nie naprawiłem uszkodzenia, ale po roku nie było na nim śladu rdzy. Pomimo jazdy po naszej zimowej solance. Pełny ocynk :)
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Zawieszenie
4,0
Całokształt
Umieściłem moją ocenę pod sedanem, choć miałem wersję kombi, ponieważ jest tu więcej komentarzy i chciałem dodać swój obiektywny głos do wpisów typu "mruczy jak dzika kotka..." Myślę że będzie on bardziej przydatny dla osób chcących kupić to auto. Jeśli miałbym w skrócie opisać całokształt - to jest to samochód stricte sportowy ze wszystkimi tego zaletami i wadami. Na pewno budzi emocje, ale czasem również te negatywne.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik był w zasadzie jedyną rzeczą której nie naprawiałem. Po zakupie wymieniłem olej z filtrem i to wszystko (rozrząd odłożyłem na później bo do jego wymiany trzeba wyjąć silnik). Generalnie jest to bardzo dobra konstrukcja autorstwa samego mistrza Busso. Jest nieśmiertelny, lubi wysokie obroty, wkręca się bez proszenia i bezlitośnie chłosta na światłach wszystkie hondy i większość beemek. Nie jest niestety bez wad. Pierwszą jest mułowatość na niskich obrotach. W zakresie do 3500 rpm mój obecny Focus jest znacznie bardziej dynamiczny (a są to obroty na których jeździ się najczęściej). Powyżej tej liczby sytuacja się zmienia i "plomby wypadają", ale za to pojawia się druga wada - spalanie. Pod moim butem było to 17-20 l/100. Na trasie czasem udało się zejść do 12. Zaletą tego silnika jest też dobra współpraca z LPG. No i ten dźwięk... :)
3,0
Skrzynia biegów
Jak wszystko w tym samochodzie, skrzynia nastawiona jest na osiągi. Przełożenia są bardzo krótkie, co oznacza ciągłe machanie lewarkiem przy jeździe miejskiej. Wadą tej konstrukcji jest też to że 6 bieg można spokojnie wrzucać przy 90 km/h. Przy 160 można wyłączyć radio.
3,0
Układ jezdny
W tym temacie jest i dobrze i źle. Dobrze, bo świetnie trzyma się w zakrętach i jest wystarczająco miękka żeby było komfortowo. Układ jezdny ma natomiast jedną bardzo istotną wadę: promień skrętu pociągu. Alfą manewruje się jak statkiem. Parkowanie na 2x to norma. Jest jeszcze jedna rzecz która dla mnie była wadą, ale dla niektórych pewnie nie będzie. Ilość obrotów kierownicy od skrajnego do skrajnego położenia wynosi ok. 2,5 obrotu, podczas gdy w "normalnym" samochodzie ok. 4. Powoduje to bardzo szybką i nerwową reakcję na każdy ruch sterem. Podczas szybszej jazdy trzeba bardzo sztywno trzymać kierownicę i szybko patrzeć w lusterka bo samochód sam zmienia pasy.
Komfort
5,0
Widoczność
Nie mam uwag. Jest ok. Jak napisałem na początku miałem wersję kombi - nie wiem jak z widocznością do tyłu w sedanie, bo kufer może stanowić problem.
5,0
Ergonomia
Super. Wszystko pod ręką. Rewelacyjnie wygodne fotele - idealne na długie trasy.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Tu też niema co opisywać - wieje na medal.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jest tyle miejsca ile powinno być - nie za dużo i nie za mało. Oczywiście piszę o 4 osobach - w 5 nie jechałem, ale to raczej byłby dramat.
4,0
Wyciszenie
Dobrze, ale szału niema. Może to przez silnik, który z założenia ma być słychać. A może przez złachane uszczelki w drzwiach. W każdym razie jeździłem lepiej wyciszonymi.
Ekonomiczność
2,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Tu jest źle. Poza kosztami paliwa, które są naprawdę wysokie, spore koszty generują wszelkie naprawy. Również ze względu na skomplikowaną konstrukcję. Przykład: padł alternator, używany kupiłem za 100zł a za wymianę zapłaciłem 400 bo trzeba było zdjąć całe przednie zawieszenie żeby się do niego dostać. Jeżeli masz garaż i sam ogarniesz naprawy to koszt samych części nie jest bardzo wysoki. Ale co się narobisz to Twoje :) Ja nie lubię się brudzić więc płaciłem...
4,0
Stosunek jakość/cena
Zaznaczyłem 4 gwiazdki bo jakość wykonania i użytych materiałów jest wysoka. Natomiast cena zakupu jest śmiesznie niska jak na ten standard który otrzymujemy w zamian.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Zaniedbania poprzedniego właściciela sprawiły że wiele rzeczy musiałem wymienić na dzieńdobry. Ale jeżeli odliczyłbym takie elementy jak całe zawieszenie, amortyzatory, sprężyny, tarcze i klocki hamulcowe, to padły mi: termostat, alternator, gumowa osłona przegubu i przycisk w klamce zewnętrznej przednich drzwi słabo odbijał. To wszystko.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jako poważną usterkę rozumiem awarię silnika, skrzyni albo urwane zawieszenie. Nic takiego nie wystąpiło. I z tego co czytałem, w tej wersji silnikowej nie występuje.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.5 i V6 24V 192KM 141kW [l/100km]

Średnie zużycie
16,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
17,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
20,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
12,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Alfa Romeo 156 I Sedan