Karoseria
: Rdza, ukryta i bez szału ale jak na wspólczesny samochód...
4,0
Całokształt
Auto które ciężko ocenić cyferkami, na papierze lepiej pewnie pod każdym względem wygląda choćby zwykła octavia. Ale to Alfa nie zostawia człowieka obojętnym raz się ją kocha, a kilka chwil później chce zepchnąć do rowu i podpalić. Myślę że za parę lat w wersji V6 może to być ciekawy youngtimer.
Wrażenia
4,0
Silnik
Mocna jednostka, ale w wąskim zakresie obrotów. Piękne brzmienie. Wady to słaba elastyczność, poniżej 3000 obrotów nie ma praktycznie mocy, co w sumie nie ma większego znaczenia bo dźwięk i skrzynia skłaniają do wyższego kręcenia silnika.
5,0
Skrzynia biegów
Nie wiem, jeździłem nowszymi i dużo droższymi samochodami, ale w żadnym z aut skrzynia nie chodziła tak dobrze i nie współgrała z silnikiem który też lubi wyższe obroty.
4,0
Układ jezdny
Jak na przednionapędówkę bardzo dobrze zwłaszcza świetnie wchodzi w zakręty.
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczność taka sobie, ale auto jest zgrabne więc ciężko w coś uderzyć.
5,0
Ergonomia
Przyciski tam gdzie trzeba, a cała konsola nakierowana na kierowcę.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Tak sobie, zwłaszcza jeżeli chodzi o wydajność klimatyzacji.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Szału nie ma ale to nie jest auto na taksówkę, ilość miejsca w tylnich rzędach w sumie mnie nie interesuje, bagażnik wystarczający, dość głęboki.
3,0
Wyciszenie
Wyciszenie w sumie jest słabe ale w tym aucie to żadna wada tylko zaleta.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Średnie spalanie w okolicach 10-12 przy włączonej klimie w cyklu 60% trasa 40 miasto. Autem nie jeździłem specjalnie ekonomicznie, a przy tej mocy i wielkości do zaakceptowania.
5,0
Stosunek jakość/cena
Poniżej 10 tysięcy nie ma chyba drugiego takiego samochodu. Stosunkowo młody samochód wyższej klasy, z niemal pełnym wyposażeniem i niesamowitą charyzmą.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Upierdliwe kontrolki, klakson który sam się włączał, rdza która pojawia się na progach a niby ocynk. Nudy nie ma.
2,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Falujące obroty, silnik potrafił zgasnąć przy wciśnięciu sprzęgła, obroty spadały i się rozłączył przy 140 w łuku jak gaśnie silnik i wyłącza się nagle wspomaganie... Ale nie miałem żadnych problemów z zawieszeniem...
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.8 16V T.S. 144KM 106kW
[l/100km]