uważam, że bije na głowę wszystkie focusy, astry, golfy, meganki, corolle itp, konkurencji można szukać dopiero na poziomie bmw czy lexusa
Wrażenia
4,0
Silnik
świetny silniczek, bardzo przyjemnie pracuje w pełnym zakresie obrotów, a dźwięki zeń dochodzące to zawsze miły pomruk - nie wyje nawet na wysokich obrotach. byłoby 5, gdyby nie to, że bierze olej, ale niestety "ten typ tak ma"
3,0
Skrzynia biegów
no cóżm tu niestety tylko 3, bo po pierwsze tylko 5 biegów, a po drugie skok dźwigni jest trochę za duży, przez co ma się wrażenie, że nie działa to wszystko zbyt precyzyjnie
5,0
Układ jezdny
jednym słowem: rewelacja. jeżeli chodzi o zachowanie na drodze, to 147 tak jak i 156 nie mają sobie równych. samochód wprost klei się do drogi, niestraszne mu ostre zakręty, gwałtowne zmiany kierunku, po prostu jedzie zawsze tam, gdzie tego chcemy
Komfort
3,0
Widoczność
do tyłu niespecjalnie, słupki z przodu trochę zasłaniają na skrzyżowaniach w mieście... ale tak naprawdę, to dobra widoczność jest tylko w kabrioletach ;-)
4,0
Ergonomia
wszystko pd ręką, z minusów trochę mały schowek z przodu
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
no cóż, ustawiamy temperaturę dla siebie i pasażera, naciskamy przycisk "auto" i zapominamy o sprawie. nawet jak szyby zaparują, system sam się zajmie ich osuszeniem. ogólnie: 5+
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
standart w kompakcie - z przodu super, w cztery osoby da się jechać (przynajmniej siedząc z tyłu nie wali sie głową w dach)
4,0
Wyciszenie
słychać silnik, ale w końcu "cuore sportivo" coś oznacza ;-)
z drugiej strony nawet przy końcu skali prędkościomierza można spokojnie słuchać muzyki i rozmawiać
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
no cóż, 150 koni trzeba nakarmić, miasto to 10-11, trasa 7-10 w zależności od tego, czy nam się spieszy, czy nie. przeglądy i serwis tyle samo co w przypadku każdej innej marki.
3,0
Stosunek jakość/cena
no cóż... tania nie jest, z drugiej strony za kompakta dowolnej firmy z mocnym silnikiem i bogatym wyposażeniem trzeba zapłacić co najmniej 90k :-(
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
40kkm i nic poza żarówkami i jakimś elementem zawieszenia za 150pln podczas jednego z przeglądów. no i trzeba dolewać olej (średnio 1-1,5l na 10tys. km)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
nic kompletnie.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 i 16V T.Spark 150KM 110kW
[l/100km]