jedna z moich codziennych przyjemności - to przejechać się alfa -żałuje że do pracy mam tylko 5km - ale jak jest weekend często jeżdżę w bieszczady - tak żeby się przejechac (no i może ciut odpocząć) - mam nadzieję że to wystarczająca rekomendacja - polecam!
Wrażenia
5,0
Silnik
to co prezentuje ten silnik to poezja chodzi zarówno o dzwięk (zwłaszcza w okolicach 4500-5000obr) jak i osiągi (przyspieszenie jak i elastyczność)- wiem są disle ekonomiczniejsze i mniej palą - ale jeśli ktoś po wkręceniu silnika na obroty czuje \"to coś\", to jest samochód dla niego - u mnie zawsze v6 w wykonaniu alfy powoduje jedno \"gęsia skórka\" i \"stają włosy na rękach\", no i moment obrotowy: może nie da się ruszyć z 5 przy 1500tyś obr, ale spokojnie można ruszać z 2 (i to prawie z piskiem) i jechać do 120 - generalnie silnik nie do zarżnięcia tylko warunek - kupić zadbany i dbać! kto twierdzi że jakiś disel jest lepszy -zapraszam na jazde próbną napewno nie jest to silnik dlatego kto wogóle \"nie czuje o co w tym wszystkim chodzi\" - i \"chyba woli kupić jednak np:opla corsa 1.0 - bo mniej pali\" podsumowując -samochód mam ponad 3lata - i nigdy powtarzam nigdy mnie nie zawiódł czego życzę wszystki użytkowników panzerwagen-ów -krótko genialny silnik!!!
4,0
Skrzynia biegów
skrzynia jest jak to u alfy : jakby sportowa nie że biegi wchodzą same - trzeba użyć pewnej siły - lewarek długi - tak że wie się co robi- sprzęgło wciśniete do dechy - krótko mówiąc sprzęt nie dla lalusiów, no i 1 jest krótka ruszając przy około 80-90 trzeba wrzucic 2 a wtedy jest taki kop że trzeba mocno trzymać kierownice co by nie wyrwało i tak do 6 bo ma 6biegów -za to ruszając ze swiateł bez zadnej przygazówki po 100 metrach patrzę w lusterko a wszyscy jeszcze stoją i zamierzają ruszyć -zadziwiające wogóle tego nie czuć (tych 7sek do 100)
5,0
Układ jezdny
no cóż genialny silnik, dobra skrzynia byłaby bez sensu gdyby nie zawiszenie - jest skomlikowane ale coś za coś - powiem tylko że jeździłem w życiu kilkoma samochodami równiez całkiem nowymi modelami i to co prezentuje tan model to conajmniej \"pierwyj sort\" - jest pewność jest wyczucie nawet z dużymi prędkościami samochód prowadzi się jak \"po torach\" nazbyt często na trasie gość który goni jakimś fordem fokusem redukuje z 160 do 90 przy byle łuku a ty : wejście w łuk 160 -redukcja do 4 i wyjście 180 - i to bez żadnego ryzyka, czy popisywania się poprostu tak ta maszyna trzyma sie drogi - oczywista oczywistoś - dobre opony - ja mam michelin exalto i nie narzekam...
Komfort
3,0
Widoczność
z widocznością nie jest najlepiej -chodzi o tył -przy cofaniu i manewrach na parkingach , no ale tak bywa do przodu ok. generalnie siedząc w srodku ma się wrażenie siedzenia w jakimś bolidzie = małe okna typowo sportowy nastrój dla przykładu jechałem ostania mercedesem czułem się jak w akwarium - takie to przeszklone - strach pomysleć jak bym siadł w taie np. tico
3,0
Ergonomia
mało miejsca (chociażby z moim poprzednim oplem omega -)co się wiąże z charakterem samochodu -małe i mało schowków,na tylnim siedzeniu nigdy nie siedziałem ale pewnie jest przeciętnie, ogólnie charakter sportowy - chociaż można jeździć w 5 osób za to rozmieszczenie przycisków i potrzebnych do jazdy rzeczy ok -chociaż bez fajerwerków
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
dobrze - automatyczna klimatyzacja działo dobrze - zarówno w zimie jak i w lecie chociaż przy takim silniku to i tak jestem w szoku że pojakiś 5min przy -15st - jest już ciepłe powietrze - generalnie nie narzekam
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
patrz: ergonomia
4,0
Wyciszenie
trudno powiedzieć - toż to raczej samochód skierowany dla doznan a 2,5v6 to namiastka - nie jest super cich ale zakłócenia pochodzą od v6 a to piękny dzwięk - często zapominam włączy cd bo ...zapominam i wcale mi tego nie brakuje:-)
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
no cóz ta maszyna nie zadowaoli się 5/sto w miście 12-15 zależy jak się jeździ a mało dynamicznie tym czymś się nie da, a w trasie 9-10 zależy jaki człowiek ma nastrój i mozliowścipogodowo-policyjno-drogowe! ale zawsze to przyjemna trasa, w aso drogie powiedziałbym bandyckie nawet nie części a usługi - ale podobnie jest przy audi,volvo,mercedesie - poza tym części w cenie raczej normalnej - np termostat - montowany orginalnie 90,00zł,przegób przedni 100-120 itd. - króko mówiąc napeno nie jest to samochód który jeździ 10 lat a my lejemy oktany - trzeba dbać lać dobry olej ( a alfa tego trochę zużywa)wymieniać inne płyny , no paliwo .. ale jak mówiłem cos za coś ale wierzcie jak się przejedzie takim samochodem kilka km to naprawde drugorzędne czy pali 5 czy 10 l/sto -pozdrawiam wszystkich którzy czują istote jazdy samochodami z \"tym czymś\"
5,0
Stosunek jakość/cena
w takiej cenie nie ma szans kupić coś tak wysublimowanego chodzi zarówno o wygląd jak i parametry = warunek dobrze utrzymany i tylko 2,5v6
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
nigdy -wsiadam, przekręcam kluczyk i aż chce mi się jechać ..
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.5 i V6 24V 190KM 140kW
[l/100km]