Samochód rewelacyjny. Polecam alfę romeo każdemu kto waha się z jej zakupem. Bardzo dobrze wykończony, dobre materiały, bardzo dobre wyposażenie. Silniki JTD są bardzo dobre i można je śmiało polecić jeśli komuś nie przeszkadza diesel.
Samochód bardzo łądny, przepiękny. Powinien stać w muzeum sztuki nowoczesnej - to działo sztuki
Prowadzenie bardzo dobre.
Ponowny zakup alfy romeo - zdecydowanie TAK
Wrażenia
4,0
Silnik
Krążą opinie, że diesel nie pasuje do alfy Romeo. Te dwa określenie się gryzą. Taki oksymoron. Jednak JTD jest rewelacyjnym silnikiem, szczególnie wersja 16V. Do końca ładnie ciągnie, nie ma zmuły po 3000 obr/min. Średnie spalanie ok. 6,5l przy jeździe 50% miasto i 50% trasa (przy prędkościach ponad 120km/h). W zimę żadnych problemów z rozruchem. Kultura pracy jak na diesla bardzo dobra, szczególnie z dodatkiem smarującym w postaci oleju 2T. Przy przebiegu ponad 100kkm silnik trzyma parametry, nawet są nadwyżki mocy. Brak kosztownych usterek, tylko olej, filtry i świece żarowe.
140KM i 320Nm zapewniają szybką i dynamiczną jazdę. Do 170-180 km/h dobrze radzi sobie ze 147-ką. Później przyspieszenie spada ale i tak wskazówka śmiało przekracza 200km/h.
W skrócie: Trochę irytuje mnie turbo dziura do 2000obr i lagi, gdy szybko wciskam gaz, ale rekomensuje to niskie spalanie. Ale czy ma to jakieś znaczenie gdy dostajemy telefon ze szpitala, że ukochana nam osoba miałą wypadek? Wtedy nie obchodzi Cię niskie spalanie, rozgrzewanie i studzenie turbiny. Wtedy chciałbyś mieć 147 GTA z 3.2 V6 :)
3,0
Skrzynia biegów
trochę źle umiejscowiony drążek zmiany biegów. Niby wszystko OK, wygodnie ale jednak podświadomie coś jest nie tak.
Zbyt długi skok,
Poza tym biegi dobrze wchodzą, zero przycięć. Zsynchronizowany wsteczny.
5,0
Układ jezdny
Zawieszenie o dość niskiej trwałości ale za to fantastyczne prowadzenie. Układ kierownicy przekazuje więcej informacji o przednich kolach niż internet
Komfort
4,0
Widoczność
Małe ale za to bardzo ładne lusterka boczne.
5,0
Ergonomia
nic dodać nic ująć. Szkoda tylko, że radio nie ma gałki do regulacji głośności. Ale są za to przyciski na kierownicy.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
irytująco działające u automatyczne ustawiania nadmuchu
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
jak dla kawalarza, aż nadto
4,0
Wyciszenie
no.. nie jest doskonale, przy dużych prędkościach powyżej 150 km/h w samochodzie robi się dość głośno. Nie jest to metro - da się spokojnie porozmawiać.
Nie trzeba też wkładać audio za 1000zł żeby słyszeć muzykę.
Ale mogłoby być ciut ciszej
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
5,0
Stosunek jakość/cena
Heh tutaj nie ma o czym pisać.
porównajcie sobie ceny alfy romeo 147 do np. golfa czy A3.
Przy podobnej mocy i wyposażeniu za alfę zapłacicie 5-10tyś zł mniej
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
psująca się alfa romeo to mit.
Mówią tak Ci którzy alfy nigdy nie mieli. Jeżdżę alfa już 3 lata i oprócz spalonych pozycyjnych nie było żadnej awarii
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Minusem jest niezbyt trwałe zawieszenie. Słabej jakości czyt. najtańsze górne wahacze mogą nie wytrzymać 10k km.
nie jest to wina samochodu, tylko naszych dróg
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.9 16V JTD 140KM 103kW
[l/100km]