Silnik
: Samochód do którego jak wsiadam to nie chce z niego wyjść. Tak nie jest to limuzyna szejka arabskiego ale dla mnie to swietny samochód który pokochałem
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria
: pojawiająca się rdza na progach
4,0
Całokształt
Z alfą jak z kobietą żyć Ciężko zabić szkoda :D Teraz tak na powaznie super auto dla ludzi lubiacych nietuzinkowość, komfort i szybkie przemieszczanie się z punktu a do punktu b. Nie jest to auto typu UAZ, duży fiat czy żuk które można naprawić młotkiem, drutem i śrubokrętem. Czasy się zmieniły więc dziwi mnie że ludzie tego oczekują od obecnych samochodów
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik to bardzo mocna strona Alfy ale tylko pod warunkiem że się o niego dba i dbało już wcześniej. Ogólnie mocy nigdy mu nie brakuje ale jego spalanie i drobne usterki czasami sa dokuczliwe. Wariator to bolączka tego silnika. Tak po za tym nie jest to strasznie skąplikowana konstrukcja i wiele napraw można zrobić samemu jeżeli ma sie odrobinę pojęcia i narzędzi
5,0
Skrzynia biegów
Skrzynia to dla mnie ideał. jeszcze w żadnym samochodzie nie miałem doczynienia z taką precyzją i płynnością działania. Czasami brakuje 6 biegu ale trudno...
4,0
Układ jezdny
Powiem tak wielowahacz ma to do siebie że jest cholernie drogi ale daje ogromny komfort na trasie i przy szybkiej jezdzie nie pływa nam auto. Po za ceną i skomplikowaną budową to minusów nie widze
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczność jest dobra do przodu z tyłem już jest troche gorzej ale to tylko kwestia przyzwyczajenia się. Lusterka boczne mogły by być większe ale i tak jest dobrze
5,0
Ergonomia
Dla mnie osobiście auto to było marzeniem, wszystko na swoim miejscu, intuicyjny dostęp do każdej funkcji tego auta. Wersja po lifcie jest jest jeszcze ladniejsza ale moja bella i tak jest cudowna
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
No a więc tak: sprawna klima latem czasami za wolno chlodzi a ogrzewanie zimą za wolno grzeje ale nie jest to chłodnia na kółkach i osiedlowa kotłownia w jednym aucie
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
ocena dlatego doskonała bo ja w swoim samochodzie nigdy nie jestem pasażerem. dla mnie miejsca jest wystarczajaco duzo a jezeli komus jest ciasno to nie musi ze mna jezdzic
3,0
Wyciszenie
wyciszenie jest akurat minusem mojego samochodu. czasami praca zawieszenia daje sie we znaki dla moich uszy ale reszte rekompensuje dzwiek silnika który zawsze jest melodyjny
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Częsci w ASO makabra! Koszt jednego wahacza to ok 600 zł gdzie w sklepie internetowym wahacz tej samej firmy kosztował mnie 230 zł. Zawieszenie komplet TRW bez amorków kosztowało mnie ok 2500 zł. Spalanie nie jest małe ale na to przymykam oko. Drobne usterki czytaj błędy które sie pojawiaja od czasu do czasu nalezy kasowac a to też koszta.
3,0
Stosunek jakość/cena
Hmm i tutaj to troche zawila sprawa. jezeli mam patrzec na to obiektywnie to frajda z jazdy samochodem za ta cene jest super ale ale istnieje też coś takiego jak awarie które jeżeli mają być naprawiane w ASO mogą pochłonąć fortune
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
tych drobnych usterek to w każdych samochodach jest masa nie ważne zy to alfa czy to BMW. począwszy od ogranicznika drzwi po przepalanie sie żarówek w tablicy rozdzielczej
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
mi raz przez moja nieuwage posadziło wariator ale tak po za tym to nie ma większej tragedii :) ahaa no i pękł mi kolektor w zime jak podałem silnikowi troche sterydów w postaci samostartu
LPG
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 i 16V T.Spark 155KM 114kW
[l/100km]