Szukaj

Ocena kierowcy - Alfa Romeo 156 I Sedan

Companione, 11 lat temu
Silnik 2.0 i 16V T.Spark 155KM 114kW
Rok produkcji 1998
Przebieg: 188 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Alfa Romeo 156 I Sedan 2.0 i 16V T.Spark 155KM 114kW 1997-2000 - Oceń swoje auto
4,62
10% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Bardzo dobry i elastyczny motor, który wie po co ma tyle koni i jak je wykorzystać :)
5,0
Całokształt
Piękny samochód, super silnik, bardzo dobre wykończenie . Krótko i na temat. Nie wierzcie stereotypom bo więcej w nich bzdur niż prawdy ! :)
Wrażenia
5,0
Silnik
Jeśli chodzi o elastyczność w tym samochodzie to jest na poziomie bdb. Nie trzeba redukować żeby wyprzedzić. Silnik chodzi dosyć cicho, lecz przy wyższych obrotach ma piękne brzmienie :) Dziwią mnie głupie komentarze na temat Alf, jestem przykładem człowieka, który chyba na zawsze zostanie przy tej marce ! Jeśli wymieniasz na czas płyny i oleje oraz resztę podstawowych spraw to samochód na pewno Cię nie zawiedzie ! A najwięcej o Alfach wiedzą Ci którzy nigdy w Alfie nie siedzieli. Jestem mechanikiem i mogę przyznać, że silniki benzynowe są bardzo dobrej jakości, a diesle są pionierem na naszym rynku :)
4,0
Skrzynia biegów
Troszkę zbyt długa przekładnia, lecz nie można się czepiać :) W zimie przy dużych mrozach czuć lekki opór lecz tylko do czasu gdy silnik i skrzynia nabiorą temperatury ;) Później sama przyjemność z jazdy :)
5,0
Układ jezdny
Tak pewnie prowadzącego się samochodu nie znam. Wielowahaczowe zawieszenie krytykowane przez entuzjastów BiEmDablju utrzymuje samochód na drodze bardzo dobrze. W zakrętach nie ma mowy o wynoszeniu samochodu. Niska masa + mocny silnik (w moim przypadku 155KM ) dają niezłą frajdę !
Komfort
5,0
Widoczność
Widoczność jest bardzo dobra. Wąskie słupki przednie oraz boczne są idealnie wyprofilowane. Wszystko dookoła jest widoczne, w porównaniu, z np. Volkswagenem Passatem B5 + w którym czuje si klaustrofobicznie Alfa spełnia wymogi najbardziej wymagających osób !
5,0
Ergonomia
Samochód bardzo intuicyjny. Nie trzeba szukać przycisku do otwierania szyb, miejsce na radio w idealnym miejscu. Wszystkie przełączniki i pokrętła sa tam gdzie powinny. Jedynie przyciski do swiateł przeciwmgłowych mogły by być bardziej wysunięte ale nie jest źle :) Bardzo pięknie prezentuje się design wnętrza :)
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Samochód szybko się nagrzewa więc nie marzniemy przez całą drogę :) Zarówno z przodu jak i z tyłu bardzo dobre doprowadzenie ciepłego/zimnego powietrza. Ogrzewane są stopy oraz tułów pasażerów z tyłu za pośrednictwem tunelu, z którego leci powietrze oraz pod fotelami przednimi zamontowane są dmuchawy :) Welurowa tapicerka nie ziąbi w zimie i nie piecze w lecie, wg mnie to najlepszy wybór :)
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Multum miejsca zarówno z przodu jak i z tyłu. Nie ma ciasnego wnętrza jak w niemieckich pojazdach . Wygodna regulacja foteli pozwala na bardzo komfortowe ustawienia, nawet osoby wysokie oraz ponadwymiarowe czują się bardzo komfortowo. Brak problemów z wsiadaniem lub wysiadaniem. Osoby z chorym kręgosłupem nie muszą się gimnastykować żeby dostać się do wnętrza lub by wysiąść.
4,0
Wyciszenie
W samochodzie jest dosyć spokojnie lecz przy większym wietrze słychać opływ powietrza. Lecz nie jest to jakiś wielki problem :) Silnika praktycznie nie słychać, chyba że dochodzi do wyższej granicy obrotów to pięknie mruczenie zachwyca uszy :)
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jeśli chodzi o spalanie to zależy od sposobu jazdy. Pali mniej niż, np. VW lub BMW . Miasto = 9-11L/100km Trasa = 6-10L/100KM Oczywiście chodzi o spalanie benzyny. To nie dużo jak na samochód z taką mocą. Nie ma się co czarować, że 2.0 155KM będzie palił 3L/100KM , to nie SMART :) Ceny części zamiennych (które są na dosyć wysokim poziomie) podobne jak do większości samochodów, zawieszenie tańsze niż do Audi czy Passata :) Kumaty mechanik nie będzie miał problemów z diagnostyką czy naprawą samochodu. Jedynie \"mechanicy\" naprawiający samochody w szopie mogą wymyślać, że tego się nie da i już ;) Wielu rzeczy można dowiedzieć się z forum klubowego : www.forum.alfaholicy.org
5,0
Stosunek jakość/cena
Tani samochód ze względu na stereotypy lecz jakość na poziomie bardzo dobrym, pochodzi z Włoch dlatego jest wyjątkowy piękny :)
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jak dbasz tak masz - więc jeśli nie zostawiasz wszystkiego aż odpadnie to na pewno nie będziesz miał problemów z ciągłymi drobnymi naprawami.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Samochód nigdy mnie nie zawiódł. 1998r. lecz silnik chodzi jak żyleta, pali zawsze czy to mróz czy upał. Śmieszą mnie teksty na temat Alf bo Ci, którzy je rozpowiadają nie siedzieli nigdy w Alfie :) A na codzień śmigają wieśwagenem golfem 3 na glebie . :)

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.0 i 16V T.Spark 155KM 114kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
11,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Alfa Romeo 156 I Sedan 2.0 i 16V T.Spark 155KM 114kW
Średni koszt przejechania 100 km
77,00 zł
11,6
l/100km
Zobacz dzienniki
Alfa Romeo 156 I Sedan