Posiadam 147-ke od ponad 2 lat tak wiec mogę już coś o niej napisać. Na wstępnie chciałbym tylko zaznaczyć że samochód jest krajowy, kupiłem go od pierwszego właściciela. Przejechałem nim ok 30000km. Po tym czasie stwierdzam że decyzja o zakupie byla dobra decyzją. Po mimo licznych głosów krytyki zdecydowałęm się na zakup. Wiele mowi sie o awaryjnosci włoskich samochodów jednak teraz wiem ze to nieprawda. Właśnie bezawaryjnośc to jest jedna z tych rzeczy za które tak polubiłem ten samochód, widze go i mam pewność że w każdej chwili mogę wsiąść i pojechać gdzie tylko zechce a on zawiezie mnie tam bez żadnych złych przygód. Przez ten czas jak go mam odbyłem wiele wycieczek zarówno tych krótszych nad moze lub w góry jak i tych dłuższych miedzy innymi do francji i do niemiec. w ciągu tych podróży Alfa ani razu nie zawiodła. Żeby nie było tak kolorowo musze jednak wspomniec ze zdarzały się drobne usterki. Wiadomo nie ma samochodów które sie nie psuja, jednak wszystkie które wystąpiły w moim egzemplarzu mozna okreslic jako drobne gdzyz nie zmusily nigdy do unieruchomienia auta. Wszystko dokładniej opisze w polu z usterkami. Jeśli chodzi o całokształt wydaje mi sie ze warto również zaznaczyc ze samochod jest krajowy, wydaje mi sie ze to wazne gdyz w przypadku aut sprowadzanych zawsze wystepuja predzej czy pozniej jakies niemiłe niespodzianki. Nie oszukujmy sie ich niska cena skąś się zawsze bierze, dlatego wszystkim osobom szykającym 147 jak i kazdego innego auta uzywanego rozglądać się tylko za egzemplarzami z polskich salonów gdyz wtedy znacząco ograniczamy ryzyko kupienia powypadkowego grata.
Wrażenia
3,0
Silnik
Posiadam wersje 1.6 105 KM i niestety jest to jeden ze słabszych elementów tego samochodu przynajmniej w mojej ocenie. Podstawowym jego problemem jest to że ma mało mocy i nie zapewnia sportowych wrażej godnych Alfy Romeo. Elastyczność jest taka sobie, zużycie paliwa też bez rewelacji biorąc pod uwagę osiągi. Konkurencja wypada w tym aspekcie lepiej np. citroen c4 1.6 110 KM jest subiektywnie znacznie dynamiczniejszy przy większych gabarytach oraz porównywalnym spalaniu. Zaleta silnika Alfy jest natomiast bardzo przyjemne brzmienie. Ogólnie jest to wariant raczej do miasta ze względu na słabe osiągi (przynajmniej dla mnie 11 sek do setki to niewystarczająco w takim aucie) Aha i jeszcze jedna bardzo ważna rzecz, silnik dobrze współpracuje z sekwencyjną instalacją lpg.
4,0
Skrzynia biegów
Bez zastrzeżeń, biegi wchodza prezyzyjnie jednak wsteczny potrafi czasem zgrzytnąć. Poza tym ok. Trzeba jednak wspomniec ze przy moim przebiegu czyli ok 90tys na lewarku byly juz znaczne luzy aczkolwiek jes tto typowa sprawa w konstrukcjach aut grupy fitra, łatwa w naprawie(mechanizm oparty na linkach). Biegi wchodza bardzo miękko, drogi prowadzenia lewarka są dość długie. Zestopniowane typowe dla aut z tego segmentu czyli na 5 3tys obrotów przy 100km/h 4 przy 140, 5 przy 180 na kołach 205/55/16.
5,0
Układ jezdny
To jest najważniejsza cecha tego samochodu. Układ jezdny czyli zawieszenie i układ kierowniczy są wprost fenomenalne. Zawieszenie jest bardzo sprężyste, sprawia ze samochod trzyma sie drogi jak przyklejony, przy tym nie jest ordynarnie twarde jak w wielu pseudo-sportowych samochodach. Bardzo przyjemnie filtruje nierówności przy czym jest niesamowicie ciche! Dopiero doceniłem to gdy wsiadłem do innego auta po dłużej jezdzie swoją 147-ką. Podobnie wypada rowniez wczesniej wspomniany citroen c4 - zawieszenie bardzo głośno pracuje, przy czym samochód jest chybotliwy i nie daje poczucia stabilnosci, podobnie w vw golfie czy megane. Na tle konkurencji zawieszeniem Alfa 147 po prostu deklasuje rywali, nie ma sobie równych. Jeśli chodzi o układ kierowniczy to jest on bardzo komunikatywny i czułu, niestety czasem za czuły, każdy błąd przy wyważaniu opony jest pozniej wyczuwalny przy szybszej jeżdzie. Z wad moznaby wskazdać bardzo duzy promien skrętu, nie pamiętam ile on wynosi ale w kazdym razie czasem to przewszkadza jeżdząc po miescie.
Komfort
5,0
Widoczność
Jak dla mnie widoczność jest idealna, niczego mi nie brakuje w tej kwestii, jedynie dosc małe lusterka boczne wymagają przyzwyczajenia ale nie mozna uznac tego za wadę, po prostu to taka cecha tego samochodu. Oprócz spełniania swojej roli mają być też ładne.
4,0
Ergonomia
Byłoby idealnie gdyby nie kierownica. Podobno to cecha włoskich samochodow ale mi nie pasuje.Otóż kierownica ma mały zakres regulacji i jak dla mnie jest za daleko kierowcy w maksymalnych przybliżeniu. Poza tym cała reszta jest ok. Fotele bardzo wygodne, z regulacją lędzwiową, dobrze trzymają na boki i maja pamięc ustawienia w wersji 3d co jest czyms niespotykanym w japońskich samochodach. Pozostałe urządzenia pokładowe są rozmieszczone poprawnie, tam gdzie być powinny, wszystko intuicyjnie. Plus za bogate wyposarzenie seryjne, np moj egzemplarz jest wersja podstawowa ale jest doposarzony dodatkowo w pakiet: skórzana kierownica, dwa podłokietniki, nawiew na tylne siedzenia, trzy zagłówki z tyłu. W wersji 3d bardzo łatwo wsiada się to tyłu. Z ciekawstek warto wspomniec ze auto ma maske na teleskopach co jest bardzo fajnym rozwiązaniem.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Jest w każdej wersji tryb to odmrazania szyb takze to plus w zime, plus chyba klimatyzacja byla w standardzie o ile sie nie myle, no w kazdym razie jak oglądałem te Alfy przed zakupem to wszystkie mialy.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przestrzen wystarczająca jak na auto tego segmentu, dla czterech osob sredniego wzrostu spokojnie miejsca wystarczy. Gorzej jezdzi sie w piątke ze względu na wyprofilowanie tylnej kanapy, srodkowy pasazer siedzi dosc wysoko i ogoklnie malo wygodnie, zdecydowanie ato pomyslane o maks 4 osbach. Porownujac przestrzen jest ciasniej niz w c4 czy golfie v ale przestronniej niz w golfie iv octavii i czy focusie. Wada jest dość mały bagażnik tyliko 280 litrów, pociesza jedynie asymetrycznie dzielona tylna kanapa.
5,0
Wyciszenie
Wyciszenie jest bardzo dobre, w sumie nic dodać nic ująć, czuć że jedziemy autem klasy premium. Plus za wyciszenie nadkoli co nie jest oczywiste w tym segmencie oraz maski.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
No cóż auto nie jest tanie w utrzymaniu. Serwisowanie dosc drogie plus spalanie nie najniższe. To drugie mozna znacznie poprawic zakładając lpg. Jak juz wspomnialem silnik bardzo dobrze pracuje na gazie, praktycznie nie czuc roznicy na jakim paliwie jedziemy a koszty znacznie niższe także polecam. Jeśli chodzi o naprawy to ceny czesc raczej wyskoie ale i tak znacznie nizsze niz do aut japonskich, plus bogata oferta zamienników i mozliwosc stosowania uniwersalnych czesci pasujacych do wielu samochodow grupy fiata. Drogie sa tylko te strice do alfy romeo takie jak np. elementy zawieszenia, choc też nie wszystkie.
5,0
Stosunek jakość/cena
Auto bardzo niedoceniane na naszym rynku, ceny bardzo zaniżone w stosunku to realnej wartośći. Zdecydowanie warto z teg oskorzystac i kupić Alfe czy innego wlocha lub francuza zamiast przereklamowanych aut niemieckich czy japońskich. Ja kupiłem i nie żałuję, żałują nastomiast ci co kupili w tej samej cenie 3 lata starsze audi bez wyposażenia i z nieznaną historią.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Było ich sporo jednak dość proste do usunięcia, także dla kogoś lubiącego majsterkować to żaden problem, w ogóle auto skonstrułowane dość logicznie wszystko jest tak jak byc powinno nie ma żadnych nietypowych rozwiązań typu jakies dziwne nakrętki o nietypowym kształcie nie dające się odkręcic normalnym kluczem. Wracając do usterek to tak: notorycznie rozłącza sie wezyk do spryskiwacza tylnej szyby, pomoglo dopiero jak go przykleiłem; przpalily sie żarówki podswietlające pokrętła nawiewu, wymiana dosc prosta tylko same żarówki w aso dosc drogi bo 30 zl za sztuke, ostatecznie kupilem zamienniki za 1,2zl sztuka trzeba bylo je troche przerobic ale ogolnie pasuja; urwala się klamka zewnętrzna ale jeszcze tego nie naprawilem, powstaly sie luzy na lawarku zmiany biegow, wymiana dwoch lacznikow za 30zl i po sprawie tylko wymiana dosc klopotliwa bo od dołu wiec trzeba miec kanał; zaciął sie mechanizm przesuwania prawego fotela, naprawilem onaginając jedną blaszkę w mechanizmie;
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak.
LPG
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 TS 16v 105KM 77kW
[l/100km]