Karoseria
: Mam samochód o niepowtarzalnym wyglądzie, ciekawym wnętrzu, który czasami nie potrafi się odwdzięczyć włożonym w niego pracy i pieniądzom :)
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria
: lepiej dokładnie obejrzeć podwozie
Przeniesienie napędu
: skrzynia - wymiana ok. 800zł.
Zawieszenie
: wymina ok. 1600zł
3,0
Całokształt
Kupiłem ten samochód bo było to jedyne kombi podobające się zarówno żonie jak i mnie. Silniczek całkiem żwawy, ponadczasowa sylwetka, całkiem niezłe właściwości jezdne, mało miejsca na bagaż. Czy kupił bym ponownie? Tak, ale tym razem bym dokładniej szukał. Widziałem starsze egzemplarze w dużo lepszym stanie, ale też nowsze na które bym się nie zamienił. Wniosek jest tylko jeden jak dbasz, tak masz. Ogólnie warto jednak obejrzeć więcej niż 5 szt., może nawet i 20 ale kupić coś czym warto jeździć i nie narzekać. Bogatszy o kolejne doświadczenia radziłbym szukać jednak wersji po 2003 roku po FL, zdecydowanie trwalsze silniki i zawieszenie.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik całkiem żwawy mimo instalacji LPG. Przy częstym przekraczaniu 4000obr./min. lubi wypić olej, po przejechaniu 12000km dolałem ok. 1,5 litra. Przy zimnym siniku (bez znaczenia zima/lato) trzeba długo kręcić rozrusznikiem do ok.5 sek nim odpali, u znajomych w 2 innych egzemplarzach jest podobnie.
1,0
Skrzynia biegów
No cóż, od trzech miesięcy jeżdżę bez 4 biegu, który się skończył, zgrzyta 3 bieg a i z wstecznym są problemy przy wkładaniu. Ciężko powiedzieć czy to zasługa poprzedniego właściciela (olej w skrzyni czarny jak smoła) czy też kiepskiej jakości elementów zastosowanych przy produkcji skrzyni.
3,0
Układ jezdny
Jak na samochód ze sportowym zacięciem spodziewałem się bardziej precyzyjnego układu jezdnego. W moim poprzednim samochodzie (BMW E34), mimo, że miał 11 lat więcej zawieszenie było zarówno bardziej komfortowe jak i bardziej precyzyjne. Ogólnie opinia, że należy je wymieniać co 50-60kkm jest prawdziwe. Poprzedni właściciel wymienił je przy 170000 i przy 230000 wahacze i końcówki drążków stukają.
Komfort
3,0
Widoczność
O ile nie mam zastrzeżeń do szyby przedniej, to szyby boczne, a w szczególności szyba tylna (przynajmniej w wersji SW) oferuje bardzo słabą widoczność.
4,0
Ergonomia
Kwestia ergonomii, rozmieszczenie przycisków, pokręteł a także regulacja foteli jest naprawdę bardzo dobra. Brakuje mi tylko regulacji części lędźwiowej.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Samochód w zimie nagrzewa się w miarę szybko, niestety klimatyzacja jest mało wydajna, żeby schłodzić wnętrze gdy panują upały 30 st.C musimy przejechać z 10 km.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Zarówno pasażerowie przednich foteli jak i tylnych nie mogą narzekać na brak miejsca, aczkolwiek tylna kanapa w/g mnie jest źle wyprofilowana i na dłużą trasę niewygodna. Problemem jest też niewielki bagażnik. W sumie to nie jest kombi a raczej hatchback.
3,0
Wyciszenie
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Do prędkości 130 - 140km/h w samochodzie jest całkiem przyjemnie, powyżej tej prędkości już tak wesoło nie jest.
5,0
Stosunek jakość/cena
Samochód bardzo szybko traci na wartości więc kwota jaką za niego zapłaciłem jest śmiesznie mała w stosunku do Audi/VW czy też japończyków z tego roku, ok. 3000-5000zł mniej przy podobnym wyposażeniu.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Bardzo słabej jakości przednie reflektory. Schodzi z nich folia, poza tym odbłyśniki się sypią - kruszy farba, którą są pomalowane. Psuje się wycieraczka tylnej szyby. Uszkadzają się daszki przeciwsłoneczne (sprawdzone w kilku egzemplarzach).
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
O ile nadwozie - ocynk naprawdę nieźle się trzyma, o tyle wymieniałem już ćwiartkę podłogi, była tak pognita. Psuje się podświetlenie deski rozdzielczej, przepalają żarówki postojowe H6W (ok 12 zł./szt.) wyminiłem na T4W (ok.2zł/szt.) i mam spokój. Słaba skrzynia biegów.
LPG
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 i 16V T.Spark 155KM 114kW
[l/100km]