Silnik
: Bardzo dobry silnik, który świetnie współgra z tym autem. Do tego doskonałe hamulce.
5,0
Całokształt
Podsumowując, auto bardzo przypadło mi do gustu. Świetnie się prowadzi i naprawdę daje dużo frajdy z jazdy. Z ciężkim sercem je sprzedaje, ale chce zachować pozytywne wspomnienia. Trochę się jednak boje kolejnych kilometrów po naszych drogach.
Wrażenia
5,0
Silnik
Bardzo elastyczny i z umiarkowanym apetytem na paliwo. Bardzo ładne brzmienie, zwłaszcza w wyższych zakresach obrotów. Praktycznie w mieście można jeździć dynamicznie nie przekraczając 2 000 obrotów
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia dobrze zestopniowana i precyzyjna.
Niestety, była już wymiana sprzęgła oraz linek drążka zmiany biegów.
5,0
Układ jezdny
Autko jeździ jak po szynach, ale... jeżdżąc po naszych drogach po prostu go szkoda. Samochód sprowadzony z Niemiec z przebiegiem 155 000 km prowadził się jak nowe (nic nie skrzypiało i nie dudniło). Po 7 000 km w Polsce, konieczna była wymiana wahaczy, a po kolejnych 8 000 wszystko we wnętrzu zaczyna skrzypieć
Komfort
4,0
Widoczność
Do przodu i na boki bez zarzutu.
Ładne lusterka boczne nie spełniają jednak do końca swojej funkcji - widać tylko niezbędne minimum, ale da się do tego przyzwyczaić.
Widoczność do tyłu przez małą szybkę przeciętna, ale ponownie, to tylko kwestia wprawy i wszystko jest ok.
5,0
Ergonomia
Z auta nie chce się wysiadać. Fotele wygodne, kierowca ma wszystko pod ręką. Wielofunkcyjna kierownica zdecydowanie pomaga w obsłudze radia, które w wersji z nawigacja ma zbyt dużo małych przycisków. Z przodu siedzi się bardzo wygodnie.
Auto w nie jest jednak specjalnie przestronne dla pasażerów tylnej kanapy.
Denerwuje brak uchwytów na kubki.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Samochód odparowuje bardzo szybko, pod warunkiem, że... silnik jest choć trochę rozgrzany. Wtedy dopiero działa funkcja automatycznego odparowywania szyb.
Generalnie wszystko ok, ale automat dwustrefowej klimatyzacji potrafi włączyć obieg wewnętrzny, nawet kiedy auto jedzie sobie spokojnie w trasie i wtedy momentalnie parują szyby.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Opisana w ergonomii
5,0
Wyciszenie
Silnik słychać, tylko kiedy tego chcemy, czyli przy wyższych obrotach.
Kabina wyciszona bardzo dobrze - nie ma problemu ze świstem powietrza przy większych prędkościach.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Zużycie paliwa mile zaskakuje. Na trasie 360 km, racjonalnym wyprzedzaniu i przy średniej prędkości 70 km/h (tiry i inne polskie zawalidrogi) auto spaliło średnio 4,7 l.
Denerwują niestety dość regularne wizyty w serwisie, ale przykładowo Focus 1.8 TDCi z tego samego rocznika też do bezawaryjnych nie należy 9a przynajmniej egzemplarz, który użytkuje w firmie).
Boli ubezpieczenie - przy silniku 2.4 koszty są spore, zwłaszcza jak się ma niskie lub brak zniżek.
5,0
Stosunek jakość/cena
Za cenę, za która kupiłem 5 letnią alfę z pełnym wyposażeniem, nie ma szans zakupu porównywalnie wyposażonego auta w tej klasie, które budziło by choć w połowie takie emocje. Teraz sprzedaje ją o kilka tysięcy mniej, ale nie żałuję - było warto.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
W alfie komputer lubi pokazać, że coś jest nie tak (np. za komunikatem dotyczącym awarii czujnika w silniku kryje się... czujnik temperatury paliwa).
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Chyba trzeba sobie po prostu założyć, że prawdopodobieństwo awarii auta w dłuższej trasie istnieje i się z tym pogodzić.
Mnie auto wysiadło 2 razy - raz sprzęgło (udało się jednak wrzucić bieg i jakoś do serwisu się dotoczyłem) drug raz linki (tu też bieg był wrzucony i obeszło się bez holowania). Na szczęście oba razy w mieście. No cóż, jest to piękne auto, ale ma swoje przypadłości
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.4 JTD 150KM 110kW
[l/100km]