Szukaj

Ocena kierowcy - Alfa Romeo 147 Hatchback

Alfisti, 14 lat temu
Silnik 2.0 i 16V T.Spark 150KM 110kW
Rok produkcji 2001
Przebieg: 130 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Alfa Romeo 147 Hatchback 2.0 i 16V T.Spark 150KM 110kW 2000-2010 - Oceń swoje auto
4,62
13% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Przeniesienie napędu : 2.0 Selespeed naprawdę daje dużą frajdę z jazdy.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik : By uniknąć przykrych niespodzianek warto pilnować okresu wymiany paska rozrządu..
Zawieszenie : Wielowahaczowa konstrukcja wrażliwa na dziurawych nawierzchniach. Warto sprawdzać regularnie co jakiś czas.
5,0
Całokształt
To już druga Alfa w moim garażu. Stosunkowo niedawno opisywałem swoją pierwszą bellę 166. Nie bez powodu więc, po doświadczeniach ze starszą o dwa lata siostrą, zdecydowałem się na zakup 147. Silnik ten sam, lecz w tym przypadku to zupełnie inna bajka. W połączeniu z przekładnią Selespeed, to auto to rodzynek w klasie hatchback'ów. Wciąż świeżo wyglądający design wyróżnia go spośród nudnych, szarych wozidełek mijających nas na drodze każdego dnia. Doskonale zaprojektowane wnętrze, skórzane fotele, wygląd kokpitu i kolor deski rozdzielczej, dwustrefowy klimatronik oraz perfekcyjny system nagłośnienia BOSE ze sterowaniem w kierownicy czyni ten samochód niepowtarzalnym, jedynym w swoim rodzaju dziełem sztuki włoskich konstruktorów, z którego po prostu nie chcesz wysiadać. Oczywiście, jak już pisałem w przypadku 166 tak i tu, aby uniknąć przykrych niespodzianek i nie głosić później złych opinii wylewając żale na forach internetowych lub tutaj, każdy kupowany samochód, a Alfa w szczególności, musi być zadbana i na czas serwisowana. Nie od dusigrosza, blacharza amatora, mechanika samouka tudzież wyjęta spod prasy gdzieś na belgijskim szrocie. Takie okazje bowiem to najczęściej niekończąca się opowieść w postaci komentarzy, jakich i tu nie brakuje. Chcesz mieć Alfę i przyjemność z jazdy? Sprawdź wszystko dokładnie i nie oszczędzaj przy zakupie, by uniknąć rozczarowań. Części do tanich nie należą. Ktoś najpierw kupuje wyeksploatowany egzemplarz po "okazyjnej" cenie oglądając tylko z zewnątrz, później naprawia korzystając najczęściej z używek bądź tanich zamienników, które po chwili są do wyrzucenia, jeździ w kółko po mechanikach, a na koniec żali się pisząc, że wydał na Alfę 5 tyś. przez pół roku i wciąż się psuje! Ludzie! Alfa to nie Media Markt i słynny żer dla skner! Nie masz kasy - kup inne, tańsze. Oszczędzisz nerwy i pieniądze, a i w dalszym ciągu będziesz marzył, by mieć kiedyś Alfę, bo "masz Alfę - masz duszę" - Jeremy Clarkson.
Wrażenia
5,0
Silnik
Bez najmniejszych zastrzeżeń. Bardzo dynamiczny, wręcz stworzony do tego modelu. Aż strach pomyśleć, co się dzieje w 3,2 Gta;) Fakt - do ekonomicznych nie należy, ale frajda z jazdy warta każdego litra spalonego paliwa. Szukającym oszczędności i dusigroszom polecam VW Polo lub nissana micrę.
5,0
Skrzynia biegów
Może nie jest to skrzynia rodem z F430, ale przełożenia są precyzyjne. Przerwa między zmianą biegów nieco dłuższa w trybie automatycznym (CITY), ale mimo to nie odbiera przyjemności z jazdy jak to bywa w niektórych samochodach z zastosowaniem podobnego systemu.
5,0
Układ jezdny
Jak to w Alfie - precyzja w każdym calu. Zwłaszcza na kołach 215/45/R17 bella prowadzi się wyśmienicie. Warunkiem jednak jest w pełni sprawne zawieszenie, które raczej nie toleruje dziurawych nawierzchni.
Komfort
5,0
Widoczność
Bez zastrzeżeń.
5,0
Ergonomia
Jestem naprawdę pod wielkim wrażeniem. W porównaniu z jakimkolwiek golfem czy a3, do których często porównywany jest model 147, Alfa wręcz powala "konkurencję". Ciekawy design co sprawia, że nie jest szaro i nudno jak w audi czy vw. Wszystko pod ręką. Dobra jakość wykończenia.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Mniejsza od 166, silnik ten sam, a ogrzewanie (przynajmniej u mnie) nieco mniej wydajne. Cały system jednak wraz z klimatyzacją działa bez zarzutu.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu jak najbardziej. Tył rzecz jasna nie rozpieszcza, ale w końcu to 3 drzwiowy hatchback a nie limuzyna.
4,0
Wyciszenie
Tu niestety już mniej punktów. To mój pierwszy "maluch" (do tej pory raczej większe sedany lub coupe), być może stąd wrażenie nieco głośnego wnętrza.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Skłamałbym, gdybym i tu dał max ilość punktów. Mimo małych gabarytów pali niemało (zwłaszcza w korkach). Ale j.w. - każdy przejechany kilometr wart swej ceny! A zakup Alfy z dwulitrówką pod maską i spalanie rzędu 5l/100??? - takie rzeczy tylko w erze;)
5,0
Stosunek jakość/cena
Nie kupisz w tej cenie żadnego auta z danego rocznika tak wyposażonego, tak indywidualnego i jedynego w swoim rodzaju.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Wymieniłem termostat. Serwis regularnie co 10 tyś. procentuje.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Osobiście nie odnotowałem.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.0 i 16V T.Spark 150KM 110kW [l/100km]

Średnie zużycie
10,8
Minimalne średnie zużycie paliwa
10,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
14,2
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
8,2
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Alfa Romeo 147 Hatchback 2.0 i 16V T.Spark 150KM 110kW
Średni koszt przejechania 100 km
50,00 zł
10,7
l/100km
12,3
l/100km
Zobacz dzienniki
Alfa Romeo 147 Hatchback