Silnik
: Nie spodziewałem się że 1.6 105 km tak sobie będzie dawał radę z tym nadwoziem. Miłośnicy niemieckich samochodów byliby w ciężkim szoku :)
5,0
Całokształt
Powiem tak. Samochód jest fajny i zdecydowanie dobry. Wszystkie opinie jakie słyszałem na temat wręcz legendarnej awaryjności samochodów tej marki były wygłaszane albo przez ludzi zawistnych, którzy wżyciu nie mieli alfy, a nawet nigdy nią nie jechali, albo przez absolutnych debili którzy nie słuchali mechaników z ASO odnośnie regularnego sprawdzania stanu oleju, omijania dziur i nietraktowania samochodu jak woła roboczego bo nim z pewnością nie jest. To samochód dla osób które szukają czegoś zupełnie innego niż Golf. Moim skromnym zdaniem czegoś znacznie lepszego. Samochodem tym można jeździć codziennie do pracy - ja tak robię, ale trzeba o niego bardzo dbać, wtedy będzie niezawodny i będzie cieszyć swoim charakterem
Wrażenia
5,0
Silnik
Jeszcze nie jeździłem samochodem o tak wybitnej kulturze pracy silnika. Dość mocny w dolnym zakresie obrotów i z każdym tysiącem żywszy, jest to najsłabsza jednostka w gamie, ale mimo to daje mnóstwo frajdy z jazdy dzięki świetnej charakterystyce obrotowej trzeba tez powiedzieć że ma naprawdę ładny dźwięk.
5,0
Skrzynia biegów
nie wiem jak u innych użytkowników, ale u mnie wszystkie biegi wchodzą z leciutkim oporem, skrzynia jest precyzyjna, bardzo krótkie zestawienie przełożeń sprawia, że ma się ochotę wysoko kręcić silnik, który to zdecydowanie lubi.
5,0
Układ jezdny
Zawieszenie to jedna z mocniejszych stron tego samochodu, jest skomplikowane, ale nie jest tragicznie drogie więc można sobie pozwolić na kupowanie oryginalnych części w ASO. ma sztywny sportowy charakter, a dzięki dobremu rozkładowi mas przekłada się to na świetną trakcje
Komfort
3,0
Widoczność
Do przodu jest dobrze a nawet bardzo dobrze, niestety widoczność do tyłu przez małą szybę obudowaną potężnymi słupkami mógłbym ocenić zaledwie na 1, góra dwa, średnia wychodzi zatem 3
5,0
Ergonomia
Już pierwszy kontakt z samochodem był przyjemny wszystkie przełączniki na miejscu, dostępne zupełnie intuicyjnie bez odrywania wzroku od drogi, ręka z kierownicy trafia sama na gałkę zmiany biegów. Wieniec kierownicy ma optymalną grubość i świetnie leży w dłoniach.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Chłodzi bardzo szybko, nagrzewa tez dobrze, brak jakichkolwiek kłopotów z zaparowanymi szybami
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
nie jest to kolos, ale cztery osoby jadą wygodnie, najsłabszą stroną jest bagażnik, jest ledwie wystarczający, ale to w końcu compact a nie gigantyczne kombi, więc można to wybaczyć, zważywszy na to że w fotelach się odpoczywa a nie męczy.
4,0
Wyciszenie
No jeszcze by brakowało żeby ktoś ten samochód wyciszał, nie słychać szumu wiatru a konwersację można prowadzić normalnym głosem nawet przy 180 wiec nie jest źle. Silnik bardzo przyjemnie mruczy.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Średnio pali mi koło 9 litrów benzyny ale jeżdżę po Warszawie często w godzinach szczytu, więc nie sądzę żeby to było dużo, sytuacja zmienia się dramatycznie ja się jeździ tyle ile fabryka dala, wtedy alfa naprawdę dużo pali.
5,0
Stosunek jakość/cena
Ze tę cenę niema nic lepszego na rynku. Super materiały i ich spasowanie, dobre osiągi i niezła ekonomia, dane z książki są mocno niedowartościowane, ten samochód naprawdę nie jest wozidełkiem, aż jestem cieka jak się jeździ 2.0 a co dopiero GTA.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jak dotąd jest super i mam nadzieję że tak pozostanie, teraz mam do zrobienia termostat, ale po 10 latach miał prawo paść.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
nic się nie dzieje chociaż podobno poprzedniemu właścicielowi wystrzelił rozrząd, była wymieniona głowica na nową w ASO i od tamtej pory jest ok i odpukam w niemalowane żeby tak było.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 TS 16v 105KM 77kW
[l/100km]