Szukaj

Ocena kierowcy - Alfa Romeo 147 Hatchback

krzykAR, 16 lat temu
Silnik 2.0 i 16V T.Spark 150KM 110kW
Rok produkcji 2000
Przebieg: 93 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Alfa Romeo 147 Hatchback 2.0 i 16V T.Spark 150KM 110kW 2000-2010 - Oceń swoje auto
4,08
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Miałem okazję jeździć Volvo S40 T5 (220KM). Mam wrażenie, że doświadczenia z jazdy i kultura pracy silnika są podobne. Po prostu silnik gna to auto do przodu ile wlezie!
4,0
Całokształt
No cóż - jestem młodym człowiekiem i Alfa 147 2.0 16V SeleSpeed zaraziła mnie tzw. Alfa Virusem. Liczę się z tym, że do auta w czasie dołoże kilka groszy, oraz, że nie należy do ekonomicznych. Wszystko to jednak nadrabiane jest komfortem i frajdą z jazdy. Napiszę tak, auto to bez wątpienia ma duszę i charakter. Żaden japończyk, niemiec czy francuz nie dadzą tylu emocji, niemniej, jeżeli samochód ma Ci służyć wyłącznie do przetaczania się z miejsca na miejsce i do tego na krótkich odcinkach oraz do stania w korkach - polecam zdecydowanie auta którejś nacji wymienionej powyżej.
Wrażenia
5,0
Silnik
Zapas mocy oszałamiający. Idzie do przodu jak burza.
3,0
Skrzynia biegów
Niestety mam wersje SeleSpeed, a więc półautomat. Niemniej póki co bez awarii liczę, że trafiłem na jeden z \"tych\" modeli, gdzie obędzie się bez większych awarii.
5,0
Układ jezdny
Twarde sportowe zawieszenie - takie jak lubię. Co prawda na polskich drogach nie jest to zaleta, ale cóż... nie każda droga jest dziurawa i wyboista.
Komfort
4,0
Widoczność
Mogłoby być lepiej, ale nie narzekam.
4,0
Ergonomia
Wszystko pod ręką, może podłokietnik nad hamulcem ręcznym nie jest idealny, ale można się przyzwyczaić.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Rewelacja, dmucha, że aż miło!
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Kierowca i pasażer z przodu nie mają na co narzekać, niestety pasażerowie z tyłu, mają mało miejsca - typowe auto dla dwóch osób!
4,0
Wyciszenie
Jak dla mnie wystarczające.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Przesiadłem się z diesla i chciałem kupić diesle, a wyszedł benzyniak. Do tego pali jak mały potwór. Ale coś za coś - 150 koni wiśta wio... średnio wychodzi gdzieś 10,5 litra... na trasie 7,2 przy spokojnej jedzie.
5,0
Stosunek jakość/cena
Szukając odpowiedniego pakietu ubezpieczeń, co różniejsze towarzystwa wmawiały mi, że mój model wart jest ok 20 000 - 24 000 zł. (Rocznik 2000, pierwsza rejestracja 2001, 93K przebiegu). Ja upolowałem model z polskiego salonu od pierwszego właściciela za 15 000zł. Auto w świetnym stanie technicznym, skóra, system HI FI BOSE, alufelgi etc. pełna opcja. Wg. mnie licząc nawet koszty ewentualnych poważniejszych awarii relacja jakości do ceny jest idealnie wyważona!
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Auto kupiłem używane, naturalnie z małymi usterkami, np. przycisk otweirania / zamykania okna pasażera, lata sobie swobodnie. Prawe lusterko reguluje się tylko w jednym kierunku, czyli trezba je ustawić ręcznie. Na chwilę obecną nic większego z drobiazgów się nie sypnęło. Natrualnie mogłoby być lepiej!
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
W historii pojazdu nic strasznego się nie wydarzyło, oczywiście wymianę wachaczy można potraktować w przypadku tego auta jako koszt eksploatacyjny, niż usterkę. Silnik i skrzynia oraz mechanizm Selespeed jak na razie trzymają się nieźle - oby tak dalej.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.0 i 16V T.Spark 150KM 110kW [l/100km]

Średnie zużycie
10,1
Minimalne średnie zużycie paliwa
10,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
12,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,2
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Alfa Romeo 147 Hatchback