Przeniesienie napędu
: zatarcie linki cięgna zmiany biegów
Układ hamulcowy
: zatarcie linki hamulca ręcznego
4,0
Całokształt
Alfa bardzo miło mnie zaskoczyła. Do tej pory nie miałem dobrego zdania o alfach ani o żadnym samochodzie fiatopochodnym. Zmieniłem zdanie po 2-ch latach eksploatacji. Alfą 147 jeżdżę od 2-ch lat służbowo. W tym czasie przejechałem ok. 80.000 km. I nic - żadnych powaznych usterek. Oprócz przeglądów były 2 naprawy - wymiana cięgna zmiany biegów, gdyż zaczęło zbyt ciężko chodzić. Druga usterka to również wymiana linki, lecz tym razem od hamulca ręcznego. Widać linki nie są silnym punktem alfy. Minusy to trudno rozgrzejący się silnik - w zimie w kabinie zaczyna grzać dopiero po kilkunastu kilometrach - lecz jest to domeną wszystkich diesli, którymi do tej pory jeździłem. Wymiana żarówek - lewa strona OK, prawa - trzeba poświęcić ok. pół godziny. Minus również za szybko rysujące sie plastiki wewnątrz kabiny (na szczęście nie jest ich wiele). Nic nie piszczy, nie trzeszczy. Przypadłością alfy jest również rozrząd, lecz to za sprawą niuzasadnionego zwiększenia przez producenta okresów wymiany. W firmie zmieniamy rozrząd w tych silnikach (wszystkie samochody fiata) już po ok. 60-80 tyś. km, tak zaleca fabryczny warsztat fiatowski (w Bielsku-B.). Dzięki temu silniki wytrzymują długie przebiegi. Zresztą wg mnie JTD to udana konstrukcja (poza małymi wyjątkami). Ogólnie alfa to dobry samochód, lecz wymagający - trzeba serwisować odpowiednio i musi być eksploatowany nie jako wół roboczy, lecz delikatnie.
Wrażenia
4,0
Silnik
5,0
Skrzynia biegów
4,0
Układ jezdny
Komfort
3,0
Widoczność
3,0
Ergonomia
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
3,0
Wyciszenie
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
3,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.9 JTD 115KM 85kW
[l/100km]