auto ma wiele denerwujących drobiazgów opisanych w szczegółach, ale nadrabia to mocą i wyglądem.
Wrażenia
5,0
Silnik
silnik to najlepsze rzecz w tym aucie, bardzo dobra moc , dobrze przyspiesza na każdych obrotach, i spalanie 8.3 w korkach w Warszawie
3,0
Skrzynia biegów
skrzynia przeciętna, o wiele lepsza niż np w Chevrolecie Epice, ale do skrzyni vw(golf, leon) się nie umywa. Trochę chaczy 3(jak nie wciśniemy sprzęgła do samej podłogi)- nie wiem czy jest to tylko w moim modelu czy we wszystkich. Ponadto lubię \"twardę skrzynie\" - takie, w których cięgła są sztywne, tutaj wydają się lekko \"gumiaste\"
(mam 6 biegową)
4,0
Układ jezdny
Prowadzi się naprawdę dobrze, zawieszenie twardę, precyzyjne, niestey na dziurach łatwo można coś urwać(mam takie wrażenie), po dłuższej jazdzie dla bardziej wrażliwych zalecam wizytę u kręgarza.
Komfort
3,0
Widoczność
Z przodu słupki są trochę za grube, trzeba uważać skręcając czy aby pieszego nie mamy w martwym polu.
Ponadto lusterka boczne są małe(trzeba się przyzwyczauć) w martwym polu spokojnie zmieści się nawet spore auto.
3,0
Ergonomia
147 pod kątem ergonomi oceniam przeciętnie. Na plus:
- środek rozplanowany dobrze, wszystko pod ręką.
- Wygodne fotele
- dobre materiały- miłe w dotyku,
- 2 miejsca na zostawienie puszki z napojem
Na minus ( można powiedzieć, że się czepiam, ale inne auta to mają):
- sprężyna żarówki świateł mijania nie jest przymocowana(trudna wymiana)
- spryskiwacz szyb mógłby rozpylać mgiełkę, niestety psika płynem punktowo, ponadto nie ma czujnika niskiego stanu płynu do spriskiwacza.
- wejście na tylną kanapę utrudnionę ( mam 3 drzwiową wersję)
- podłokietnik jest umieszczony za wysokowzględem lewarka zmiany biegów(na rozłożonym ciężko jest je zmieniać.) podato mam skórzaną tapicerkę i podłokietnik ociera o nią wydając nieprzyjemny dzwięk.
- przy każdym urchomieniu samochodu głośnoć radia powraca do poziomu domyślnego - 20.
- Przy każdym uruchomieniu samochodu komputer pokładowy ustawia się na RDS z Radia( gaszę samochód na pokazywaniu spalania chwilowego, po uruchomieniu wraca do RDS)
- w bagażniku nie ma rzadnych schowków a w miejscu koła zapasowago nie ma dodatkowej przestrzeni(nie można np schować gaśnicy czy trójkąta)
Są inne bajery jak np czujnik ciśnienia w Oponach czy też poziomu oleju (dostępny na wyświetlaczu w kabienie), ale chętnie zamieniłbym to na coś bardziej pożytecznego.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klima działa naprawdę dobrze, niestety zimą auto bardzo wolno się nagrzewa. Nie sądzę, żęby była to wina dużego silnika, gdyż sporo jeżdziłem Oplem vectrą dokładnie z tym samym motorem i tam było OK
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak na Auto o rozmiarach 4,25m to miejscaz tyłu jest naprawdę mało, z przodu OK(mam 192 CM wzrostu)ale widziałem co brałem i nie zależało mi bardzo na przestrzeni z tyłu
4,0
Wyciszenie
Jak to dieselek jak zimny to chałasuje, po rozgrzaniu lepiej
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jak na 150 KM - 305NM jest bardzo dobrze, trasa 6 miasto 8-8,5 (Warszawa)
5,0
Stosunek jakość/cena
Za tą cenę 30-33 tyś za 150 konne auto średniej klasy z 2006 roku - jest dobrze, za A3, lub BMW 1 z tego samego rocznika i podobnym silnikiem trzeba zapłacić o 13-15 tyś więcej. Nie sądze, że będzie mi się tak psuć, że wyrównam do tego poziomu na kosztach napraw.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jak narazie bez usterek(dopiero 2 miesiące jazdy), choć słusze małe stuki w zawieszeniu i przy przeglądzie trzeba będzie coś z tym zrobić;
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jak narazie bez usterek
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.9 16V JTD 150KM 110kW
[l/100km]