Mam ją niecały rok i pomimo, że wciąż mam obawy związane z legendami o usterkowości to jednak nie żałuję zakupu. Teraz marzy mi się Spider.
Wrażenia
5,0
Silnik
Przy tym silniku (2.0) przyspiesza jak struś pędziwiatr. A do tego przyjemnie mruczy. Wolę słuchać pracującego silnika przy 5000 obrotach niż radia.
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia biegów jest zadowalająca. Czasami troche opornie wchodzi wsteczny ale nie ma tragedii.
4,0
Układ jezdny
Autostradą jedzie się super (polecam trasę z Poznania do Łodzi) natomiast z uwagi na to, że reszta dróg pozostawia sporo do życzenia to przy dość twardym zawieszeniu czuje się każdą nierówność i dziurę. Ale to trzymanie się drogi na zakrętach...
Komfort
4,0
Widoczność
Typowa widoczność. Ani lepiej ani gorzej.
5,0
Ergonomia
To jest samochód dla kierowcy. Wszystko jest podporządkowane tylko dla niego. I tak ma być!
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Nie odbiega ani nie przewyższa innych samochodów. Ale chyba nikt nie kupuje alfy z tego powodu.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Podejrzewam, że siedzi im się wygodnie. Nikt się nie skarżył.
4,0
Wyciszenie
Pewnie mogłoby być trochę ciszej. Ale wtedy nie byłoby słychać silnika.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
I tutaj mogłoby być trochę lepiej. Wysokie obroty niestety lubią paliwo.
4,0
Stosunek jakość/cena
Z uwagi na to, że za alfą ciągnie się przykra opinia można kupić dobrze wyposażony egzemplarz za niską cenę.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Na razie wszystko jest ok.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Słyszałem, że trzeba uważać na wariator. Lubi też uszkodzić się silnik biegu jałowego i przepływomierz. No i nasze drogi mają duży wpływ na zawieszenie.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 i 16V T.Spark 155KM 114kW
[l/100km]