Zawieszenie
: Jest genialne. Świetnie się prowadzi.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik
: Często coś tam potrafi się rozklekotać. U mnie często uszczelki pod głowicą
Układ hamulcowy
: Zacięty zacisk hamulcowy. Do naprawy samemu małym kosztem, jak ktoś umie,
5,0
Całokształt
Ergonomia średnia, wysokie spalanie, głośny w środku. Potrafi często wkurzyć. Jeśli szukasz ekonomicznego wozidła bez duszy - kup sobie VW. Ten samochód to wspaniała dawka przyjemności dla kogoś, kto rozumie tę markę. To jak kobieta, którą trzeba pokochać i dbać o nią - a ona będzie kochać nas i da nam kupę radości.
Wrażenia
4,0
Silnik
Boxer - teraz już takich nie robią. 103 konie a po 12 latach swój zryw ma :)
3,0
Skrzynia biegów
Biegi niedokładne. Ale to jest rzecz do której da się przyzwyczaić.
5,0
Układ jezdny
Mniam - każdy zakręt jak na prostej. Do zawieszenia mam zaufanie.
Komfort
4,0
Widoczność
Przód dobrze. Tył jak to w samochodach z taką linią - wysoka klapa. Małe lusterka wsteczne.
3,0
Ergonomia
Brak schowków pod siedzeniami, w drzwiach najwyżej na chusteczki higieniczne. Schowek przed pasażerem to na rękawiczki. Puszkę z napojem tylko między nogi. Ustawienie fotela wymaga kompromisów... cholera, kogo to obchodzi - to Alfa!
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Dobre, silne wietrzenie. W średnio gorące lato jest całkiem nieźle. Ogrzewanie też dobre, silnik szybko łapie temperaturę.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przestronnie - szczególnie dla pasażera. Z tyłu typowo dla samochodów klasy C.
2,0
Wyciszenie
Tu się włosi nie postarali. Z drugiej strony, z silnikiem o takim brzmieniu to aż tak nie boli. Szkoda tylko, że po otwarciu maski widzę rozpiepszoną watę, która miała w teorii wygłuszyć to cacko...
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Żłopie jak klasyczne auto z takim silnikiem. 10l/100km to tak zwyczajowo. Na trasie może zejść do 8. Części są ogólnie tanie - oczywiście zamienniki, których od groma - dużo części wspólnych z najpopularniejszymi modelami Fiata.
4,0
Stosunek jakość/cena
Alfy szybko tracą na wartości dzięki czemu są tanie na rynku wtórnym.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Żadnych problemów z elektryką, dosłownie żadnych! Raz gdzieś tam jakaś rurka pękła, raz się czujnik plynu hamulcowego przywiesił. Generalnie bywają - ale nie więcej niż w innych samochodach, również niemieckich.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Raz przeciek z ukladu chłodzącego do silnika. Raz zaciął się zacisk w przednim kole - sam hamował.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 i.e. 103KM 76kW
[l/100km]