Szukaj

Ocena kierowcy - Alfa Romeo 156 I Sedan

michal, 15 lat temu
Silnik 2.5 i V6 24V 190KM 140kW
Rok produkcji 1999
Przebieg: 161 tys. km
Okres użytkowania: 3 lata
Alfa Romeo 156 I Sedan 2.5 i V6 24V 190KM 140kW 1997-2001 - Oceń swoje auto
4,08
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : bez komentaży
5,0
Całokształt
jedna z moich codziennych przyjemności - to przejechać się alfa -żałuje że do pracy mam tylko 5km - ale jak jest weekend często jeżdżę w bieszczady - tak żeby się przejechac (no i może ciut odpocząć) - mam nadzieję że to wystarczająca rekomendacja - polecam!
Wrażenia
5,0
Silnik
to co prezentuje ten silnik to poezja chodzi zarówno o dzwięk (zwłaszcza w okolicach 4500-5000obr) jak i osiągi (przyspieszenie jak i elastyczność)- wiem są disle ekonomiczniejsze i mniej palą - ale jeśli ktoś po wkręceniu silnika na obroty czuje \"to coś\", to jest samochód dla niego - u mnie zawsze v6 w wykonaniu alfy powoduje jedno \"gęsia skórka\" i \"stają włosy na rękach\", no i moment obrotowy: może nie da się ruszyć z 5 przy 1500tyś obr, ale spokojnie można ruszać z 2 (i to prawie z piskiem) i jechać do 120 - generalnie silnik nie do zarżnięcia tylko warunek - kupić zadbany i dbać! kto twierdzi że jakiś disel jest lepszy -zapraszam na jazde próbną napewno nie jest to silnik dlatego kto wogóle \"nie czuje o co w tym wszystkim chodzi\" - i \"chyba woli kupić jednak np:opla corsa 1.0 - bo mniej pali\" podsumowując -samochód mam ponad 3lata - i nigdy powtarzam nigdy mnie nie zawiódł czego życzę wszystki użytkowników panzerwagen-ów -krótko genialny silnik!!!
4,0
Skrzynia biegów
skrzynia jest jak to u alfy : jakby sportowa nie że biegi wchodzą same - trzeba użyć pewnej siły - lewarek długi - tak że wie się co robi- sprzęgło wciśniete do dechy - krótko mówiąc sprzęt nie dla lalusiów, no i 1 jest krótka ruszając przy około 80-90 trzeba wrzucic 2 a wtedy jest taki kop że trzeba mocno trzymać kierownice co by nie wyrwało i tak do 6 bo ma 6biegów -za to ruszając ze swiateł bez zadnej przygazówki po 100 metrach patrzę w lusterko a wszyscy jeszcze stoją i zamierzają ruszyć -zadziwiające wogóle tego nie czuć (tych 7sek do 100)
5,0
Układ jezdny
no cóż genialny silnik, dobra skrzynia byłaby bez sensu gdyby nie zawiszenie - jest skomlikowane ale coś za coś - powiem tylko że jeździłem w życiu kilkoma samochodami równiez całkiem nowymi modelami i to co prezentuje tan model to conajmniej \"pierwyj sort\" - jest pewność jest wyczucie nawet z dużymi prędkościami samochód prowadzi się jak \"po torach\" nazbyt często na trasie gość który goni jakimś fordem fokusem redukuje z 160 do 90 przy byle łuku a ty : wejście w łuk 160 -redukcja do 4 i wyjście 180 - i to bez żadnego ryzyka, czy popisywania się poprostu tak ta maszyna trzyma sie drogi - oczywista oczywistoś - dobre opony - ja mam michelin exalto i nie narzekam...
Komfort
3,0
Widoczność
z widocznością nie jest najlepiej -chodzi o tył -przy cofaniu i manewrach na parkingach , no ale tak bywa do przodu ok. generalnie siedząc w srodku ma się wrażenie siedzenia w jakimś bolidzie = małe okna typowo sportowy nastrój dla przykładu jechałem ostania mercedesem czułem się jak w akwarium - takie to przeszklone - strach pomysleć jak bym siadł w taie np. tico
3,0
Ergonomia
mało miejsca (chociażby z moim poprzednim oplem omega -)co się wiąże z charakterem samochodu -małe i mało schowków,na tylnim siedzeniu nigdy nie siedziałem ale pewnie jest przeciętnie, ogólnie charakter sportowy - chociaż można jeździć w 5 osób za to rozmieszczenie przycisków i potrzebnych do jazdy rzeczy ok -chociaż bez fajerwerków
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
dobrze - automatyczna klimatyzacja działo dobrze - zarówno w zimie jak i w lecie chociaż przy takim silniku to i tak jestem w szoku że pojakiś 5min przy -15st - jest już ciepłe powietrze - generalnie nie narzekam
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
patrz: ergonomia
4,0
Wyciszenie
trudno powiedzieć - toż to raczej samochód skierowany dla doznan a 2,5v6 to namiastka - nie jest super cich ale zakłócenia pochodzą od v6 a to piękny dzwięk - często zapominam włączy cd bo ...zapominam i wcale mi tego nie brakuje:-)
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
no cóz ta maszyna nie zadowaoli się 5/sto w miście 12-15 zależy jak się jeździ a mało dynamicznie tym czymś się nie da, a w trasie 9-10 zależy jaki człowiek ma nastrój i mozliowścipogodowo-policyjno-drogowe! ale zawsze to przyjemna trasa, w aso drogie powiedziałbym bandyckie nawet nie części a usługi - ale podobnie jest przy audi,volvo,mercedesie - poza tym części w cenie raczej normalnej - np termostat - montowany orginalnie 90,00zł,przegób przedni 100-120 itd. - króko mówiąc napeno nie jest to samochód który jeździ 10 lat a my lejemy oktany - trzeba dbać lać dobry olej ( a alfa tego trochę zużywa)wymieniać inne płyny , no paliwo .. ale jak mówiłem cos za coś ale wierzcie jak się przejedzie takim samochodem kilka km to naprawde drugorzędne czy pali 5 czy 10 l/sto -pozdrawiam wszystkich którzy czują istote jazdy samochodami z \"tym czymś\"
5,0
Stosunek jakość/cena
w takiej cenie nie ma szans kupić coś tak wysublimowanego chodzi zarówno o wygląd jak i parametry = warunek dobrze utrzymany i tylko 2,5v6
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
nigdy -wsiadam, przekręcam kluczyk i aż chce mi się jechać ..

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.5 i V6 24V 190KM 140kW [l/100km]

Średnie zużycie
9,6
Minimalne średnie zużycie paliwa
9,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
12,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,9
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...

Usterki Alfa Romeo 156 I

Liczba wpisów: 63

Alfa Romeo 156 I – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

Alfa Romeo 156 I Sedan