Silnik
: dynamiczny, cichy, ladna kultura pracy, oszczedny, wytrzymaly przy odpowiednim ekspoatowaniu.
4,0
Całokształt
dla mnie alfa jtd 115 okazala sie strzalem w 10. Zawsze marzyło mi sie w miarę sportowe, ładne auto. Alfa daje mi to. Pozwala poszaleć w zakrętach, jak i utrzeć nosa na światłach nie jednej BMW :) Spalanie w granicach pod 6l przy mieszanej, normalnej jezdzie przy oporowej kolo 7.5, natomiast, 5 bieg na blacie 225km/h obrotów ok.4tys komputer pokazuje 14L/ /100. Alfa przez rok czasu zrobiłem około 37 tys. czyli nie tak mało. jestem drugim właścicielem w kraju. Poprzedni sprowadził ja z Niemiec w 2011 roku z przebiegiem 260 tys. (książka serwisowa do 250tys w 2011.r teraz ma 349 tys. i auto chodzi cichutko równo i nie odczuwam spadku mocy. włożyłem w nią około 850zl zaraz po zakupie(wahacze przód - góra dol obie strony.(600zl) tarcze plus klocki tył lewa prawa (150zl) łącznik stabilizatora tył, prawy (30zl) rolka prowadząca 60zl. Zamienniki kupowane dobrej jakości. od tamtej pory tylko odwiedzam stacje paliw :) zeby nasza alfa nam dlugo sluzyla trzeba pamietac o oleju(do 12 tys km), filtrach, oleju do skrzyni! tez trzeba przynajmniej raz na 100tys. Rozrzad co 60-80 tys. oraz najważniejsze. Nie dawać po garach na zimnym! oraz po ostrej jeździe lub długiej trasie, dać mu nawet 3-5 minut na ochłodzenie i z ciekniecie oleju! co do zawieszenia na polskie drogi wystarczy założyć normalna felge. max 16 z profilem od 45. Osobiście sezon letni przejeździłem na 225/17/45(wiec po zrobieniu ok.30 tys km w okresie letnim na 17, zawieszenie dalej bezproblemowo) z własnego doświadczenia mowie ze auto w zakrętach nie do ruszenia ale na koleinach i dziurach zero przyjemności z jazdy na 17. Po zmianie na zimówki 15/195/55 autko wybiera nierówności genialnie. Ogólnie szukałem a3 do 11 tys. ciężko było.wszystko bite, zajechane i słabe wyposażenie, a do tego drogie jak na rok produkcji. az pewnego dnia pojechałem po alfe i sie zakochalem. auto 2003(listopad) , asr, 8 poduszek, 8 glosnikow bosse ktore graja naprawde fajnie w polaczaneniu z oryginalnym radiem ktore ma wbudowana navi, tel oraz czyta mp3 ! elek. lusterka, 2- strefowa klima, auto alarm z pilota, komputer pokladowy, miernik tempr. na zewnatrz, Audi w tej cenie oferuje gole modele z rocznika 98- 2001. a prawda taka ze kupujac alfe jezdzimy na niemieckim zawieszeniu - niemieckim silniku(jtd stworzyl OPEL dla alfy, fiata i chyba lancia tez ma jtd). blachy ocynk nie zrzera. Z elektronika ja bynajmniej problemow nie mam. Kazdy mi odradzal zakup a teraz te same osoby mi zazdroszcza. Kazdemu sie podoba a po pierwszej jezdzie na siedzeniu pasazera wychodza z trzesacymi nogami :) Nie bac sie kupowac alfy.. Tylko przed zakupem proponuje zbadac auto, jak bylo ekpoatowane. Jestem mloda osoba, jezdze dosc zwawo i wydaje mi sie ze silnik jest naprawde wytrzymaly. Kolejne auto alfa brera ! Pozdrawiam
Wrażenia
4,0
Silnik
daje duzo frajdy z jazdy. moja alfa 115km do 120 bez problemu bierze leona 110@136 km oraz subaru impreza 4x4 150 km predkosc maksymalna.. 225 a 235 lekko z gorki przy przebiegu 348 tys. silnik pracuje bardzo cicho ladnie i rowno. poza rozrzadem, sprzeglem i przeczyszczeniu turbiny auto dalej pieknie smiga. Jedyne o czym trzeba pamietac zeby nasza alfa JTD dlugo sluzyla, to olej wymieniany z filrami co 10-12 tys. olej od skrzyni biegow! oraz zero cisnienia na zimnym! oraz po dluzszych trasach poczekac nawet i 4 minuty zeby olej zciekl z turbo ! ja o swoja wlasnie tak dbam a przyznam ze jak tylko sie zagrzeje dostaje dobrze w **** :)j
4,0
Skrzynia biegów
ciezko wchodzaca jedynka przy w zimie na zimnym
5,0
Układ jezdny
na oponach 225/17/45 samochod poprostu robi cuda. w zakretach prowadzi sie idealnie.
Komfort
5,0
Widoczność
wporzadku
5,0
Ergonomia
oszczedny diesel okolo 5,5 na trasie normalnej jazdy. zima jazda po miescie okolo 7,5 ale przewaznie na zimnym. krotkie odcinki.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
alfa troche sie nagrzewa ale pozniej jest wporzadku. Klima w zeszlym roku przy 40 C srednio dawala rade. Moze dlatego ze mam akurat czarme blachy i czarny srodek ktory lubi cieplo :)
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
wersja 3 drzwiowa ma sporo miejsca. napewno wiecej jak golf 4. kierowca czuje sie jak w rakiecie :D zegary sa tylko dla niego. Pasazerowie praktycznie nic nie widza co sie dzieje na desce rozdzielczej. siedzenia mega wygodne ogolnie 5+
5,0
Wyciszenie
jak dna diesla jest cichutko :)
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
moja alfa przez rok czzasu kosztowala mnie wymiane wachaczy przod (gora, dol ) , tarcze oraz klocki na tyl,a i stabilizator lewy tyl laczny koszt napraw ok 800 zl. rzeczy wymienione od momentu zakupu. czyli praktycznie od roku czasu tylko odwiedzam stacje paliw. Przy zrobieniu 37 tys w niecaly rok.
5,0
Stosunek jakość/cena
jednym slowem. Doskonale
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
problemy z linkami zima
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
nie odnotowano :)
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.9 JTD 115KM 85kW
[l/100km]