Posiadam Alfę Sportswagon, model po faceliftingu 2.0 JTS (bezpośredni wtrysk benzynki). Samochód posiada pełną opcję i prezentuję sie świetnie. Silnik?Szczerze poweim iz nieźle się spisuje...odpowiednia moc, niezły moment obrotowy, bezproblemu można "kręcić" do 7tyś obrotów bezjakichkolwiek skutków ujemnych dla silnika (nie sypnie się napewno :)...
5,0
Skrzynia biegów
Skrzynia typu Selespeed (czytaj Tiptronic)...nasłuchałem się wiele na jej temat, ale dopiero kiedy usiadłem za kółko i zacząłem jazde zdałem sobie sprawę iż to niezła frajda...jeździ się jak chce kierowca...albo pełen automat albo na zasadzie przełącznia biegów przy kierownicy lub joystikiem. Co do zawodności...znam osobiście osobe która przejechała autem z tą skrzynią 220tyś km bezawaryjnie, więc chyba wszystko jest okej.
5,0
Układ jezdny
Układ jezdny typowo sportowy...zero nurkowania lub ucieczki auta na zakrętach. Samochód jedzie jak przyklejony. Do tej pory wymieniłem tylko łącznik stabilizatora, ale to wina polskich dróg. Nie katuje auta na dziurach żeby nie narobic sobie szkód, a później płakać i narzekać "jaki to samochód jest awaryjny". Trzeba poprostu myśleć. Hamulce wporządku, nawet po kilkunastu hamowaniach nie odczuwa się żadnego pogorszenia związanego np. z przegrzaniem.
Komfort
4,0
Widoczność
Autko poprzez swoją obłą i typowo włoską linię jest trochę trudne do ogarnięcia przy parkowaniu. Ale widoczność oceniam na 4, do tyłu na 4 z minusem.
5,0
Ergonomia
Połącznie niezłego designu deski rozdzielczej oraz ergonomi może iść w parze, a Alfę uważam tu za wzór. Wszystko pod ręką. Nic dodac nic ująć.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ogrzewanie super..nawet przy siarczystych mrozach, w lecie natomiast klimatronic bez problemu radzi sobie z upałem.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu bez problemu mieszczą sie osoby nawet posiadające 190cm wzrostu. Z tyłu jest wporządku jednak nie będe porównywał tego auta do AR 166, wkońcu to nie limuzyna najwyższej klasy. Bagażnik pomieści wypad wakacyjny, telewizor też można przewieźć. Ale bez przesady, to nie dostawczak i betonu, żwiru czy ziemniaków w tego typu autach sie nie wozi.
4,0
Wyciszenie
A po co tu wyciszenie? Alfy słyną z pieknego soczystego gangu silnika. Owszem JTS ma to do siebie że jeśli chce sie jechać spokojnie do uszu naszych docierać będzie jedynie dźwięk toczących się opon. Jeśli natomiast chcemy poszaleć wówczas będziemy słyszeli przyjemny pomruk wydobywający się spod maski.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Auto w przyzwoitej cenie, pali nawet nieźle jak na 2.0 pojemność i skrzynie selespeed, serwis trochę drogawy jak każdy obecnie, no chyba że jeździmy Lanosem czy Seicento
(bez urazy).
4,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Problemem jest głównie zawieszenie ale tak jak juz podkreślałem obecnie przy stanie dróg w kazdym samochodzie każdej marki "pada" ono. Silnik OK, skrzynia OK.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
J.W.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 JTS 165KM 121kW
[l/100km]