Generalnie jest to dobre auto , o niszasłużonej u nas opinii awaryjnego. Jadnak naród u nas przyzwyczajony jest do takich taczek jak Golf , którym można wozić kartofle.
Wrażenia
4,0
Silnik
Alfa 147 jest naprawdę fajnym autem, posiada niesamowity design , piękną linię , po prostu robi wrażenie jak mało które auto na drodze. Jak jedzie się tym autem rzeczywiście człowiek czuje się jakoś bardziej ekskluzywnie , patrząc zza szyby na inne samochody myśli się jak ludzie mogą jeżdzić takimi taczkami bez gustu. Alfa jest fajna , wkurzające jest w niej parę niedoróbek , które nie zmieniają ogólnej oceny tego samochodu ale po prostu psują atmosferę. Mnie np. totalnie wkurzało skzypienie zawieszenia , gdy rano wyruszałem z garażu , nie mogłem tego znieść bez włączonego radia. Nie pomagało żadne smarowanie , w serwisie nikt nie potrafił konkretnie powiedzieć co to jest . Wkurzające było delikatne a jednocześnie bardzo twarde zawieszenie, choć trzymało się ono całkiem nieżle. Blachy z których wykonana jest karoseria Alfy jest zdecydowanie zbyt miękka . U mnie np. porobiły się wgłębienia w błotniku od naciskania ręką aby pokazać mechanikowi jak skrzypi zawieszenie. Myślę również ,że Alfa trochę za dużo pali w porównaniu z autami tej samej klasy. Genaralnie samochód bez zarzutu , wcale nie awaryjny ale z jakimiś głupimi niedoróbkami. Poza tym ten dżwięk silnika , którego nie ma żaden inny samochód. Gdy byłem ostatnio w salonie Citroena sprzedawca powiedziaół ,że gdy jedzie się Alfą szkoda włączać radia gdyż tak niesamowicie brzmi silnik. Niestety nie zdecydowałem się na kupno nowej Alfy, opinia jaką mają te auta w naszym kraju jest fatalna , niszczy radość z jeżdżenia tym samochodem . Dochodzi nawet do takich absurdów ,że w niektórych salonach np. Ranault nie chcą brać Alfy w rozliczeniu za zakup nowego auta. Żałuję ,że tak jest , bo jest to zupełnie niesłuszna opinia . Koncern Fiata musi wyłożyć kasę na to aby zmienić opinię o Alfach w Europie , w przeciwnym razie może to doprowadzić do totalnej zapaści tej legendarnej marki. Tym bardziej ,że w Alfie nie pracuje już mistrz stylistów Walter de Silva , która zaprojektował nadwozia najpiękniejszym modeli Alfy. Szkoda bo przecież Alfa to legenda , marka , która tworzyła historę motoryzacji .
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia biegbów bez zarzutu , biegi wchodzą bez problemu
3,0
Układ jezdny
Coś jest nie tak z tym zawieszeniem , coś skrzypi i nikt nie potrafi fachowo się wypowiedzieć co to , raz ,że gumy stabilizatora, raz ,że wahacze raz ,że coś jeszcze , Najlepiej jak by wszystko wymienić i jeszcze za to zapłacić . POnadto zawieszenie jest zdecydowanie za twarde , jeździ się jak wozem drabiniastym . Pomimo wad zawieszenia auto świetnie trzyma się drogi , jest stabilne , jedzie się tak jakby było przyklejone do drogi.
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczność z przodu bez zarzutu , z tył tak jak w większości kompaktów , a więc słaba.
5,0
Ergonomia
Ergonomia samochodu to poezja , powinna być nauką dla producentów innych marek.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bardzo dobre. Klimatronik jest super.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przedu ok, z tyłu trochę mało.
4,0
Wyciszenie
Wyciszenie jest dobre choć czy warto wyciszać tak pięknie brzmiący silnik .
Ekonomiczność
2,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Alfa zdecydowanie za dużo pali w porówaniu z konkurencją . Wlewam za 100 zł i w mieście robię na tym maks 220km.
3,0
Stosunek jakość/cena
Alfa kosztuje jesdnak sporo , gdyby była tańsza byłąby zdecydowanie bardziej atrakcyjna .
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jakieś duperele się zdarzają.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Bez poważnych usterek
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 TS 16v 105KM 77kW
[l/100km]