Szukaj

Ocena kierowcy - Alfa Romeo 147 Hatchback

nieskazitelny, 9 lat temu
Silnik 2.0 i 16V T.Spark 150KM 110kW
Rok produkcji 2005
Przebieg: 146 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Alfa Romeo 147 Hatchback 2.0 i 16V T.Spark 150KM 110kW 2000-2010 - Oceń swoje auto
4,38
7% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
5,0
Całokształt
Auto posiadam przez dość krótki okres czasu, ponieważ jest to jedynie kwartał, ale uważam, że był to bardzo dobry zakup i jestem zadowolony z samochodu.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnika 2.0TS jest znany ze swojego apetytu na paliwo, ale również olej, co się potwierdza ponieważ mój egzemplarz mieści się dokładnie w tolerancjach uwzględnionych w instrukcji pojazdu. Aby elastycznie jeździć z tym silnikiem musimy się nauczyć często redukować biegi, ponieważ charakterystyka silnika lubi wyższe obroty. Uwagę zwraca fakt, że sam silnik brzmi...przyjemnie, pomimo tego, że jest to tylko rzędowa czwórka. Jeśli chodzi o eksploatację silnika zwrócić uwagę należy przy zakupie na stan wariatora (kosztowna wymiana, element kosztuje ~1000zł), sposób rozwijania mocy przez silnik w całym zakresie obrotów czy wszystko jest w porządku. Należy również pamiętać, żeby o silnik dbać używając części sprawdzonych producentów, a także bardzo dobrej jakości oleju. Dbając o silnik Alfa odwdzięczy się bezawaryjną jazdą.
3,0
Skrzynia biegów
Pięciobiegowa skrzynia znajdująca się w moim egzemplarzu jest skrzynią przeciętną. Skok lewarka nie jest za duży, ale nie jest również super szybki, moim zdaniem plasuje się pośrodku. Sama zmiana biegów nie stwarza większych problemów oprócz zużywającego się gniazda lewarka zmiany biegów, które czasami wskutek eksploatacji pęka i pojawiają się luzy na samym lewarku, które mogą utrudniać wbijanie biegów. Największą wadą skrzyni jest jednak niezsynchronizowany bieg wsteczny i czasami zdarza się, że słychać zgrzyt przy wrzucaniu biegu wstecznego.
5,0
Układ jezdny
Zawieszenie w Alfie 147 moim zdaniem należy do najlepszych jakie możemy dostać w tej klasie auta z tych roczników. Wielowahaczowe zawieszenie zarówno z przodu jak i z tyłu zachowuje się wzorowo na nierównościach polskich dróg. Początkowo można się obawiać o wysokie koszty związane z eksploatacją, ale pojawią się one tylko w przypadku bardzo zaniedbanych egzemplarzy. Przy usuwanie usterek na bieżąco koszty eksploatacji zawieszenia będą się mieściły w rozsądnych granicach. Hamulce również moim zdaniem są bardzo dobre i można na nich polegać w sytuacjach awaryjnych. Jedynie należy zwrócić uwagę na korodujące osłony linek hamulca ręcznego, które w przypadku pecha mogą się zablokować.
Komfort
3,0
Widoczność
Ze względu na stosunkowo małe szyby widoczność w Alfie stoi na przeciętnym poziomie. Nie utrudnia szczególnie manewrów w czasie normalnej jazdy, ale również trzeba brać pod uwagę swoją niską pozycję w pojeździe, dość szerokie słupki A i małe lusterka zewnętrzne oraz małą tylną szybę.
5,0
Ergonomia
Ergonomia zorientowana jest na kierowcę w Alfie 147. Każdy element służący do sterowania jest w zasięgu ręki kierowcy i może być bezproblemowo używany w czasie jazdy. Fotel kierowcy posiada wystarczające możliwości regulacji zarówno w przód-tył jak i góra-dół, atutem jest możliwość regulacji położenia kierownicy w dwóch płaszczyznach. Jedynym minusem na jaki można zwrócić uwagę jest zbyt bliskie umieszczenie na drzwiach panelu do sterowania szybami co sprawia, że jesteśmy zmuszeni cofać łokieć do niekomfortowej pozycji, aby obsługiwać szyby i lusterka. Fotele również można pochwalić za dobre trzymanie na zakrętach i odpowiednią twardość, która nie męczy po długich trasach.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klimatyzacja dwustrefowa spisuje się wzorowo i można być spokojnym jeśli chodzi o schłodzenie lub ogrzanie wnętrza auta.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przestrzeń dla kierowcy jest wystarczająca, nie ma problemu małej ilości miejsca na nogi i kolana nie obijają się o deskę. Minusem może być przeciętna ilość miejsca na tylnej kanapie.
4,0
Wyciszenie
Wyciszenie stoi na dobrym poziomie. Jedynie przy prędkościach przekraczających 120-130 km/h zaczyna być słychać silnik ze względu na krótko zestrojoną skrzynię biegów.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Koszty utrzymania plasują się na zaskakująco dobrym poziomie, nie jest aż tak strasznie jak mogłoby się wydawać, że będzie. Oczywiście ze względu na bardziej złożone zawieszenie oraz potrzebę używania bardzo dobrej jakości oleju silnikowego te koszty plasują się w górnej połowie w swojej klasie.
5,0
Stosunek jakość/cena
Myślę, że mimo wszystko ze względu na bardzo ładnie narysowaną linię nadwozia, świetne zawieszenie, dobre silniki oraz dobre wykończenie wnętrza stosunek jakości do ceny jest doskonały. Szczególnie, że ze względu na opinię awaryjnych Alfy 147 są tańsze od swoich rywali w tej klasie.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Drobne irytujące usterki nie zdarzyły mi się jeszcze w moim aucie, oprócz takich, które sam spowodowałem przez nieuwagę. System monitoringu czujników w aucie również powiadamia nas o problemach jeśli jakieś występują.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Do tej pory żadna poważna usterka nie miała miejsca.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.0 i 16V T.Spark 150KM 110kW [l/100km]

Średnie zużycie
9,6
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
13,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,4
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Alfa Romeo 147 Hatchback 2.0 i 16V T.Spark 150KM 110kW
Średni koszt przejechania 100 km
50,00 zł
10,7
l/100km
12,3
l/100km
Zobacz dzienniki
Alfa Romeo 147 Hatchback