Po krotkiej przygodzie z 147 2.0 TS i zakochaniu sie w tym aucie, postanowailem kupic kolejna Alfe 147JTD. No i kupiłem za 20tys. , włożyłem 10tyś, sprzedałem za 10tyś = minus 10tys. wydane na naprawy i czesci po 3 latach jazdy. Pelnej listy napraw nie pamietam.
Wrażenia
5,0
Silnik
Najlepsza strona tego auta - niezawodny i oszczędny silnik JTD. Nie bral ani grama oleju i nigdy mnie nie zawiodł.
4,0
Skrzynia biegów
Nie bylo problemów.
3,0
Układ jezdny
Swietnie zestrojone zawieszenie, auto jezdzilo jak po szynach...niestety z trwaloscia juz gorzej. Nawet wymiana calego zawieszenia na gornej polki TRW nie dawala spokoju i po kilku tys. km znow zaczynalo cos pukac, stukac. Ciągle robota.
Komfort
4,0
Widoczność
4,0
Ergonomia
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Zimą dosyc dlugo sie rozgrzewał.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Ok
4,0
Wyciszenie
Jak na diesla, to naprawdę bardzo dobre.
Ekonomiczność
2,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Niestety wysokie, ze wzgledu na awaryjność. Kupując auto z przebiegiem 8 lat (mialo tyle jak kupowalem), mozna sie spodziewac, ze na nas przypadnie wymiana wszystkich czesci eksploatacyjnych jedna po drugiej + rózne awarie. Niskie spalanie tego nie zrekompensuje.
3,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
2,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Ciągła wymiana żarówek, odwieczny problem swiecącego sie czujnika ABS - ten typ tak ma, brak masy na tylnych swiatlach = choinka ale do ogarniecia itd. jakies drobnostki np.nie zamykajace sie schowki na drobne przedmioty itd.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Przeskoczenie paska rozrzadu (byl nowy i wymieniany zaraz po zakupie auta)...na szczescie silnik caly, wiec tylko kolejna wymiana kompletu rozrządu.
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.9 JTD 115KM 85kW
[l/100km]