Przeniesienie napędu
: rozleciał się krzyżak niszcząc dyferencjał, łożyska nietrwałe
Karoseria
: mimo ocynku i bezwypadkowości - korozja!!!
1,0
Całokształt
generalnie zawiodłem się. Małe przebiegi aut spowodowane częstymi i długimi przestojami w naprawach. Bardzo częste awarie.
Wrażenia
1,0
Silnik
jak wszystko sprawne to kultura pracy i elastyczność ok. Trudno jest jednak utrzymać auto w sprawności. Drogi i awaryjny osprzęt silnika. Pękające alternatory (używka 250 zl), drogie kable WN i świece (razem ~650 zl), prawie w każdym egzemplarzu padnięta sonda (350), przepływomierze bardzo szybko padają, a niestety ECU nie chce współpracować z zamiennikami (oryginał 700zl). Wariator (reg. faz rozrządu) bardzo często ulega awarii (600 zł) - nie wytrzymuje interwału wymiany rozrządu. Rozrząd trzeba wymieniać częściej niż w innych autach (zaniedbanie grozi zerwaniem). Pompy wspomagania nietrwałe. Przepustnica ciągle ulega zabrudzeniu co powoduje falowanie obrotów (wadliwa konstrukcja kolektora).
2,0
Skrzynia biegów
szybko zużywające się łożyska igiełkowe - skrzynia \"wyje\". w modelach 1.4 od \'99 zaniedbanie wymiany osłony przegubu wewnętrznego grozi uszkodzeniem dyferencjału - spotkałem ten rodzaj uszkodzenia w wielu egzemplarzach. Delikatne sprzęgło.
3,0
Układ jezdny
Prowadzi się bardzo dobrze, jednak zawieszenie jest niekomfortowe. Do tego częste awarie zawieszenia, które nie jest szczególnie drogie, jednak częstotliwość napraw bardzo duża.
Komfort
4,0
Widoczność
do przodu i na boki jest ok, jednak do tyłu kiepsko. Mi nie przeszkadza bo i tak korzystam tylko z lusterek cofając, ale niektórzy mają z tym problem.
4,0
Ergonomia
dla kierowcy ok - wszystko do ręki. Chociaż dopasowanie kierownicy powoduje przysłonięcie górnej części prędkościomierza. Przy najwyższym ustawieniu kierownicy wyprofilowanie nie jest zbyt wygodne. Podróżujący nie mogą liczyć w podróży na udogodnienia typu podstawki na napój, schowki itp.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
z przodu jest ok. Z tyłu gorzej - boczne szyby zaparowane.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przestrzeni jest sporo zarówno z przodu jak i z tyłu. Długa podróż nie jest męcząca.
3,0
Wyciszenie
Jak wariator nie grzechocze (rzadkość) to silnika nie słychać na wolnych. Powyżej 100 km/h w środku głośno. Głośna praca zawieszenia. Wersje z okrągłymi nawiewami mniej trzeszczą w środku. Irytująca tylna półka - hałasuje.
Ekonomiczność
1,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Spalanie idzie przeżyć, ale częstotliwość napraw i ceny części odstraszają. Dlatego sprzedałem auto. Bardzo ciężko jest utrzymać auto w sprawności. Co chwila nie działa jakiś czujnik, coś stuka...
2,0
Stosunek jakość/cena
Auto można kupić tanio, jednak niestety jest to spowodowane tym, że w zasadzie to worek bez dna. Nie łudź się, że kupisz egzemplarz, który nie sprawi Ci problemów. Jedno wymienisz, popsuje się coś innego. Niestety ten typ tak ma i muszę przyznać, że obiegowa opinia o Alfie jest prawdziwa, chociaż też nie chciałem w to wierzyć przed zakupem. Nie polecam, chociaż i tak ją kupisz...
Niezawodność
1,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Częste usterki. Co chwilę okazuje się, że coś nie działa. A to przełącznik szyby, wskaźnik paliwa, podświetlenie deski, przełączanie nawiewów, przepalona żarówka (wadliwa konstrukcja przednich lamp - urywają się zaczepy w wyniku czego drgają odbłyśniki i żarówki padają). Przednia szyba podatna na zarysowania od wycieraczki (!).
1,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
w trakcie użytkowania wiele poważnych awarii. Wszystko jest raczej delikatne. Padają popychacze, wariator, skrzynie biegów, pompy wspomagania, zawieszenie, mimo ocynkowanej blachy auto koroduje od spodu na łączeniu blach i kielichy amortyzatorów. Wyciera się lakier i ocynk przy uszczelkach drzwi na górze - korozja dachu.
LPG
- zużycie paliwa dla silnika 1.4 i 16V T.Spark 103KM 76kW
[l/100km]