Karoseria
: Moja alfa jest porysowana i poprzycierana dookoła od 4 lat i mimo to nie ma śladu rdzy. Nadwozie ocynkowane, zabezpieczenie antykorozyjne więc oceniam na 5
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik
: wariator i rozrząd wytrzymują 50 tyś km
Zawieszenie
: wachacze max. 70 tyś km.
4,0
Całokształt
Auto mam od nowości. Przejechałem nim prawi 120 tyś. km. Dokąd serwisowałem w serwisie ASO wszystko było ok. Problemy zaczęły się gdy wymieniłem pasek rozrządu u "normalnego" mechanika. PO 10 tyś pasek pękł. No i zaczęły się naprawy zaworów itd. Generalnie słabe punkty to sławny wariator i pasek rozrządu. Jedno i drugie trzeba wymienić po 50 tyś km. No i wahacze tez za długo nie wytrzymują, a reszta ok. Przestrzegam przed naprawami u osób nie znających się na alfach. Gdybym wymieniał części eksploatacyjne u osoby znającej się na alfach do dziś cieszyłbym się Alfą. Spalanie jak na tę moc i osiągi nie jest złe, około 8 litrów. Pobór oleju około 1 litr na 15 tyś km przy 100 tyś przebiegu. Pozdrawiam alfamaniaków.
P.S. I jeszcze jedno, podpisze się jeszcze pod tym co napisali inni, jeśli nie jesteś pasjonatem samochodów(jakichkolwiek) nie kupuj Alfy bo z pewnością będziesz żałował. Auto dla miłośników motoryzacji i włoskiego stylu.
Wrażenia
3,0
Silnik
4,0
Skrzynia biegów
5,0
Układ jezdny
Komfort
4,0
Widoczność
4,0
Ergonomia
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
5,0
Wyciszenie
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
4,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.4 i 16V T.Spark 103KM 76kW
[l/100km]