Karoseria
: przestronne i wygodne wnętrze, brak sladów rdzy mimo wieku
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Zawieszenie
: na nasze drogi zdecydowanie za słabe
Układ elektryczny
: uciązliwy
2,0
Całokształt
po przygodach nie polecam, jak mówią mechanicy - alfa jest jak kobieta - droga w utrzymaniu i marudna, oraz jak często bywa, jak piekna to nie koniecznie warta zachodu
Wrażenia
3,0
Silnik
najmniej problematyczny element samochodu, żadnych uwag poza tym, że jak to diesel:
dość głośny i spore wibracje, niezła elastyczność
3,0
Skrzynia biegów
bez uwag
3,0
Układ jezdny
bardzo dobre trzymanie drogi, niestety często ograniczone przez szybko zużywające się zawieszenie
niedopuszczalna średnica zawracania jeśli ktoś chce użytkować auto w mieście, wrażenie jak w aucie ponad 5m
Komfort
3,0
Widoczność
ze względu na wystajace nadkola utrudnione manewrowanie tyłem, małe lusterka - spora martwa strefa
4,0
Ergonomia
poprawna, poza obsługa fabrycznego radia (zupełnie nie intuicyjne)
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
mało wydajna klimatyzacja i wolne grzanie się silnika, w mrozy na trasie temperatura silnika oscyluje ok 80 stopni
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
bez zastrzeżeń mimo ponad przeciętnego wzrostu,
bardzo pozytywne zaskoczenie jeśli chodzi o przestronnośc z tyłu
2,0
Wyciszenie
szumy powietrza, przeciętna kultura pracy diesla
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
3,0
Stosunek jakość/cena
cena zachęca ale przez rok, przy aucie pewnego pochodzenia, kosztowała mnie dodatkowo ok 5 tys. PLN a po kilku miesiącach znowu można było sporo doinwestować
Niezawodność
1,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jesli ktoś lubi dalsze podróże oraz nie ma zaprzyjaźnionego/taniego mechanika to zdecydowanie odradzam. Auto potrafiło zaskoczyć dziwnymi usterkami w najmniej przewidywanych momentach.
2,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
W aucie z przebiegiem ok 150 tys. km (oryginalny) w ciągu roku padło:
- przekaźnik świec żarowych (do wymiany był rozrusznik i świece)
- dwa łożyska z piastami (eksploatacyyjne ale padły w najmniej oczekiwanym momencie - koszt ok 700PLN)
- mechanizm wycieraczek (400 PLN po zniżkach)
- przetarty przewód intercooler-turbo (beznadziejne umiejscowienie w tych autach)
- czujnik płyty cd - radio samoistnie się włącza jeśli nie ma w nim płyty (oczywiście w garażu wyładowując aku)
- sporadycznie szwankują wskaźniki na desce rozdzielczej
- praktycznie całe zawieszenie do wymiany raz w roku (1000 - 2000 PLN)
- słabe sprzęgło
auto zdecydowanie za delikatne na dziurawe drogi, jeśli ktoś takowych nie ma w okolicy oraz ma cierpliwość do auta (nie wymaga przyzwoitej niezawodności) to można rozważyć zakup, jesli chodzi o wygląd to zdecydowanie atrakcyjne auto
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.9 JTD 115KM 85kW
[l/100km]