Szukaj

Ocena kierowcy - Alfa Romeo 156 I Sedan

rally@poczta.onet.pl, 15 lat temu
Silnik 2.0 JTS 165KM 121kW
Rok produkcji 2001
Przebieg: 235 tys. km
Alfa Romeo 156 I Sedan 2.0 JTS 165KM 121kW 2001-2003 - Oceń swoje auto
4,92
17% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
5,0
Całokształt
auto nabyłem ze stanem 111000mil (177000km), po doprowadzeniu do stanu fabrycznego po poprzednim właścicielu autko śmiga bez problemu. Jedyne czego wymaga to cotygodniowego sprawdzenia stanu płynów bo przejeżdża 1200-1500km tygodniowo. Bardzo jestem zadowolony ze skrzyni Selespeed, pięknie pracuje. Zwykłym automatom daleko do tej skrzyni. Brakuje mi tylko możliwości "przypalenia gumy" czasem, niestety elektroniczna przepustnica sama się otwiera/zamyka i oczywiście sprzęgło też sterowane prze komputer. Poza tym wersja bogato wyposażona: 4 poduszki, napinacze pasów, regulacja kierownicy, regulacja w pionie przednich foteli, skórzana tapicerka MOMO, 2 podłokietniki, czarne zegary z czerwonymi opisami, klimatyzacja automatyczna, 4x elektrycznie sterowane szyby, pełny pas na środkowym tylnym siedzeniu, 16" felgi z lekkich stopów, halogeny, składany kluczyk sterujący centralnym zamkiem, immobilizerem i alarmem oraz otwierający elektronicznie bagażnik. Problem z zabezpieczeniem auta jest taki, że nikt nie może dorobić kluczyka bo zbyt skomplikowany. Pozostaje mi tylko serwis za 600zł.
Wrażenia
5,0
Silnik
bardzo ładnie pracuje, szybko reaguje na "gaz" mimo, że gaz elektroniczny, silnik pracuje równo i ciągnie aż do odcięcia przy 7200
5,0
Skrzynia biegów
przez tą skrzynię żona nie chce jeździć niczym innym. W trybie automatycznej zmiany biegów tak jej przypadła do gustu bo nie musi pamiętać o zmianie. Bardzo fajnie zmienia biegi. Oprogramowanie skrzyni dzięki funkcji adaptacyjnej dostosowuje sposób zmiany biegów do temperamentu kierowcy. Niech się schowają tradycyjne automaty.
5,0
Układ jezdny
jak zawsze trzymanie się drogi i doskonałe prowadzenie są charakterystyczne dla Alfy. I wszystko to bez elektroniki, którą dodali potem ze względu na marketing, ale też z wyczuciem aby nie przeszkadzała w przyjemności z prowadzenia
Komfort
5,0
Widoczność
niektórzy narzekają na widocznośc do tyłu, nie przesadzajcie znam dużo gorsze (autobus)
5,0
Ergonomia
wszystko na miejscu i ładne wykonane
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
mogłaby mieć tak jak w następnym modelu regulację strefową, poza tym OK
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
dużo miejsca, regulowana w pionie i poziomie kierownica, regulowana wysokość foteli przednich, wystarczająco dużo miejsca na nogi z tyłu mimo np. odsunięcia przenich foteli, 2 podłokietniki, skóra MOMO
5,0
Wyciszenie
bardzo cicho na jałowym, w czasie jazdy słychać pięknie burczący silnik, hałasy z zewnątrz należycie wytłumione
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
zużycie paliwa zależy od kierowcy, może być 6,5 jeśli się tylko toczy ale to auto nie do tego, potrafi dojść do 11 ale frajda z jazdy jest bezcenna, założyłem gaz aby frajda trwała dłużej (11 l gazu na 100 bez oszczędzania), tą stajnię (155 koników) trzeba czymś karmić
5,0
Stosunek jakość/cena
za auto z 2001 roku z pełnym wyposażeniem zapłaciłem 10 000, urząd celny wycenił na 25 000. W tej cenie nie znajdę auta dającego tyle przyjemności
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
jeśli się dba to nie ma problemów, ale wymaga uwagi, pilnowania stanu płynów, szczególnie stanu oleju
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
brak poważnych usterek a już blisko 250 000 km, jeśli się auto olewa to i ono oleje ciebie
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Alfa Romeo 156 I Sedan 2.0 JTS 165KM 121kW
Średni koszt przejechania 100 km
79,00 zł
10,5
l/100km
Zobacz dzienniki
Alfa Romeo 156 I Sedan