Szukaj

Ocena kierowcy - Alfa Romeo 147 Hatchback

karol@agencjamg.com, 16 lat temu
Silnik 2.0 i 16V T.Spark 150KM 110kW
Rok produkcji 2001
Przebieg: 72 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Alfa Romeo 147 Hatchback 2.0 i 16V T.Spark 150KM 110kW 2000-2010 - Oceń swoje auto
4,00
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Jest rewelacyjne. Twarde a zarazem przystosowane na polskie drogi ! Wszyscy mowia ,ze ALFY sie psuja... To nieprawda!:)
5,0
Całokształt
Auto naprawde godne polecnia. Prezycja układu kierowniczego w połączniu z silnikiem benzowym o takiej mocy jest naprawde imponujaca. Tym autem az chce sie jezdzic wiecej i wiecej. Jedyne co boli to uciekajace przez rure wydechowa złotówki ale raczej nie monety...raczej bilony
Wrażenia
4,0
Silnik
Auto bardzo dobrze radzi sobie na wysokich obrotach - jak to włoskie auto wtedy czuje sie najlepiej. Nietety co do elastycznosci tu jest problem. Zasada jest prosta albo jedziemy wolno i mamy umiarkowane spalanie albo trzymamy Alfe na obrotach (co bardzo lubi) i mamy frajde z jazdy.
3,0
Skrzynia biegów
Skrzynia biegów nie pasuje do tego auta. Mam wersje z manualną skrzynią biegów i tylko ją polecam ponieważ wersje z automatyczną + łopatki przy kierownicy bardzo sie psuja a niestety polscy mechanicy nie potrafią dobrze usunąc usterki. Co do samej skrzyni - przełożenia są stanowczo za długie jak na auto, które ma pod maską 2.0 litry. W swoich działaniu nie jest prezycyjna
5,0
Układ jezdny
I tu alfa pokazuje swoja prawdziwą nature. Włosi nie od dzis produkują auta i jak widac wszystko mają dopracowane. Mała usportowiona Alfa jest na tyle sztywna ,ze z lekkoscia pokonuje ostre skęty z duża predkościa ale też nie na tyle sztywna aby czuc kazda dziure na drodze. Jednym słowiem Włosi znalezli złoty środek między zawieszeniem sportowym a "komfortowym". Stanowczo bez zastrzezen
Komfort
4,0
Widoczność
Co do widocznosci to przód widac tyle o ile bardziej na wyczucie ale jest sie czlowiek w stanie przyzwyczaic tym bardziej ,ze to małe auto. Przy manewrowaniu bardzo pomocne są przetłoczenia boczne na masce. Co do widoczności do tyłu to naprawdę bez zastrzezen.
5,0
Ergonomia
Auto wykonane jest w srodku starannie, Materiały dobrze są ze sobą spasowane. Nie ma zadnych luzów, trzasków nawet podczas jazdy. Jeśli chodzi o ergonomie to naprawde polecam. Wszystko co jest potrzebne jest dosłownie na wyciągniecie reki, bardo dobrze rozmieszczone i dopracowane
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bez zastrzezen , autko nagrzewa sie bardzo szybko. Nagrzewanie jest bardzo wydaje tak wiec dosłownie po chwili w aucie robi sie gorąco, tymbardziej ,ze w alfie jest wiele nawiewów.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Osoby o moim wzroscie raczej nie maja w autach z tym problemu (172) lecz takze wysocy kierowcy nie beda narzekac na brak miejsca. Zarówno wysokośc jak i szeroksc jest w zupełnosci wystarczająca dla wysokich ludzi oraz tych także przy kości
3,0
Wyciszenie
Cięzka ocena. Z jeden strony Alfa zasługuje na 5 a z drugiej na 2. Jesli ktos lubi zamiast CD posluchac muzyki silnika to bedzie zachwycony. Silniki T.Park maja sliczny lekko basowy dzwiek. Tak wiec podczas jazdy po miescie czasami az miło wylaczyc radio i przyspieszyc. Co trasy niestety bywa to juz meczace przy prędkosci 160 i więcej robi się to meczące a fenomenalne nagłosnienie BOSE nie radzi sobie z wyciszeniem ryczacych 150 koni.
Ekonomiczność
2,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
I Tu pojawia się problem. Co do napraw na szczescie nie mialem jeszcze okazji ale co do zuzycia paliwa niestety mam bardzo czesto. Auto nie jest ekonomiczne. To czy ktoś ma "lekka noge" czy tez nie , nie ma szczegolnej roznicy. Auto swoje musi wzisc.
4,0
Stosunek jakość/cena
Za swoje auto dalem niewiele ponizej 30 tys. Ale za to co w nim otrzymałem - Rewelacyjne nagłosnienie prestizowej firmy BOSE - Światła Ksenonowe - Czujnik deszczu - Tempomat - Rozbudowany komputer pokładowy ( wraz z wyswietlaniem inforamcji o CD , radiu) - "Fallow me to home" ( przy wyciagnieciu kluczyka i "mignieciem" siatłami długi auto rozbłyskuje swoim siatłem ksenonowy i "odprowadza nas do domu) - 16 Calowe Felgi dobrej firmy
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Wewnątrz bez problemu Zewnątrz kierunkowskaz z tendencja do wypadania, nadkole -bardzo zle wykonana podbitka, która wypada.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Zadnych problemów. Tankowanie i w droge!

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.0 i 16V T.Spark 150KM 110kW [l/100km]

Średnie zużycie
14,6
Minimalne średnie zużycie paliwa
14,1
Maksymalne średnie zużycie paliwa
21,1
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
8,7
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Alfa Romeo 147 Hatchback 2.0 i 16V T.Spark 150KM 110kW
Średni koszt przejechania 100 km
50,00 zł
10,7
l/100km
12,3
l/100km
Zobacz dzienniki
Alfa Romeo 147 Hatchback