Zawieszenie
: Właściwości jezdne, bo reszte widziałem jak kupowałem.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik
: szybko pada wariator jeśli nie utrzymuje się odpowiedniego poziomu oleju, który to auto może lubieć łykać, mi akurat nie.
Inne
: uważać na pasek rozrządu, zmieniać co 60 kkm lub cześciej, bo czesto padają po tych przebiegach
4,0
Całokształt
Wspaniałe auto, design, właściwości jezdne. Niestety drogie w eksploatacji. Nie psuje się tylko szybciej zużywają się elementy eksploatacyjne - nie mylić z awaryjnością.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik przy niskich obrotach pracuje jak meleks, żwawo się wkręca na wyższe obroty, które uwielbia. Przy maksymalnych obrotach nie ma wrażenia męczenia, "katowania" - on to po prostu lubi. Kultura pracy rewelacyjna, akustyka silnika i wydechu super.
4,0
Skrzynia biegów
Czasami problem ze wrzuceniem wstecznego, poza tym bardzo dobrze.
5,0
Układ jezdny
Jak gokart. Zakręty to coś to auto lubi najbardziej. Przy tym aucie znienawidziłem autostrady bo jest na nich nudno. Kręte drogi natomiast pokochałem. Można nim wchodzić w zakręty o wiele szybciej niż innymi cywilnymi autami. Układ kierowniczy bardzo bezpośredni, najmniejszy ruch powoduje reakcje auta - ale tak zaprojektowany że czujesz się jakby auto wiedziało co chcesz zrobić. Rewelka.
Komfort
4,0
Widoczność
Do przodu i w lusterkach dobrze. Do tyłu raczej kiepsko, trzeba uważać przy parkowaniu. No ale jeździ się do przodu, więc wole żeby auto rewelacyjnie wyglądało niż jak jakiś pasztet przec co mógłbym łatwiej parkować tyłem.
5,0
Ergonomia
Doskonała. Wszystko pod ręką. Sterowanie klimatyzacją intuicyjne. Wnętrze robi niesamowite wrażenie, nie chce się z niego wysiadać.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bardzo dobra. W zimie po włączeniu klimy momentalnie odparowują szyby. Bardzo dobra i szybko działająca funckja odmrażania szyby i lusterek.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu dobrze, z tyłu namiast średnio. Raz tam może siedziałem ale i tak byłem mile zaskoczony. Spodziewałem się mniejszej przestrzeni z tyłu.
5,0
Wyciszenie
Ekonomiczność
2,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Bardzo dużo pali w mieście nawet jak nie wciskasz gazu, nie lubi korków i krótkich odcinków - wtedy żłopie jak smok. Na trasie też sporo pali ale dlatego że jeżdżę szybko i dynamicznie. Raz jechałem stylem "emeryta" tak 100-110km/h przez 200km i spalił tylko 7.2l/100km. Ale nie warto się tak męczyć - przy mojej jeździe na trasie 9-10l/100km.
Koszty napraw spore. Jak nie masz kasy nie kupuj bo będziesz żałował.
5,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Ogólnie to jedna rzecz - zawieszenie, zawieszenie. Ceną za wspaniałe właściwości jezdne jest niestety jego szybkie zużycie, tak co 60kkm. A elementów jest sporo i nie są tanie.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Raczej się nie psuje.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 i 16V T.Spark 120KM 88kW
[l/100km]