Ogólnie na plus silnik 2.5 V6 inżyniera Busso pięknie brzmi i powyżej 5 tyś obrotów naprawdę budzi się do życia, oraz włoski design zarówno zewnątrz jak i wewnątrz, piękna skórzana jasna tapierka. Minus to słabe wykonanie (materiały wnętrza, elementy mechaniczne), awaryjność niestety.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik 2.5 V6 pięknie brzmi i ma sportową charakterystykę, powyżej 5 tyś obr/min dostaje "wścieklizny", minusem jest tzw "luźne spasowanie" co w konsekwencji powoduje iż niezależnie od przebiegu silnik "bierze" olej, podobno nawet do litra na 1000 km, im bardziej się go kręci, tym więcej. Ale "ciągnie" super :) piękna charakterystyka i dźwięk rasowej V6. Ja w ciągu 3 lat użytkowania wymieniłem termostat, świece zapłonowe, wyczyściłem przepustnicę oraz takie oczywiste elementy jak rozrząd, filtry i oleje.
2,0
Skrzynia biegów
Ogólnie sześć biegów - fajnie, ale niestety rozpadł się dyferencjał i zmuszony byłem kupić drugą używaną - koszt 2 tyś zł, niestety jest to wada fabryczna, dyferencjał nie wytrzymuje przeciążeń mocy i momentu obrotowego. Można temu zapobiec montując dyferencjał typu torsen, ale to koszt ok 3 tyś zł.
4,0
Układ jezdny
Prowadzi się bardzo precyzyjnie (dla mnie aż za bardzo), zawieszenie wielowahaczowe robi swoje, niestety ten element też pozostawia wiele do życzenia pod względem trwałości, szybko wybijają się tuleje metalowo-gumowe, praktycznie zawsze słychać jakieś piszczenie, skrzypienie. Jeżeli wymiana to tylko na oryginalne TRW, pozostałe to tragedia.
Komfort
4,0
Widoczność
Do przodu i na boki w porządku, do tyłu tak sobie (design), lusterka średnie.
4,0
Ergonomia
Wszystko pod ręką, regulacja kierownicy w jednej płaszczyźnie, fotele wygodne, podłokietnik bardzo wygodny.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Przydatna funkcja "odparowywania szyb", grzeje dobrze, chłodzi również bardzo dobrze, półautomatyczna klimatyzacja.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Miejsca z przodu jest sporo, jest w miarę wtgodnie, z tyłu już nieco gorzej, ale tragedii nie ma. Bagażnik jak na kombi bardzo mały, włosi postawili na design kosztem funkcjonalności.
3,0
Wyciszenie
Nie jest bardzo cicho jak w Mercedesie czy BMW, ale daje radę. Plusem jest to że słychać to V6 pod maską ;) trochę trzeszczą plastiki :/
Ekonomiczność
2,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Niestety spalanie dość spore jak na silnik 2.5 (na szczęście miałem instalację LPG) plus te nieszczęsne kosztowne usterki :/
4,0
Stosunek jakość/cena
Nie są drogie w zakupie, ale w utrzymaniu już trochę bardziej. Czyli koszt zakupu odzwierciedla jakość samochodu.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Trochę wkurzają drobne usterki. Słaba jakość materiałów, w końcu to koncern Fiata, więc nie można się spodziewać cudów.
2,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Od razu piszę że nie jestem jakimś katem samochodów, jeżdżę raczej spokojnie. Rozpadł się dyferencjał, w konsekwencji konieczność wymiany całej skrzyni biegów, padło sprzęgło (nawet po wymianie czuć było szarpanie przy ruszaniu), non stop coś w przednim zawieszeniu, padł immobiliser (nikt nie potrafił tego naprawić).
LPG
- zużycie paliwa dla silnika 2.5 i V6 24V 190KM 140kW
[l/100km]