Genialny samochód dla ludzi ceniący komfort, świetne prowadzenie i wspaniały wygląd samochodu. Czuję, że pojeżdżę nim co najmniej 5 lat zanim wymienię go na nową Alfę :D
Wrażenia
4,0
Silnik
Podczas ruszania zaraz po podniesieniu sprzęgła i przy małych obrotach silnik trochę się jakby dławi, ale jeśli ruszamy z trochę wyższych obrotów jest świetnie (z tym, że spalanie oczywiście idzie w górę).
Silnik z mocą 105KM wystarcza. Na wyższych obrotach pokazuje co potrafi - samochód jest niewiarygodnie elastyczny, choć przyspieszać mógłby szybciej...
5,0
Skrzynia biegów
Idealna. Biegi wchodzą świetnie, drążek leży w dłoni, skok wajchy jest mały :) Tak powinno być w każdym wozie :D
5,0
Układ jezdny
Genialny! :) Prowadzi się jak marzenie. Żadnym innym samochodem (może poza F430 :P) nie wchodziłbym tak szybko w zakręty :) Na krętej drodze Alfa bije wszystkie możliwe inne wozy (z BMW na czele :D).
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczność na boki i do przodu jest bardzo dobra, lecz mała tylna szyba utrudnia trochę manewrowanie na parkingu.
5,0
Ergonomia
Świetnie zaprojektowane wnętrze, łatwy dostęp do wszystkiego, bardzo wysoka jakość materiałów i idealne spasowanie. Środek wozu jest tak elegancki jak w limuzynach klasy wyższej. Skóra na kierownicy i drążku zmiany biegów niesamowicie uprzyjemnia prowadzenie. Szkoda jedynie, że wskaźniki prędkościomierza i obrotomierza nie są w głębokich tunelach, tak jak to było w poprzedniej Alfie 147, ale mimo wszystko urzekają urodą i czytelnością :)
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Świetna dwustrefowa automatyczna klimatyzacja i wydajne ogrzewanie - brawa dla konstruktorów. Jest tak jak być powinno- panel jest czytelny i po paru dniach klimę obsługuje się intuicyjnie. Świetnie pomyślano pewien przycisk. A mianowicie po jego naciśnięciu włącza się podgrzewanie lusterek i tylnej szyby, a na szybę przednią leci gorące powietrze - genialne w mroźne dni :)
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jeśli samochodem jadą dwie osoby plus bagaż, to będzie idealnie, bo przednie półkubełkowe fotele są niesamowicie wygodne i świetnie trzymają na zakrętach. Natomiast jeśli jedzie samochodem więcej osób, to trzeba się przygotować, iż osoby siedzące z tyłu nie będą miały do dyspozycji wielkiej przestrzeni...
5,0
Wyciszenie
Wyciszenie jest idealne dla każdego alfisty, ponieważ na niższych obrotach słychać tylko delikatne bulgotanie silnika, natomiast na wyższych motor słychać wyraźniej. Nie jest to bynajmniej wada - odgłos jest fantastyczny i wydaje się jakby pod maską pracowała solidna V6-stka...
Jeśli jednak ktoś lubi ciszę absolutną, powinien odjąć jedną gwiazdkę... :P
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
I tutaj BARDZO wiele zależy od kierowcy, jego stylu jazdy i wyczucia samochodu...
Dla przykładu - ja jeżdżąc Alfą po mieście paliłem ok. 10 litrów na setkę, natomiast kiedy za kierownicą zasiadł mój tata lubiący baaardzo spokojną jazdę i zmieniał biegi już przy 2500 obr/min. palił jedynie 8,5 litra w mieście.
Na trasie samochód pali poniżej 10. Około 9 litrów na setkę (ze mną za kierownicą, a ja lubię docisnąć :P)...
4,0
Stosunek jakość/cena
Cena Alfy jako marki prestiżowej jest dość wysoka, aczkolwiek nie jest zawyżona. Za klasę premium po prostu trzeba zapłacić więcej, ale dzięki temu nie jest się szarym użytkownikiem zwykłego samochodu, tylko wyjątkowego dzieła sztuki :)
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Po odebraniu fury z salonu wykryłem małą usterkę, a mianowicie zaczep tylnej kanapy nie działał prawidłowo i trochę stukała ona na wybojach. Panowie z ASO zlikwidowali usterkę w 10 minut :) Poza tym żadnych drobiazgów.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Absolutnie nic z samochodem nie działo się przez cały czas jego użytkowania (od marca 2006, samochód z rocznika 2005).
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 TS 16v 105KM 77kW
[l/100km]