Zawieszenie
: Wspaniałe prowadzenie, szczególnie w zakrętach.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Zawieszenie
: Trzeba pilnować.
Silnik
: na czas wymiany oleju
Układ elektryczny
: nie mogę zrobić klaksonu
5,0
Całokształt
Super wygląd, wspaniałe prowadzenie, prawdziwa przyjemność z jazdy.
Wrażenia
5,0
Silnik
Jest bardzo dobrze, lubi wysokie obroty - co dla mnie jest tylko zaletą, jednak trzeba o niego dbać - wymieniać tylko na dobry olej nie później niż po 10tys. kilometrów.
4,0
Skrzynia biegów
Czasami dziwnie wchodzi 3 bieg, ale ogólnie dobra.
5,0
Układ jezdny
To co mi się podoba to super trzymanie się w zakrętach. Jednak co parę tysięcy warto zajżeć pod spód - twardsze zawieszenie wymaga kontroli.
Komfort
4,0
Widoczność
Znany temat z widocznością do tyłu - ale cóż linia nadwozia tego wymaga.
5,0
Ergonomia
Sporo miejsca zarówno z tyłu, jak i z przodu. Wszystko na swoim miejscu. Jedynie środkowa konsola mogłaby być podświetlona.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
W sumie ok, nawiewy na szyby boczne - super sprawa.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Wygodne siedzenia z trzymaniem bocznym, przestrzeń super.
4,0
Wyciszenie
Jak na silnik lubiący wysokie wystarczająco - po prostu silnik musi być słychać.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Palić coś musi - na gazie pali ok. 10 litrów, ceny części zamiennych - naprawdę przyzwoite, sporo podchodzi od Fiata Brava. Legendy drogich napraw do alfy dotyczą modelu np. 156 przy którym rzeczywiście częsci są dość drogie.
5,0
Stosunek jakość/cena
Za niecale 10tys. zł kupilem alfę z 1998roku, zagazowane, od pierwszego właściciela, zadbany, w dobrym stanie, z dość dobrym wyposażeniem - czego chcieć więcej.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jeżdżę dopiero pół roku(11tys. km) - narazie ok.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
jak wyżej.
LPG
- zużycie paliwa dla silnika 1.4 i 16V T.Spark 103KM 76kW
[l/100km]