Szukaj

Ocena kierowcy - Alfa Romeo 155

wojtek@sky.pl, 21 lat temu
Silnik 2.0 T.S. 16V 150KM 110kW
Rok produkcji 1997
Przebieg: 85 tys. km
Alfa Romeo 155 2.0 T.S. 16V 150KM 110kW 1995-1997 - Oceń swoje auto
3,77
10% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
4,0
Całokształt
Przy doglądaniu rozrządu, można się w pełni korzystać z właściwości tego auta. Ten silnik 2.0 przy szybkiej jeżdzie pali mniej niż niejedno koreańskie auto z silnikiem 1.6. Na pewno spodoba się wszystkim miłośnikom kanciastych kształtów i tym, którzy cenią sobie indywidualność.Warto wymieniać niektóre oryginalne części na zamienniki dobrych firm, np. za świetne tarcze Brembo zapłacimy tyle samo co za słabe Alfowskie.
Wrażenia
4,0
Silnik
Dobra elastyczność, ale powyżej 2,5 tyś obrotów. Ładny odgłos silnika. Najlepiej auto przyśpiesza przy ponad 120km/h i to już obojętne na którym biegu - wydaje się, jakby w ogóle nie było oporu powietrza.Olej po 5tyś. czysty prawie jak na reklamie.
4,0
Skrzynia biegów
Bez zastrzeżeń.
4,0
Układ jezdny
Świetnie się prowadzi - czuły i precyzyjny układ kierowniczy. Dobrze trzyma się pofalowanego asfaltu - stabilny, choć na podłużnych koleinach jest tragicznie. Przy dwóch osobach jest ani pod- ani nadsterowny. Gorzej z pełnym bagażnikiem. Końcówki wachaczy psują się na polskich drogach.Oryginalne tarcze hamulcowe z przodu warto zmienić na zamiennik, gdyż nierównomiernie się ścierają.Słabe są oryginalne alufelgi firmy Speedline.
Komfort
2,0
Widoczność
Słaba widoczność zwłaszcza do tyłu. Grube słupki przednie.
4,0
Ergonomia
Bez zastrzeżeń, choć nowi pasażerowie czasami uderzają głową o kant drzwi.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Głośno chodzą wiatraczki nawiewu. Brakuje (wersja bez klimy) wewn. obiegu powietrza.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu bardzo wygodnie.
4,0
Wyciszenie
Żeby było słychać silnik Alfy, nie może być ona za bardzo wyciszona.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Po mieście w zimie nie przekracza 11,5l. W lecie ok 9,5l. Na trasie miałem od 6,3 (test na min spalanie - wleczenie się) do 9,5 (szybka jazda z ciągłym wyprzedzaniem).Nie warto wyrzucać pieniędzy na przeglądy ASO.Podstawą jest wymiana drobnych częsci zgodnie z instrukcją i dbanie o rozrząd.
5,0
Stosunek jakość/cena
To auto ma świetny stosunej jakości do ceny.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Wycieraczki skaczą po szybie. Jeden z dwóch czujników poziomu oleju psuje się. Skrzypią plastiki. Falowanie obrotów jest spowodowane złym paliwem (trzeba oczyścić przepustnicę), bądź sondą lambda.Podnośnik szyby się popsuł. Złączka od anteny pod dachem po 5 latach skorodowała - radio bardzo słabo odbiera.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Podstawą użytkowania tego auta jest doglądanie obydwóch pasków rozrządu i ich napinaczy (2 paski, napinacze, rolki to ok. 1100 zł + robocizna). Wariator faz rozrządu może zmienić odgłos Alfy w odgłos traktora - nie działa to ponoć niszcząco na silnik. Trzeba lać olej >lub= 5W. Np. na oleju 0W40 silnik pracuje zdecydowanie głośniej, gdyż wariator jest gorzej smarowany - nie polecam tu Mobil1.Natomiast dobrze silnik chodzi na Shell Helix Ultra 5W40.
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Alfa Romeo 155