Zawieszenie
: Wiele o tym słyszałem, prowadzenie jest fenomenalne nawet jak na auto z przednim napędem i 65% masy z przodu. Nawet mocno zużyte opony nie są w stanie odebrać przyjemności z jazdy
4,0
Całokształt
To był dobry zakup, autko cieszy ucho i oko - symetria, proporcja, harmonia to domena włoskich aut. No i obłędna czerwona tapicerka w środku.
Przy zakupie obowiązkowo sprawdzić stan zawieszenia, osprzęt silnika i karoserię - seryjnie jest dobrze ocynkowana, więc ślady rdzy świadczą o wypadkowej historii / niefachowych naprawach.
Wrażenia
4,0
Silnik
Typowy silnik wysokoobrotowy, w niskim zakresie praktycznie nic się nie dzieje. Dynamiczna jazda wymaga wkręcenia go na obroty, a to od razu podnosi spalanie... I do tego ten dźwięk, powyżej 4000obr/min jest po prostu niesamowity jak na tą pojemność.
Silnik luźno pasowany, więc należy regularnie sprawdzać poziom oleju.
4,0
Skrzynia biegów
Precyzyjna, 5 biegowa, o dosyć krótkim skoku. Nie ma problemów z załączaniem biegów. Jedynie 5 mogła by być trochę dłuższa (3000obr przy 100km/h) ale za to nie trzeba redukować żeby wyprzedzić.
4,0
Układ jezdny
Wielowahaczowe zawieszenie - doskonałe prowadzenie w zamian za wysokie koszty eksploatacji. Zawieszenie uczy pokory - każda dziura którą zaliczymy to pieniądze, które właśnie wypadły nam z portfela.
Komfort
4,0
Widoczność
Wyjęcie środkowego zagłówka poprawi sytuację, stylistyka wzięła górę nad funkcjonalnością i lusterka zewnętrzne są małe - kwestia ich dobrego ustawienia.
5,0
Ergonomia
Wszystko na swoim miejscu, znajdujemy odruchowo. Przejrzysty panel środkowy, jedynie regulacja głośności mogła by być pokrętłem a nie przyciskami.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bez zarzutu, klimatyzacja (szczególnie dwustrefowa) radzi sobie bardzo dobrze, nawiewy w tunelu środkowym i spod foteli. Ogrzewanie też daje radę, \"grzane stołki\" dodatkowo umilają podróż :)
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Auto klasy kompakt - nie ma co wymagać fajerwerków, każdy widzi co kupuje. Z przodu miejsca wystarczająco, mam 190cm i bez problemu zająłem miejsce za kierownicą. Regulacja wysokości fotela kierowcy oraz podparcia ledźwiowego na pewno pomogła. Solidne trzymanie boczne. Z tyłu dla osób powyżej 180cm bądź szerokich podróż będzie męcząca. Bagażnik skromny ale o regularnych kształtach.
4,0
Wyciszenie
Do kabiny przedostają się tylko niezbędne dźwięki: przyjemny odgłos silnika oraz szum opon. System audio firmy Bose skutecznie rozwiązuje ewentualne problemy.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Realny wynik w mieście to 9.5L, trasa w zależności od prędkości od 7.5 przy 100km/g przez 9 przy 130 km/h itd. Maksymalne w mieście przy ostrej jeździe 0-1 (gaz/hamulec) to 13 litrów.
4,0
Stosunek jakość/cena
Za te pieniądze (147 szybko traci na wartości) to dobra oferta dla osób szukających kompakta klasy premium. Zadbany egzemplarz na pewno nie będzie sprawiał problemów, pod warunkiem regularnego doglądania najważniejszych elementów.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Auto regularnie i rzetelnie serwisowane, w ciągu 5 lat raz mnie zaskoczyło - po mroźnej nocy (-25) pękła obudowa alternatora i straciłem ładowanie, stanąłem na środku miasta jak skończył się akumulator. Szwankuje też elektryka szyb, ale przesmarowanie elementów i uszczelek pomaga.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Wariator - wada silnika Twin Spark, początkowo silnik słabnie aż w końcu trzeba wymienić cały element (500zł + rozpięcie rozrządu).
Zawieszenie - w zależności od stylu jazdy, ostre traktowanie i do wymiany po 30tkm. Omijanie dziur i powolne wjeżdżanie na krawężniki i 100tkm jest do zrobienia.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 i 16V T.Spark 120KM 88kW
[l/100km]