Z jednej strony auto jest piekne i budzi emocje. Jezdzi super. Z drugiej jednak kazdy kto ma troche rozsadku nie powinien go kupowac. Tak awaryjnego samochodu nigdy nie widzialem!!! Wlosi powinni konczyc alfy na projekcie karoserii a reszte zostawic Niemcom albo Japonczykom. Ten samochod nie nadaje sie do normalnej eksploatacji. Podobno nowa alfa 159 to juz zupelnie inna jakosc - to samo slyszalem jak sie pojawila 147 - efekt taki jak pisalem. Nastepnej alfy juz nigdy napewno nie bedzie...
Wrażenia
4,0
Silnik
Ładny ma klank...
3,0
Skrzynia biegów
Selespeed. Troche wolno zmienia biegi. BNajgorsza jest jej awaryjność!! Problemy od samego poczatku. Reczna bylaby lepsza
4,0
Układ jezdny
Zawieszenie jezeli jest sprawne to samochod prowadzi sie swietnie. Jednak w Polsce to auto nie ma szans. Zawieszenie jest bardzo awaryjne i drogie.
Komfort
3,0
Widoczność
Nisko sie ssiedzi. Do tylu malo co widac
5,0
Ergonomia
W srodku ladnie i przejzysto. Wszystko na swoim miejscu
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Climatronic dziala bardzo dobrze
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu ok. Z tylu troche gorzej - szczegolnie jezeli to 3 drzwi
4,0
Wyciszenie
Silnik slychac na wyzszych obrotach - ladny ma klank. Najgorzej to slychac odglosy zawieszenia
Ekonomiczność
2,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Ciezko zejsc ponizej 10L/100 km. Jak sie troche poszaleje to 16 spali
1,0
Stosunek jakość/cena
Nowy ponad 100 tys zl!!! 5 latka mozna miec juz za 20 tys zl. Te bardzi szybko i bardzo duzo traca na wartosci. Biorac pod uwage ich awaryjnosc nie ma sie co dziwic
Niezawodność
2,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Pelno tego bylo. Zarowki, spryskiwacze, kluczyki i inne duperele. Oslona airbagu na desce - co chwile cos nie dziala.
1,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Moje zdanie jest takie, ze ten samochod trzeba miec nowy i pozbyc sie go przy max 50 tyś km. Nowy jest drogi; natomiast uzywane bardzo tanie. To wszystko wynika z jego awaryjnosci. Nie znam gorszego auta pod tym wzgledem. Skrzynia selespeed sypie sie od nowego. Zawieszenie przy 97 tys km juz trzecie!!! Przeskoczyl pasek rozrzadu po 90 tys km ( przy 60 tys byl wymieniany kompletny rozrzad) - naprawa w Carserwis (ASO Alfy) w Wawie 6500 zł. Pompa ABS - 4700 zł (Carserwis). Skrzynia selespeed naprawa ok 12000 zł (Carserwis)!!! Poza tym fachowcy z ASO alfy twierdza ze selespeed ma wade konstrukcyjna i sterownik tej skrzyni psuje sie co ok 80 - 100 tys km!!! Zawieszenie trzeci raz naprawiane poza ASO (taniej i lepiej). Te trzy naprawy przekraczaja juz wartosc tego auta!!! Nie wspominam o reszcie
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 i 16V T.Spark 150KM 110kW
[l/100km]