Auto rewelacyjnie zbiera się już od niskich obrotów. Zapas jest na tyle duży, że rzadko trzeba redukować bieg i wysoko kręcić silnik przy wyprzedzaniu.
5,0
Skrzynia biegów
Oceniam na 5 nigdy nie mialem problemow z pomylonym biegiem. Nic nie zgrzyta przy wrzucaniu wstecznego. Biegi wchodza tam gdzie powinny. Zadnych zarzutow.
4,0
Układ jezdny
Oceniam na 4. Dalbym 5 gdyby nasze drogi byly odrobine rowniejsze. Na koleinach i dziurach pasazerowie troche podskakuja.
Na gladkim asfalcie smialo mozna wchodzic w zakrety z duzymi predkosciami. Auto pewnie sie prowadzi i dobrze przekazuje informacje o tym, co sie z nim dzieje.
Komfort
3,0
Widoczność
Widocznosc przecietna zwlaszcza do tylu. Skutecznie utrudnia to poprowadzona w dol klapa bagaznika, ktorej po prostu nie widac. Niektorzy narzekaja na lusterka boczne, ja uwazam, ze widac w nich tyle ile potrzeba:)
3,0
Ergonomia
Tutaj mam mieszane uczucia...
Z jednej strony irytuje stosunkowo (jak na wielkosc samochodu) mały bagażnik i niepraktyczne schowki, do ktorycj niewiele da sie wlozyc.
Bardzo brakuje uchwytu na kubki, a o zamontowaniu \'allegrowych\' w kratkach wentylacyjnych przez ich ksztalt nie ma co myslec..
Plus za latwa i intuicyjna obsluge wszystkiego co potrzeba. Wszystko pod reka, wszystko czytelne, tak powinno byc.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Przez nietypowe kratki nawiewow zima marznie prawa reka, latem jest jej za goraco.
Coz cos za cos..
Ale ogolnie nie ma sie o co czepiac. Ogrzewanie dosc szybko dmucha cieplym powietrzem. A jak wlaczy sie podgrzewanie siedzen to w zasadzie jest zbedne:)
Klima tez dobrze radzi sobie w upalne dni.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Niewiele miejsca na nogi na tylnej kanapie.
Ale nie ma co narzekac taki urok tych samochodow:)
Dwojka osob podrozuje komfortowo.
Czworki nie mialem przyjemnosci przewozic, ale siadajac za soba samym wiem, ze w dluzszej trasie byloby niewygodnie.
5,0
Wyciszenie
Napisze ze doskonale, bo bije o glowe wyciszenie w fordzie focusie mk2 ktorym jezdzilem wczesniej.
Spokojnie mozna smigac autostrada i jeszcze rozmawiac z pasazerami.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jak na tak duza moc jest rewelacyjnie. Samochodu nie trzeba krecic wysoko zeby szybko jechal wiec spalanie tez nie przyprawia o rozpacz. W miescie waha sie miedzy 8,3 a 8,7 l/100 km.
W trasie jak sie poszczesci i nie trzeba czesto wyprzedzac przy plynnej jezdzie 110-150 km/h oscyluje wokol 6 litrow. POWAZNIE!
5,0
Stosunek jakość/cena
Troszke sie balem kupujac ten samochod (naczytalem sie hejterskich postow na forach), ale teraz nie zaluje.
Komfort i przyjemnosc z jazdy za darmola.
Wystarczy co jakis czas zajrzec pod maske albo pod podwozie i naprawde nie trzeba sie obawiac powaznych usterek. Czesci sa tanie, zamiennikow duzo.
Mysle, ze samochod nie jest wart swojej ceny - powinien byc drozszy.
Awaryjnosc? Jak dbasz tak masz. Tyle:)
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
W zasadzie nie ma sie o co czepiac.
Spalila sie zarowka przy podswietleniu predkosciomierza, takze do 40 km/h slabo widac cyferki - nie naprawialem.
Kolejny drobiazg z zastania po zimie padly zaciski przy kolach i hamulec nie odbijal do konca na dwoch kolach. Wymienilem wszystkie 4 zaciski + klocki - wyszlo 700 zł wiec nie ma dramatu.
Padl jakis rezystor czy cos tam i temperatura silnika skakala (chlodzenie startowalo od drugiego biegu) - mechanik wymienil za 200 zl i jest ok.
Innych drobiazgow BRAK
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
BRAK
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 T.S. 150KM 110kW
[l/100km]