Piękny, fantastyczny, stylowy, nietuzinkowy ... i tak bez konca! Mowa oczywiście o nadwoziu. Reszta słaba, słabiutka.
Wrażenia
1,0
Silnik
Wysoka kultura pracy, jak na tą pojemność przyzwoite przyspieszenie ( 10,2 - 100 km/h) i za duże zużycie paliwa, średnio 10 litrów. Najlepszy mój wynik: na trasie w lecie 3 osoby z klimatyzacją włączoną 6,9 l. Niestety przy przebiegu 55000 km pękł pasek rozrzadu.W serwisie naprawa miała kosztować od 6000 do 9000 zł. Podziękowałem. Uszkodzone 14 zaworów. Tłoki OK.Koszt naprawy w zaprzyjaznionym warsztacie to 2600 zł. W cenie wliczona cudem zdobyta głowica za 250 zł, stąd taki mały koszt naprawy. Głowicę kupiłem z rozbitka. Po naprawie auto bardzo kopciło i miało subiektywnie odrobinę gorsze osiągi.
2,0
Skrzynia biegów
Przy przebiegu 33 000 km współpracy odmówił 3 bieg. Koszt naprawy w serwisie ok 1300 zł. Przeciętna precyzja zmiany przełożeń.
4,0
Układ jezdny
Dla mnie bomba! Świetnie się prowadzi(ła), tylko ponad 2 obroty kierownicą od oporu do oporu. Niestety, przy przebiegu 55000 km tylne wahacze wymagały wymiany, co i ta podobno jest niezłym osiągnięciem ( rekordziści wymieniali je podobno już przy pierwszym przeglądzie - 20000).
Komfort
3,0
Widoczność
Grube, przednie słupki A ograniczają widoczność, szczególnie przeszkadza to na szybkich zakrętach.
4,0
Ergonomia
Wszystko pod ręką. Niektórzy moi znajomi narzekali na wielkość przycisków, ale mi to nie przeszkadzało.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klimatronik zdecydowanie ładniej wygląda niż działa, natomiast ogrzewanie w zimie jest słabiutkie.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu ilość miejsca jest jak dla mnie ( 182 cm) i mojej żoneczki jest wystarczająca. Z tyłu nie mam pojęcia... Nie siedziałem tam. To nie jest miejsce dla mnie.
3,0
Wyciszenie
Podobno silnik w Alfie świetnie brzmi... Chyba V6. Albo ja mam drewniany słuch... Im szybciej jedziesz, tym głośniej pracuje silnik. Jest głośno. Za głośno.Basta!
Ekonomiczność
2,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Spalanie.Miasto: dojazd do pracy 13 km w jedną stronę. Rano, mały ruch ok 8. Powrót ok. godz. 15, z klimatyzacją - 13 litrów. Moje minimum na trasie - 6,9. Przy ponad 200 km/h z klimatyzacją komputer pokładowy pokazywał chwilowe zużycie na poziomie 25 litrów. Więcej nie pokazuje... Nigdy. Ceny przeglądów znośne, części za wysokie. Częste błędy kontrolek: poduszka, abs, asr, przeważnie po umyciu auta i w zimie. W moim przypadku dwie poważne awarie i kilkanaście (sic!!!) mniejszych w ciągu trzech lat eksploatacji i przejechaniu 55 000 km. Duża utrata wartosci. Miałem wielki problem sprzedać 3 letnie, krajowe, bezwypadkowe auto za 30 000 zł. W końcu musiałem je zamienić. Auto piękne, kapryśne i awaryjne. Nie polecam.
1,0
Stosunek jakość/cena
Wiem już dlaczego Alfy tyle tracą na wartości. Mój przypadek nie jest niestety odosobniony. Po 3 latach eksploatacji ma się świetny kontakt z przemiłymi ludżmi z serwisu Alfy, którzy jakimś dziwnym trafem nie jeżdżą tymi samochodami i jakos specjalnie ich nie polecają. Oczywiście podczas prywatnej rozmowy w cztery oczy.Ciekawe dlaczego?
Niezawodność
1,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Zapalające się bez powodu kontrolki. Notorycznie. Szkoda pieniędzy na ich kasowanie, chyba, że przed sprzedażą auta... Szczególnie po umyciu samochodu i podczas mrozu. Wariują. Dosłownie. Przydało by się wszystkie wyłączyć, czego oczywiście nie polecam.
1,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Uszkodzony 3 bieg (33 00 km) , zerwanie paska rozrządu przy przebiegu 55 000 km.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 i 16V T.Spark 120KM 88kW
[l/100km]