Zawieszenie
: zakręty nie robią na Alfie żadnego wrażenia - trzyma się drogi jak przyklejona, układ kierowniczy jest bardzo precyzyjny.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Zawieszenie
: wahacze wymagają wymiany co ~50kkm, koszt ok. 1k pln
5,0
Całokształt
Jest super. W swojej klasie i przedziale cenowym nie ma poważnych konkurentów.
Wrażenia
4,0
Silnik
Moim zdaniem bardzo dobry silnik, dobrze dopasowany do masy auta. Nie zapewnia sportowych osiągów, ale w mieście daje radę, na trasie wyprzedzanie nie jest problemem, na autostradzie spokojnie pozwala jechać 180-190 -silnika 1.6 unikajcie jak ognia.
Wady (może raczej drobne niedociągnięcia) to: bierze olej, trzeba dość regularnie dolewać; paski rozrządu mają przeciętną trwałość, wymienia się co 3 lata/50 kkm
4,0
Skrzynia biegów
Na początku nie odpowiadał mi dość duży skok dźwigni, co sugerowało gorszą precyzję. Przyzwyczaiłem się i już nie mam zastrzeżeń (jakkolwiek nie jest to najszybsza skrzynia jaką jeździłem - nie lubi szybkich, wykonywanych szybkim szarpnięciem zmian biegów)
5,0
Układ jezdny
Rewelacja. Naprawdę. Sztywne, aczkolwiek komfortowe zawieszenie. Żaden zakręt mu nie straszny, z polskimi bezdrożami też sobie radzi nieźle. Czasem wymaga wymiany jakichś drobiazgów - jak każde.
Komfort
4,0
Widoczność
Normalnie.
5,0
Ergonomia
Małe drobiazgi - wyłączniki podgrzewania siedzeń w trudno dostępnym miejscu, wysuwana podstawka na kubek czasem przeszkadza pomiędzy kierownicą, a dźwignią zmiany biegów... ale i tak 5/5
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ustawiamy temperaturę, naciskamy AUTO i zapominamy o reszcie.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jest wygodnie w 2 osoby. W więcej pewnie nie, nie wiem, nie jeżdże.
4,0
Wyciszenie
W sam raz. Słychać silnik (może czasem za mocno).
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Normalnie. Zużycie średnio 10l/100km. Przeglądy jak w każdym innym aucie.
4,0
Stosunek jakość/cena
Kupiłem 3 letnią z 35kkm przebiegu, jak za dobrze wyposażone auto (wszystkie systemy wspomagające, skórzana tapicerka, dobre audio) cena na poziomie 50% salonowej wydaje się bardzo atrakcyjna.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Przez 6 lat i 70kkm poza naturalnym zużyciem klocków, wahaczy i paska rozrządu, wymieniałem alternator.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Zero.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 i 16V T.Spark 150KM 110kW
[l/100km]